Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kalkkunapaisti  (Luettu 7838 kertaa)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: kalkkunapaisti
Kohta pyydetään siikaa. 😁😀
Cittarin tiskiltä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3632
Vs: kalkkunapaisti
Leivinuunissahan taitaa paras tulla,jospa vaikka folioon uunipellille ja sellanen mieto lämpö suht pitkää.150 astetta ja parisen tuntia.Jos mittari niin sisälämpö paistisa jossain 90 kieppeilla.Helposti tulee kuivaa jos liian kuumassa linnussa kun itessään ei ole paljon rasvaa.Itse olen savustellut,mutta se on aivan oma juttunsa.



Voitele sitä sännöllisesti kokiksella....niin ei kuivu....

carhu

  • Vieras
Vs: kalkkunapaisti
Nakkaa katille ja hae nautaa kaupasta...nehän on nyt melkein aina auki.

Nauta ei maistu miltään ilman hyvä mausteita. Siis hyvillä mausteilla syö vaikka aamutossut. 😁😀

Onko väliä sillä mistä ostaa net tossut. Litlistä mausteet ainakin luulen ma.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8718
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: kalkkunapaisti
Nakkaa katille ja hae nautaa kaupasta...nehän on nyt melkein aina auki.

Nauta ei maistu miltään ilman hyvä mausteita. Siis hyvillä mausteilla syö vaikka aamutossut. 😁😀
Nauta maistuu kyllä aidolle lihalle, mutta sen pitää olla sitä vanhaa lehmää ja kunnolla marmoroitunutta.

Tuo pitää paikkansa, ranskalainen karjahenkilö sanoi kyllä saavansa teurastamolta pahaimman kilohinnan hiehosta.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

navettapiika

  • Vieras
Vs: kalkkunapaisti
Nakkaa katille ja hae nautaa kaupasta...nehän on nyt melkein aina auki.

Nauta ei maistu miltään ilman hyvä mausteita. Siis hyvillä mausteilla syö vaikka aamutossut. 😁😀
Nauta maistuu kyllä aidolle lihalle, mutta sen pitää olla sitä vanhaa lehmää ja kunnolla marmoroitunutta.

Tuo pitää paikkansa, ranskalainen karjahenkilö sanoi kyllä saavansa teurastamolta pahaimman kilohinnan hiehosta.
Ikävä kyllä tuo vanha lehmä on sangen hyvää. Meillä on teurastettu itselle niin nuorta nautaa kuin vanhaa lehmääkin, ja valitettavasti sitä sahanpurua ei syö kukaan ilman kunnon rasva lisäystä ja maustamista, mutta vanhasta kamurasta saa pihvin pelkällä suolalla.  Ja se kelpaa nuorisollekkin, vaikka kuinka ajatuksena öyköttäisi.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12201
Vs: kalkkunapaisti
Ilmankos vanhat äpyt voi myydä lihatiskillä härkänä.

navettapiika

  • Vieras
Vs: kalkkunapaisti
Ilmankos vanhat äpyt voi myydä lihatiskillä härkänä.
Täähän on vanha vitsi, että vanhasta kantturasta  kouriutuu härkä teurastamolla..

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: kalkkunapaisti
  Kyllä vanhat kypsät naisetkin ovat parhaita..

navettapiika

  • Vieras
Vs: kalkkunapaisti
  Kyllä vanhat kypsät naisetkin ovat parhaita..
En tiedä..ei vielä ole tullut kokeiltua. Ehkä kunnon kastikkeella...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: kalkkunapaisti
Leivinuunissahan taitaa paras tulla,jospa vaikka folioon uunipellille ja sellanen mieto lämpö suht pitkää.150 astetta ja parisen tuntia.Jos mittari niin sisälämpö paistisa jossain 90 kieppeilla.Helposti tulee kuivaa jos liian kuumassa linnussa kun itessään ei ole paljon rasvaa.Itse olen savustellut,mutta se on aivan oma juttunsa.



Voitele sitä sännöllisesti kokiksella....niin ei kuivu....
Kyllä kokista käytetään mausteena ,kostutukseen mutta jos ei pidä mausta niin paras on ettei kostuttele kokiksella.Tietysti vois laittaa pekonisiivut siihen päälle niin siitä tulis rasvaa.Mausteita maun mukaan,suolaa pippuria cyrrua.Mut jos haluaa tehdä erilaista kuin kaupan soossit pelkkä suola riittää. Jäi mainitsematta tuo savustuspussi,siinä kuulemma jotkut kanakoipia valmistaa ja ovat kuulemma hyviä.Ite en ole sitä kokeillu, ja siipikarjan syöntikin meillä vähäistä,enempi on tuo kala meillä se pääasiallinen särvin.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: kalkkunapaisti
Nakkaa katille ja hae nautaa kaupasta...nehän on nyt melkein aina auki.

Nauta ei maistu miltään ilman hyvä mausteita. Siis hyvillä mausteilla syö vaikka aamutossut. 😁😀

Hyvässä naudanlihassa on oma hyvä makunsa. Hyvin mieto kylläkin.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65993
Vs: kalkkunapaisti
just.  tuota pekonia kyllä mietin kun on kivalla silavalla olevaa tuossa jouten ja sit uunissa meinasin kun lämmittelin tupaa taas...         samalla vaivalla menis...            eilen oli lihapataa joka haudutuspadassa ollu sen 14 tuntia...    unohtu yöksi virrat päälle...      aamulla oli navetalle lähössä vesi kielellä kun tuoksu oli niiiiin.....                  kossitkin santsas että nyt ei sitten jääny mulle einestä mettään, kuten olin kuvitellu...               ainakin lihat oli mureaa ja maku täyteläistä...                               varsinaista puljonkia...

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26243
  • vastustan
Vs: kalkkunapaisti
just.  tuota pekonia kyllä mietin kun on kivalla silavalla olevaa tuossa jouten ja sit uunissa meinasin kun lämmittelin tupaa taas...         samalla vaivalla menis...            eilen oli lihapataa joka haudutuspadassa ollu sen 14 tuntia...    unohtu yöksi virrat päälle...      aamulla oli navetalle lähössä vesi kielellä kun tuoksu oli niiiiin.....                  kossitkin santsas että nyt ei sitten jääny mulle einestä mettään, kuten olin kuvitellu...               ainakin lihat oli mureaa ja maku täyteläistä...                               varsinaista puljonkia...
ohan sulla palovarotin kunnossa jos et tuolla virtojen päälle jäämisellä tarkoittanu padan unohtumista leivinuuniin :o :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65993
Vs: kalkkunapaisti
ei kun kyseessä on sellainen haudutuspata   muistaaksein joku kordonblöö nimeltään joka lämpiää korkeintaan 80 asteiseks ja siinä tulee ihan hyvää sapuskaa pitkällä haudutusajalla....    menetelmä sama kuin aromipesällä .. tirsk!          siinä vaan tulee jumalaisen hyvää riisipuuroa täysmaidossa ja eikä pala pohjaan...           kuolaten hankala kirjoittaa.....

Dr.Who

  • Vieras
Vs: kalkkunapaisti
haudutuspata on kyllä huippukeksintö, sellanen kiireisen leivinuuni.