Noinkohan tuosta olisi tullut tällaista porua tai nykyisen suuruista imagovoittoa Lidlille jos olisi MTK ollut vaan ihan hiljaa.
Ja Kaunisto on oikeassa myös siinä, että on hyvä olla vähän pelisilmää investoinneissa. Ei ne virikehäkit olleet hyvä veto noin isossa mittakaavassa kuin suomessa tehtiin. Sama kuin se, että tekisi nyt navetan jossa ei ole jaloittelutarhalle ja/tai laidunnukselle helppoa mahdollisuutta. Siinä sitten 5 vuoden päästä valitetaan kun joku kauppaketju luopuu parsinanvetta- ja sisälehmien maidosta.
Tää Lidlin temppu on vain konsti työntää Suomalaiset elintarvikeet pois hyllystä eetisyyden varjolla. Lidl myy sikaa jolta on saparo katkaistu vaikka se toimen pide on ollutdirektiivin vastainen n.15 vuotta ja on saksan lakienkin vastainen.
Voi se tietysti olla myös konsti luoda uudenlaista mielikuvaa. Lidl on tähän asti ollut halpaa kaljaa arvostavan ja eineksiä mikroaaltouunissa lämmittävän tuulipukukansan kauppa. Kananmunien myynti on ollut todella vähäistä, koska suurin osa munista käytetään ruoan laittoon, eikä Lidlin asiakkaat laita ruokaa (kohta joku joku nousee poterosta oikomaan, että älä yleistä, kyllä kolme laittaa...). Tämän takia Lidlille on aika sama, vaikka korkeamman hinnan takia munien kulutus entisestään tämän asiakaskunnan keskuudessa pienenee. Nyt kun tiedostava perheenäiti on tähän mennessä jättänyt onnellisen kananmunat ostamatta Stockmannilta, hän saattaakin käydä ostamassa ne Natsi-Siwasta, ja kas näin on saatu laajennettua asiakaskuntaa uuteen, maksukykyisempään suuntaan.
Kanojen hyvinvointi ei varmaankaan Lidliä kiinnosta, mutta imago kiinnostaa. Sian saparoilla taas ei ole tuollaista imagoarvoa, koska kuluttajilla ei siitä asiasta ole tietoa eikä se ole meikäläisessä keskustelussa mikään juttu.
Oikea tapa reagoida tähän asiaan olisikin ollut todeta, että vapaat kanat ok., mennään sitä kohti, mutta muistakaa, että ei tuotantorakenteita muutramassa päivässä muuteta. Ja sitten voisi alkaa tehdä numeroa saparoista.