Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Liikenneriisto  (Luettu 3205 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Liikenneriisto
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001050279.html?utm_source=facebook.com&utm_campaign=fb-share&utm_medium=social&utm_content=android.iltasanomat.fi

  Liikenteestä on tullut samanlainen rahankeruu automaatti, kuin alkoholivero. Kummallakaan ei mitään tekemistä yleisen turvallisuuden kanssa.
  Meille laittoivat 40km rajoituksen pelkästään sakkoja varten 500m matkalle. Nyt poliisit käyvät päivittäin mittailemassa nopeuksia. Porukat ajelee nykyisin sitten kolmeekymppiä varoiksi.
 

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12834
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Audissa taitaa olla jo tuo ominaisuus. Tosin se huomauttaa jos ajat liian kovaa rajoituksiin nähden.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Audissa taitaa olla jo tuo ominaisuus. Tosin se huomauttaa jos ajat liian kovaa rajoituksiin nähden.

Uusissa Volvoissa myös merkkien tunnistus. Mutta se että kulkee rajoitusten mukaan. No nämä autot jotka kulkee ilman kuljettajaa, niin niissä varmaan on tuo toiminto.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Audissa taitaa olla jo tuo ominaisuus. Tosin se huomauttaa jos ajat liian kovaa rajoituksiin nähden.

Uusissa Volvoissa myös merkkien tunnistus. Mutta se että kulkee rajoitusten mukaan. No nämä autot jotka kulkee ilman kuljettajaa, niin niissä varmaan on tuo toiminto.

Tuommonen auto tehtiin Suomessa jo 10 vuotta sitten. Kolmesti varoitti että "ajat liian kovaa" sitten tiputti itse nopeuden sallituun.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Audissa taitaa olla jo tuo ominaisuus. Tosin se huomauttaa jos ajat liian kovaa rajoituksiin nähden.

Uusissa Volvoissa myös merkkien tunnistus. Mutta se että kulkee rajoitusten mukaan. No nämä autot jotka kulkee ilman kuljettajaa, niin niissä varmaan on tuo toiminto.

Tuommonen auto tehtiin Suomessa jo 10 vuotta sitten. Kolmesti varoitti että "ajat liian kovaa" sitten tiputti itse nopeuden sallituun.

 Ei ollut vissiin kysyntää, kun ei sarjatuotantoon ole tullut. Suomi on liian pieni markkina. Jos koko eurooppa menee Suomen sakotusjärjestelmään, niin tulee kysyntää.

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9169
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Liikenneriisto
Taitaa olla jo kaikissa uusissa, tai melkein uusissa autoissa vakkarit vakiona. Sen avulla on aika helppo välttyä nopeussakoilta. Edellyttää tietysti, että on näkökykyä huomata rajoitusmerkit.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Liikenneriisto
Taitaa olla jo kaikissa uusissa, tai melkein uusissa autoissa vakkarit vakiona. Sen avulla on aika helppo välttyä nopeussakoilta. Edellyttää tietysti, että on näkökykyä huomata rajoitusmerkit.

Nämä merkit on joskus tosiaan vaikeita huomata. Sain Tampereella pysäköintivirhemaksun kun kieltomerkki oli ravintolan sisäänkäynnin lipan päällä 3,5 metrin korkeudella lumen sisällä. Pikkasen yläkulmaa näkyi.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Audissa taitaa olla jo tuo ominaisuus. Tosin se huomauttaa jos ajat liian kovaa rajoituksiin nähden.

Uusissa Volvoissa myös merkkien tunnistus. Mutta se että kulkee rajoitusten mukaan. No nämä autot jotka kulkee ilman kuljettajaa, niin niissä varmaan on tuo toiminto.

Tuommonen auto tehtiin Suomessa jo 10 vuotta sitten. Kolmesti varoitti että "ajat liian kovaa" sitten tiputti itse nopeuden sallituun.

 Ei ollut vissiin kysyntää, kun ei sarjatuotantoon ole tullut. Suomi on liian pieni markkina. Jos koko eurooppa menee Suomen sakotusjärjestelmään, niin tulee kysyntää.

Tää oli ihan jonku  valtion tutkimuslaitoksen tai korkeakoulun rakentama mosse. Tavan sarjatuotanto autoon oli tehty gps paikannus, tietokone ohjelma joka otti nopeuseajoitukset verkosta. Nä oli kytketty auton tietokone ohjelmistoon. Tässä tulee vain se ongelma että jos nopeusrajoitus päivitys on myöhässä, niin ketäs siinä sakotetaan?
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9169
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Audissa taitaa olla jo tuo ominaisuus. Tosin se huomauttaa jos ajat liian kovaa rajoituksiin nähden.

Uusissa Volvoissa myös merkkien tunnistus. Mutta se että kulkee rajoitusten mukaan. No nämä autot jotka kulkee ilman kuljettajaa, niin niissä varmaan on tuo toiminto.

Tuommonen auto tehtiin Suomessa jo 10 vuotta sitten. Kolmesti varoitti että "ajat liian kovaa" sitten tiputti itse nopeuden sallituun.

 Ei ollut vissiin kysyntää, kun ei sarjatuotantoon ole tullut. Suomi on liian pieni markkina. Jos koko eurooppa menee Suomen sakotusjärjestelmään, niin tulee kysyntää.

Tää oli ihan jonku  valtion tutkimuslaitoksen tai korkeakoulun rakentama mosse. Tavan sarjatuotanto autoon oli tehty gps paikannus, tietokone ohjelma joka otti nopeuseajoitukset verkosta. Nä oli kytketty auton tietokone ohjelmistoon. Tässä tulee vain se ongelma että jos nopeusrajoitus päivitys on myöhässä, niin ketäs siinä sakotetaan?

Noiden navigaattoreiden ilmoittamiin nopeusrajoituksiin ei juurikaan voi luottaa, niitä päivitetään todella hitaasti.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Audissa taitaa olla jo tuo ominaisuus. Tosin se huomauttaa jos ajat liian kovaa rajoituksiin nähden.

Uusissa Volvoissa myös merkkien tunnistus. Mutta se että kulkee rajoitusten mukaan. No nämä autot jotka kulkee ilman kuljettajaa, niin niissä varmaan on tuo toiminto.

Tuommonen auto tehtiin Suomessa jo 10 vuotta sitten. Kolmesti varoitti että "ajat liian kovaa" sitten tiputti itse nopeuden sallituun.

 Ei ollut vissiin kysyntää, kun ei sarjatuotantoon ole tullut. Suomi on liian pieni markkina. Jos koko eurooppa menee Suomen sakotusjärjestelmään, niin tulee kysyntää.

Tää oli ihan jonku  valtion tutkimuslaitoksen tai korkeakoulun rakentama mosse. Tavan sarjatuotanto autoon oli tehty gps paikannus, tietokone ohjelma joka otti nopeuseajoitukset verkosta. Nä oli kytketty auton tietokone ohjelmistoon. Tässä tulee vain se ongelma että jos nopeusrajoitus päivitys on myöhässä, niin ketäs siinä sakotetaan?

Noiden navigaattoreiden ilmoittamiin nopeusrajoituksiin ei juurikaan voi luottaa, niitä päivitetään todella hitaasti.

Ainut uskottava tapa on, että auto lukee merkit. Merkkeihin pitäis laittaa joku siru, niin näkyvyys ei olis este

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9169
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Liikenneriisto
Espoossa vaihtoivat taannoin Kilon nokiakampuksen edessä joulunpyhinä 40:n 30:ksi. Koulu vastapäätä. Sitten ekana arkipäivänä sinitiaiset tekivät kunnon tilin.

 Odottelen sitä hetkeä, kun joku valmistaa auton joka tunnistaa nopeusrajoitusmerkit ja kulkee niiden mukaan. Ei tarvitse vahtia. Nykyinen järjestelmä aiheuttaa vaaratilanteita, koska tärkeintä on vahtia nopeutta. Navigaattori ei ole tarpeeksi tarkka ja reaaliaikainen. Näyttää kyllä todellisen nopeuden onneksi.

Audissa taitaa olla jo tuo ominaisuus. Tosin se huomauttaa jos ajat liian kovaa rajoituksiin nähden.

Uusissa Volvoissa myös merkkien tunnistus. Mutta se että kulkee rajoitusten mukaan. No nämä autot jotka kulkee ilman kuljettajaa, niin niissä varmaan on tuo toiminto.

Tuommonen auto tehtiin Suomessa jo 10 vuotta sitten. Kolmesti varoitti että "ajat liian kovaa" sitten tiputti itse nopeuden sallituun.

 Ei ollut vissiin kysyntää, kun ei sarjatuotantoon ole tullut. Suomi on liian pieni markkina. Jos koko eurooppa menee Suomen sakotusjärjestelmään, niin tulee kysyntää.

Tää oli ihan jonku  valtion tutkimuslaitoksen tai korkeakoulun rakentama mosse. Tavan sarjatuotanto autoon oli tehty gps paikannus, tietokone ohjelma joka otti nopeuseajoitukset verkosta. Nä oli kytketty auton tietokone ohjelmistoon. Tässä tulee vain se ongelma että jos nopeusrajoitus päivitys on myöhässä, niin ketäs siinä sakotetaan?

Noiden navigaattoreiden ilmoittamiin nopeusrajoituksiin ei juurikaan voi luottaa, niitä päivitetään todella hitaasti.

Ainut uskottava tapa on, että auto lukee merkit. Merkkeihin pitäis laittaa joku siru, niin näkyvyys ei olis este
Yksinkertainen ja nopein keino olisi velvoittaa nämä tienhoidon urakoitsijat hoitamaan myös liikennemerkkien ja tienviittojen näkyvyys. Se on tosi huonolla tolalla. Usein merkit ja opasteet ovat pensaiden tai muiden näköesteiden piilottamia.
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Liikenneriisto
http://yle.fi/uutiset/rikesakon_alaraja_laskee__sakkoja_jo_7_kmh_ylinopeudesta/9146382

Kyllä on huono pisnes. Liikennetutkijat ovat tutkineet, ettei pienet nopeuden ylitykset aiheuta onnettomuuksia.

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Liikenneriisto
Taitaa olla jo kaikissa uusissa, tai melkein uusissa autoissa vakkarit vakiona. Sen avulla on aika helppo välttyä nopeussakoilta. Edellyttää tietysti, että on näkökykyä huomata rajoitusmerkit.

Eipä tuo vielä paljoa auta. Tieosuudella, jolla nopeusrajoitus vaihtuu irrationaalisesti vähän väliä, on suurimmalle osalle autoilijoista suurta tuskaa muistaa varmuudella, mitä siinä kyltissä viimeksi luki. Paremmat ihmiset kuittaavat tämän yleensä toteamuksella, että pysykää dementikot poissa liikenteestä, mutta asia ei ole ihan näin yksinkertaista. Kyllä Suomen talous ja elämä muutenkin vaatii pyöriäkseen myös meidän keskivertoa lyhytmuistisempien tai muilla muistettavilla asioilla kuormitettujen ihmisten panoksen. Vähintä, mitä pitäisi tehdä, olisi sijoittaa vallitsevan nopeusrajoituksen merkki jokaisen kameratolpan kohdalle joko samaan tolppaan tai välittömästi ennen. Mikäli näin ei tehdä, on se osoitus siitä, että tarkoituskaan ei ole alentaa ajonopeuksia, vaan saada kerätyksi autoilijoilta rahaa. Ne, joilla sitä rahaa ei liikaa ole tai ei ole varaa riskeerata korttia, jarruttavat sitten tolpan kohdalla varmuuden vuoksi.

Varmuudeksi jarruttaminen ei tapahdu pelkästään satasen alueella. Toki esim. Lahti-Tampere -tiellä nopeusrajoitus seilaa päättömästi 80:n ja satasen välillä vailla mitään logiikkaa. Tiessä, liikenneolosuhteissa tai missään muussa ei muutu mikään, vain rajoitus muuttuu parin, kolmen kilometrin välein ja kameroita on aina siellä, missä ovat parhaat ohituspaikat täysin nopeusrajoituksesta riippumatta. Jos tienpitäjän on noin vaikea päättää, saako osuudella ajaa 80 vai 100 km/h, eikö oikea rajoitus olisi silloin 90? Se kun on ainoa tasakymmen 110:n ohessa, mikä ei Suomessa ole käytössä.

Vielä surkuhupaisampi tieosuus on Raisiosta Kustaviin vievä reilu 30 km., jolla ovat käytössä 50, 60, 70, 80 ja 100 km/h rajoitukset ja kylttien ripottelu on aivan villiä, mutta niin on kameratolppienkin. Ainoa varma ja looginen asia on, että tolppa on keskellä kaikkia niitä kolmea suoraa, joilla kyseisellä tien pätkällä on mahdollisuus ohittaa rekka-auto. Esimerkkinä kameroiden sijainnista mainittakoon paikka, jossa 50:n rajoitus vaihtuu 80:ksi. Kamera on sijoitettu 10 metriä ennen 80:n merkkiä. Jos olisi tärkeää, että ihmiset ajavat sitä viittäkymppiä koko rajoitusalueen, eikä kameran pitäisi pikemminkin olla sen 50:n alueen alkupäässä, kun siinä on risteys, eikä loppupäässä risteyksen jälkeen?! Seuraava samanlainen risteys ohitetaankin sitten laillisesti 80:n nopeudella, seuraava 70:n, sitten satasen jne. Kun talvi tulee, osa näistä rajoituksista sitten alenee, osa pysyy ennallaan. Aika välkky pitää olla ja mieli puhdas muista murheista, joka pitää lukua näistä nopeusrajoituksista.

Mistä tällainen nopeusrajoitusten ja kameratolppien ripottelu muusta kertoo kuin kiusanteosta? Vastaan itse:
- Tienpitäjällä on liikaa määrärahoja.
- Poliisi on priorisoinut siisteihin sisätöihin.
- Kameravalvonta on yksi verotuksen muoto.

Ja kerrankin olen Veemeliteuksen kanssa jostain asiasta  samaa mieltä.