Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valio mozarella saksasta  (Luettu 9816 kertaa)

Homer

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 69
Vs: Valio mozarella saksasta
Oon ihmetellyt miksi Atria ei myy siinä lihan myynnin yhteydessä ulkomaalaista maitoa. Perustelu voisi olla että takaa lihantuottajan tilityshinnan. Paketti sopisi hyvin suurkeittiöille kaikki tuotteet kerralla Atrialta!!!

navettapiika

  • Vieras
Vs: Valio mozarella saksasta
Oon ihmetellyt miksi Atria ei myy siinä lihan myynnin yhteydessä ulkomaalaista maitoa. Perustelu voisi olla että takaa lihantuottajan tilityshinnan. Paketti sopisi hyvin suurkeittiöille kaikki tuotteet kerralla Atrialta!!!
Atriahan on kimppakivassa Valion kanssa aika tiukasti, kun tuo Starttikin sinne meni.. Ihmeesti se ulkomainen juomarehu katosi.. Atria taitaa tarvita enemmän Valiota, kuin Valio Atriaa...vasikkakasvattamot eivät tyhjällä pyöri.

Elias N

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 175
Vs: Valio mozarella saksasta
Tarkoitus pyhittää keinot meidän firmassa ;). Alla suora lainaus Valion tiedotteteesta ks. asiasta:

"Valion FS-myynti on 20 % koko Suomen myynnistä ja tukee osaltaan merkittävästi omistajille maksettavaa tilityshintaa".

Maastulli on kyllä melkoinen iltapäivälehti nykyään otsikoiltaan:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/valion-johtaja-lihapullakohusta-ulkomaisen-lihan-k%C3%A4ytt%C3%B6-on-maidontuottajan-etu-1.159804

Tuossahan itse juttu on aika erilainen kuin tuo otsikko. Esim "Valion Food Service -myynnin kotimaisuusaste on 97 prosenttia" on aika helkkarin hyvin. Ja itse jutussa tulee esiin että kaikki, myös se naudan liha lihapulliin, hankitaan mahdollisuuksien mukaan suomesta.

Ja itse artikkelissa tämä johtaja ei missään vaiheessa sano että "ulkomaisen lihan käyttäminen on maidontuottajan etu". Se on toimittajan hienoa tulkintaa. Johtaja on sanonut, että suomalaisen maidontuottajan etu on, että Valion saa mahdollisimman moneen firmaan myyntiin sen 97% kotimaisen tuotepakettinsa. Ja jotta se onnistuu, sen paketin pitää valitettavasti olla halpa. Tai ainakin sellainen jossa asiakas saa tiettyjä asioita halutessaan halvalla.

Niin joo ja possun leike on sentään jo vaihtunut suomalaiseen, luulen että aika pian vaihtuu nautakin.


Luuletteko että jollain Valion food services kilpailijalla muuten on yli 97% kotimaisuusaste? Jos ei, niin on kotimaisuuden kannalta hyvä että Valio pysyy alalla.

Ei Maaseudun otsikossa ole mitään vikaa. Asiaa perustellaan Valiolta päin aivan selvästi meidän (valiolaisten maidontuottajien) edulla. Minkäänlaista mokaa ei myönnetä, vaikka viisainta olisi myöntää virhe pyytää anteeksi ja korjata se. Maanviljelijöiden moraalikäsitys on korkea ja Valiolta päin meille suuntautuu kovia vaatimuksia jotka me täytämme. Siksi täällä on vaikeaa käsittää tätä toimintaa.

Tämä Valion toiminta tuo vain niin elävästi mieleen Laaksonen-Rauhamaa taisteluparin toiminnan aikanaan. Valio on aina oikeassa ja muut väärässä. Hieman olen alkanut epäillä kunka paljon edellä mainittujen veijareiden henki (ja vieläkö lie kulisseissa pyörivät) vaikutta nyky Valioon. Nykyinen hallituksen pj on ainakin aivan nössö. Ei esim. minkäänlaista julkista esiintymistä tuottajia rohkaistakseen tässä pitkittyneessä kriisissä.
"Valta turmelee ja ehdoton valta turmelee ehdottomasti"   "Kontrolloimatonta valtaa ei pitäisi olla kenelläkään"

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Valio mozarella saksasta
Oon ihmetellyt miksi Atria ei myy siinä lihan myynnin yhteydessä ulkomaalaista maitoa. Perustelu voisi olla että takaa lihantuottajan tilityshinnan. Paketti sopisi hyvin suurkeittiöille kaikki tuotteet kerralla Atrialta!!!

Lehmästä voisi myydä utareet suurkeittiöille. Nostais vaan tissit koukkuihin ja niistä voisi sitten tukistaa maitoa kahviinsa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Valio mozarella saksasta
Maastulli on kyllä melkoinen iltapäivälehti nykyään otsikoiltaan:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/valion-johtaja-lihapullakohusta-ulkomaisen-lihan-k%C3%A4ytt%C3%B6-on-maidontuottajan-etu-1.159804

Tuossahan itse juttu on aika erilainen kuin tuo otsikko. Esim "Valion Food Service -myynnin kotimaisuusaste on 97 prosenttia" on aika helkkarin hyvin. Ja itse jutussa tulee esiin että kaikki, myös se naudan liha lihapulliin, hankitaan mahdollisuuksien mukaan suomesta.

Ja itse artikkelissa tämä johtaja ei missään vaiheessa sano että "ulkomaisen lihan käyttäminen on maidontuottajan etu". Se on toimittajan hienoa tulkintaa. Johtaja on sanonut, että suomalaisen maidontuottajan etu on, että Valion saa mahdollisimman moneen firmaan myyntiin sen 97% kotimaisen tuotepakettinsa. Ja jotta se onnistuu, sen paketin pitää valitettavasti olla halpa. Tai ainakin sellainen jossa asiakas saa tiettyjä asioita halutessaan halvalla.

Niin joo ja possun leike on sentään jo vaihtunut suomalaiseen, luulen että aika pian vaihtuu nautakin.


Luuletteko että jollain Valion food services kilpailijalla muuten on yli 97% kotimaisuusaste? Jos ei, niin on kotimaisuuden kannalta hyvä että Valio pysyy alalla.
Johan on selitystä, tähän väliin voisit vähän kommentoida Raision rahkan tuontia..

EX-FERMERI

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 351
Vs: Valio mozarella saksasta
Muistelen kun -80 luvulla oikein vauhdilla VALIOTETTIIN maakunnan paikallisia itsenäisiä meijereitä. Meidänkin kylällä Valio kaivatti meijerirakennuksen perustuksetkin 2 metrin syvyydeltä varmistaakseen ettei sillä paikalla ainakaan maitoa jalosteta. Eräästä toisesta meijeristä eräässä kaupungissa hakkasivat konepeditkin rakennuksesta ihan paskaksi ja runkosähköjohdotukset leikkasivat 2 metrin välein poikki. Poistivat rakennuksesta ikkunatkin jotta rapistuminen vauhdittuisi. Noh sekin rakennus sitten purettiin ja vanhustentalo tilalle.

Kaikki tämä Valiohyvä kuumalla -80 -luvulla kun kaiken piti olla suurta.

Kylla silloisia osuuskuntaisäntiä höynäyttivät viimeisen päälle.

Millainen olisikaan maailma jos tuota hölmöilyä ei olisi  tapahtunut ja porukka olisi älynnyt kääntää selkänsä Kannuksen Kennedylle EU vouhotuksineen??
Ei voi palata ellei lähde. Jokainen päivä poissa Helsingistä on lottovoitto.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Valio mozarella saksasta
Mozzarella on kyl hyvää, syön varmaan 0,6 kiloa viikossa.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Valio mozarella saksasta
Maastulli on kyllä melkoinen iltapäivälehti nykyään otsikoiltaan:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/valion-johtaja-lihapullakohusta-ulkomaisen-lihan-k%C3%A4ytt%C3%B6-on-maidontuottajan-etu-1.159804

Tuossahan itse juttu on aika erilainen kuin tuo otsikko. Esim "Valion Food Service -myynnin kotimaisuusaste on 97 prosenttia" on aika helkkarin hyvin. Ja itse jutussa tulee esiin että kaikki, myös se naudan liha lihapulliin, hankitaan mahdollisuuksien mukaan suomesta.

Ja itse artikkelissa tämä johtaja ei missään vaiheessa sano että "ulkomaisen lihan käyttäminen on maidontuottajan etu". Se on toimittajan hienoa tulkintaa. Johtaja on sanonut, että suomalaisen maidontuottajan etu on, että Valion saa mahdollisimman moneen firmaan myyntiin sen 97% kotimaisen tuotepakettinsa. Ja jotta se onnistuu, sen paketin pitää valitettavasti olla halpa. Tai ainakin sellainen jossa asiakas saa tiettyjä asioita halutessaan halvalla.

Niin joo ja possun leike on sentään jo vaihtunut suomalaiseen, luulen että aika pian vaihtuu nautakin.


Luuletteko että jollain Valion food services kilpailijalla muuten on yli 97% kotimaisuusaste? Jos ei, niin on kotimaisuuden kannalta hyvä että Valio pysyy alalla.
Johan on selitystä, tähän väliin voisit vähän kommentoida Raision rahkan tuontia..

 Selityksen faktavirheet, kiitos?
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Valio mozarella saksasta
Mihnä on Ojala, tämähän on kuin Ojalan oppikirjasta

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Valio mozarella saksasta
Mozzarella on kyl hyvää, syön varmaan 0,6 kiloa viikossa.

Minulla ei mene kuin pari palloa kuukaudessa. Mutta puhvelinmaidosta tehtynä silloin kun syön.

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 22056
Vs: Valio mozarella saksasta
Kyllä kiistatta valio on itsensä brändännyt kotimaiseen maaseutuun. Miten se maitoauto puikkelehtiikaan maalaismaisemassa.

Kaikki tuo murennettiin puhtaalla ahneudella.

Miksi kuluttajalta kuuluisi edellyttää kotimaisuutta elintarvikehankinnoissaan, jollei siihen pysty edes valio itse.
Kuvastaa vain tapaa millä autotallimeijeri toimii

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Vs: Valio mozarella saksasta
Maastulli on kyllä melkoinen iltapäivälehti nykyään otsikoiltaan:

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/valion-johtaja-lihapullakohusta-ulkomaisen-lihan-k%C3%A4ytt%C3%B6-on-maidontuottajan-etu-1.159804

Tuossahan itse juttu on aika erilainen kuin tuo otsikko. Esim "Valion Food Service -myynnin kotimaisuusaste on 97 prosenttia" on aika helkkarin hyvin. Ja itse jutussa tulee esiin että kaikki, myös se naudan liha lihapulliin, hankitaan mahdollisuuksien mukaan suomesta.

Ja itse artikkelissa tämä johtaja ei missään vaiheessa sano että "ulkomaisen lihan käyttäminen on maidontuottajan etu". Se on toimittajan hienoa tulkintaa. Johtaja on sanonut, että suomalaisen maidontuottajan etu on, että Valion saa mahdollisimman moneen firmaan myyntiin sen 97% kotimaisen tuotepakettinsa. Ja jotta se onnistuu, sen paketin pitää valitettavasti olla halpa. Tai ainakin sellainen jossa asiakas saa tiettyjä asioita halutessaan halvalla.

Niin joo ja possun leike on sentään jo vaihtunut suomalaiseen, luulen että aika pian vaihtuu nautakin.


Luuletteko että jollain Valion food services kilpailijalla muuten on yli 97% kotimaisuusaste? Jos ei, niin on kotimaisuuden kannalta hyvä että Valio pysyy alalla.
Johan on selitystä, tähän väliin voisit vähän kommentoida Raision rahkan tuontia..

 Selityksen faktavirheet, kiitos?

Vale, emävale, tilasto? Tuo 97% kotimaisuusaste niin se ehkä varmaan pitää paikkansa. Sillä että kaikki työ varastomiehestä jakeluun lasketaan mukaan. Vastaava propagandaluku kuin se että maatalous työllistää 300.000 jolloin siinä on mukana jokainen trukkikuski ja kassaneiti.

Se mikä kiinnostaa tai maataloustuottajia jotka sen raaka-aineen tuottavat ptäisi kiinnostaa on raaka-aineen kotimaisuusaste. On sekin Valiolla varmasti korkea mutta kun ottaa huomioon kaikki mehut appelsiinit ja ananakset ja mangot jogurteissa jne jne niin tuskin päästään lähellekään tuota, Esimerkkinä nuo lihapullat

http://www.valio.fi/ammattilaiset/tuotteet/valio-lihapyorykka-kypsa/#

josta Valion sivuilla oli vielä joku aika sitte kotimaisuusaste 90% ja nyt on 32%. Mutta kun raaka-aineen kotimaisuusaste ainesosaluettelosta katsoen voi olla lähellä 0%.

Mutta että mustaa valkoiseksi? Ehkä tuossa ei ole asiavirhettä, ehkä kuitenkin on? Ainakin luku on varmasti tarkoitushakuisesti laskettu.

Viimeksi muokattu: 27.08.16 - klo:07:45 kirjoittanut Muujussi

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Valio mozarella saksasta
Halvalla menee hyvä brändi. Säästöjä toki syntyy mutta liikevaihtoon suhteutettuna pilkun jälkkeen tulee monta nollaa.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Valio mozarella saksasta
Tässä kiteytyy valiolaisen maidontuottajan ajattelutapa, on minä ja sitten on muut, jotka pärjätkööt omillaan, vai mitä antti.

Kauhea haloo jostain raision muutamasta rahpurkista, mutta valio saa kyllää myydä omalla "kotimaisella" tuotemerkillään mitä vaan.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/maidontuottaja-vesa-kaunisto-hyv%C3%A4ksyy-valion-ulkomaiset-tuotteet-1.159959

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Valio mozarella saksasta
Tässä kiteytyy valiolaisen maidontuottajan ajattelutapa, on minä ja sitten on muut, jotka pärjätkööt omillaan, vai mitä antti.

Kauhea haloo jostain raision muutamasta rahpurkista, mutta valio saa kyllää myydä omalla "kotimaisella" tuotemerkillään mitä vaan.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/maidontuottaja-vesa-kaunisto-hyv%C3%A4ksyy-valion-ulkomaiset-tuotteet-1.159959

No jaa.

Sinä koet että minä valitan, vaikka itselläsi ei ole pitkään aikaan ole ollut muuta kirjoittelua kuin valittamista eri asioista, oli sitten tuet tai Valio tai lihatalot. Tai se miten muut valittaa liikaa. Paitsi silloin kun kerrot sadatta kertaa miten itsellesi omat eurot ratkaisee eikä mikään muu. Mikä on joittenkin mielestä aika itsekästä, ja aika jännä miten olet sitten siitä kosvasti muita tuomitsemassa jos vähääkään vetävät kotiin päin.

Viimeksi muokattu: 27.08.16 - klo:13:38 kirjoittanut antti-x