Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vieläkin arka aihe.  (Luettu 6770 kertaa)

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vieläkin arka aihe.
http://yle.fi/uutiset/pappa_kertoi_itku_kurkussa_kuinka_punaisia_hirtettiin__vuoden_1918_sisallissodan_katkeruus_ja_hapea_painoivat_pitkaan/8834242

Minun suvulla ei suuria traumoja ole tuon asian suhteen. Pappani yksi veli hävisi siihen kahinaan. Hävisi ja hävisi, niin sanottiin. Nyt tiedän kohtalon.

Pappani isä kuoli venäläisten linnoitustöissä. Pappa oli suutari. Kierteli kartanoissa tekemässä rengeille rukkasia, kenkiä. Eivät voineet tappaa, koska sitten olisivat olleet ilman rukkasia. Eikä hän ollut mihinkään suuntaan sitoutunut, kuten meidän suvussa on tapana.

Kannattaa muuten lukia nuo jutut. Varsinkin niiden joilla on niin vahva vakaumus vieläkin.

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Vs: Vieläkin arka aihe.
Tekikö hän tumppuja
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tekikö hän tumppuja

Ei teheny. Sillo ei ollu vielä kepulaasia vetämässä tumppuun ;)

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Isän Isäni vietiin tapettavaksi Tuomarniemelle,mutta viime tingassa Mannerheim huolestu että kuka työt tekee jos kaikki köyhät tapetaan ja niin kielsi tappamisen ja pappa pelastu.Köyhät kuuluivat lähes kaikki punaisiin tai ainakin niin valkoset luuli.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI
Se joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Sullekin kasvatettu mieleen viha. Kostettava kolmanteen ja neljänteen polveen. ;D
Minulla kun ei ole kyseiseen kahinaan tuollaista suhdetta, niin olen sillämuotoa vapaa tuosta.  ;D

peräkammarin poika

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ainakun voivotellaan punaisten kohtaloa ja kauhistellaan valkoisten julmuutta, niin unohdetaan yksi asia. Mikä olisi ollut Suomen ja suomalaisten kohtalo jos punaiset olisivat voittaneet? Kaksikymmentä vuotta kauemmin neuvostohelvettiä kuin Baltian mailla. Olla osa Neuvostoliittoa Stalinin pahimman terrorin aikaan 30-luvulla. Valkoiset olisi tapettu kaikki vankileireillä ja orjatöisssä, 90% punaisistakin. Loppujen jälkeläiset eläisivät nykyään myymällä vodkaa ja pilua, niinkuin joku jossain aiemmassa ketjussa mainitsi.

Viimeksi muokattu: 30.05.16 - klo:09:08 kirjoittanut peräkammarin poika

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ainakun voivotellaan punaisten kohtaloa ja kauhistellaan valkoisten julmuutta, niin unohdetaan yksi asia. Mikä olisi ollut Suomen ja suomalaisten kohtalo jos punaiset olisivat voittaneet? Kaksikymmentä vuotta kauemmin neuvostohelvettiä kuin Baltian mailla. Olla osa Neuvostoliittoa Stalinin pahimman terrorin aikaan 30-luvulla. Valkoiset olisi tapettu kaikki vankileireillä ja orjatöisssä, 90% punaisistakin. Loppujen jälkeläiset eläisivät nykyään myymällä vodkaa ja pilua, niinkuin joku jossain aikaisemmassa ketjussa mainitsi.

Tuo varmaan on totta, mutta tarvitsiko tappaa sitä estääkseen naisia ja lapsia. Nykypäivänä sotarikos.
Tuloshan oli oikea, siitä ei nyt keskustella.

Tästähän se tappaminen alkoi. https://fi.wikipedia.org/wiki/Suinulan_veril%C3%B6yly

Viimeksi muokattu: 30.05.16 - klo:09:13 kirjoittanut Sepeteus

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Kouvolan puolen tapahtumista on Mirja Turunen kirjoittanut teoksen Veripellot, siinä samalle pellolle mihin punaiset lahtasivat porvareita osien vaihdon jälkeen oli sitten punaisten vuoro päätyä kuoppaan samoilla paikoilla.
  Siinä kerrotaan mm. minun isoisäni tädin etsineen, sen jälkeen kun muutaman vuoden päästä purkivat niiden joukkohautaa , niin oli haudankaivajan ja käymälöittentyhjentäjän, jotka olivat komennettu hommaan, etsimässä kolmea poikaansa jotka pitivät olla siellä..
  Samoin eräs esi-isä on mainittu siinä valkoisen puolen tuomarina.. mulla ei ole sukurasitusta mihinkään suuntaan, en usko puolueitten lupauksiin nykyäänkään..

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Sullekin kasvatettu mieleen viha. Kostettava kolmanteen ja neljänteen polveen. ;D
Minulla kun ei ole kyseiseen kahinaan tuollaista suhdetta, niin olen sillämuotoa vapaa tuosta.  ;D

Mut sulla Sanna-Sepeteus on se toinen sairaus, meinaan tuo lapsekas uho kepua kohtaan joka tullee myös kauttasi ulottumaan kolmanteen sukupolveen saakka.

Ja sää unohat aina, että punamullalla tää kansakunta nostettiin vaurauteen, jonka nää kokoomus-klopit ansiokkaasti tuhouttavat markkinaliberalismillaan. ;) Lähes katkeematon sarja kokoomuslaisia luusereita valtiovarainministereinä tai pääministereinä. Maan talous kuralle ja sitten pakoon Brysseliin lihapatojen ääreen. Sieltä on sitten valta huutaa päinvastaisia ohjeita Suomen talouden pelastamiseksi kuin itse teki pääministerinä ollessaan. ;D

Katainen: Suomen historian surkein pääministeri. Hänen hallituksensa jopa äänesti omia päätöksiään vastaan... ;D
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  Mikä puolue on pitänyt lupauksensa, edes yrittänyt puolustaa niitä valtaan päästyään..

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Mut sulla Sanna-Sepeteus on se toinen sairaus, meinaan tuo lapsekas uho kepua kohtaan joka tullee myös kauttasi ulottumaan kolmanteen sukupolveen saakka.

Ja sää unohat aina, että punamullalla tää kansakunta nostettiin vaurauteen, jonka nää kokoomus-klopit ansiokkaasti tuhouttavat markkinaliberalismillaan. ;) Lähes katkeematon sarja kokoomuslaisia luusereita valtiovarainministereinä tai pääministereinä. Maan talous kuralle ja sitten pakoon Brysseliin lihapatojen ääreen. Sieltä on sitten valta huutaa päinvastaisia ohjeita Suomen talouden pelastamiseksi kuin itse teki pääministerinä ollessaan. ;D

Katainen: Suomen historian surkein pääministeri. Hänen hallituksensa jopa äänesti omia päätöksiään vastaan... ;D

Ei ei, minä en ole kasvattanut lapsiani mihinkään aatteeseen, (kuten sukuni perinteeseen kuuluu) vaan tuleva sukupolvi saa itse valita harhaanjohtajansa.

Mitä punamultaan tulee, niin siitä vanhasta punamullasta mitään jäljellä. Sillä vanhalla punamullalla voitettiin ryssät. Sit tuli tämä K-linja.

12.3.1937 – 1.12.1939 – Cajanderin III hallitus
1.12.1939 – 27.3.1940 – Rytin I hallitus
17.11.1944 – 17.4.1945 – Paasikiven II hallitus

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
 Tässä nämä "sulle mulle hallitukset"  17.1.1951 – 20.9.1951 – Kekkosen II hallitus
20.9.1951 – 9.7.1953 – Kekkosen III hallitus
5.5.1954 – 20.10.1954 – Törngrenin hallitus
20.10.1954 – 3.3.1956 – Kekkosen V hallitus
3.3.1956 – 27.5.1957 – Fagerholmin II hallitus
4.9.1972 – 13.6.1975 – Sorsan I hallitus
6.5.1983 – 30.4.1987 – Sorsan IV hallitus
17.4.2003 – 24.6.2003 – Jäätteenmäen hallitus
24.6.2003 – 19.4.2007 – Vanhasen I hallitus

Terminator II

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • YTK:FI

Kuten sanoin "se joka miekkaan tarttuu se siihen hukkuu." Absurdia itkeä valkoisten teoista kun ensin itse syylistytään samaan. Ihan joka valtiossa on voittaja käyttänyt oikeuttaan tuomita toinen osapuoli.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kuten sanoin "se joka miekkaan tarttuu se siihen hukkuu." Absurdia itkeä valkoisten teoista kun ensin itse syylistytään samaan. Ihan joka valtiossa on voittaja käyttänyt oikeuttaan tuomita toinen osapuoli.

Juuri näin!

Suomessa oli järjestetty DEMOKRAATTISET vaalit, joiden lopputulos ei vastannut punaisten odotuksia - takkiin tuli ja rajusti.

Punaiset alkoivat ottaa vallan omiin käsiinsä verisen vallankumouksen voimalla; demokratian puolustajia ei hyvällä katsottu, vaan he alkoivat verenvuodatuksen. Toki epäkohtia oli -paljon- mutta asiat pitää hoitaa kansanvaltaan nojaten, eikä omia kansalaisiaan tappaen.

"Kuka miekkaan tarttuu ..." kuten Terminaattori jo sanoi. ;)

Isoisäni oli vuoden 18 valkoinen sotilas - ja jääkäri.  Olen ylpeä siitä! :)
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!