....Matt:28,19
--Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki,mitä olen teille opettanut,ja minä olen teidän kanssanna maailman loppuun asti.
Koraani sanoo: "taistelkaa ja lyökää kuoliaaksi kaikki pakanat missä tahansa heidät löydätte. Tarttukaa heihin,piirittäkää heidät ja vaanikaa kaikkien sotastrategioiden mukaisesti,paitsi jos he katuvat ja aloittavat säännölliset rukoukset ,niin avatkaa heille tie.(9:5)
..minä asetan kauhun uskottomien sydämiin:Hakatkaa poikki heidän kaulansa ja kaikki heidän sormensa (8:12)
Korinttolaiskirjeessä,Efesolaiskirjeessä,sekä kolossalaiskirjeessä kehoitetaan rakastamaan ja kunnioittamaan aviopuolisoita ja kielletään alistaminen ja riistäminen.
Koraani(4:34) taas sanoo: "mitä tulee niihin naisiin,jotka ovat uskottomia ja käyttäytyvät huonosti,nuhdelkaa heitä ja kieltäytykää jakamasta vuodettanne näiden kanssa ja lopulta pieskää heitä.
Tiedän kyllä ,että kristinuskoakin on alussa viety aseiden kanssa ja pakotettu kääntymään ja jopa surmattu niitä ,jotka eivät ole totelleet,mutta se ei ole Raamatun vika ,vaan niiden,jotka eivät ole tunteneet sen opetuksia.