Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uskonaiheinen nettisivu  (Luettu 14371 kertaa)

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Uskonaiheinen nettisivu
Pitääkin TAAS lahjoittaa vähän rahaa lähetyssaarnaajille, niin saatte vähän lisäväriä taivaaseen  ;D

Joku 1 000 000 000 afrikkalaista ja 500 000 000 arabia sopii mukavasti sinne 50 000 000 valkoihoisen uskovaisen joukkoon  :D Ja ikuinen rakkaus ja sopusointu vallitsee  :)

Itse taidan valita skandinaavien oman uskon ja juoda ikuisesti simaa Odinin seurassa  :) Pidot joka ilta  8)

Soldiers of Odinin seurassa? ;D
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Pitääkin TAAS lahjoittaa vähän rahaa lähetyssaarnaajille, niin saatte vähän lisäväriä taivaaseen  ;D

Joku 1 000 000 000 afrikkalaista ja 500 000 000 arabia sopii mukavasti sinne 50 000 000 valkoihoisen uskovaisen joukkoon  :D Ja ikuinen rakkaus ja sopusointu vallitsee  :)

Itse taidan valita skandinaavien oman uskon ja juoda ikuisesti simaa Odinin seurassa  :) Pidot joka ilta  8)

Mitä mää just kirjotin uudistuneeseen coc-sättiin.... ;D

Onhan se hyvä, että saat edes jostain tasoistasi sisältöä elämääsi. ;)
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Sinä senkin kapeanäköinen putkeen tuijottova hintsu... ;D

Niin, ottakaa puuhiksest mallia millanen kunnon arjalainen on.   >:(

Aika tarkkaan tällainen

https://www.google.fi/search?q=intialainen&biw=1366&bih=622&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiekuS5xvrMAhWKPxQKHev4An8Q_AUIBigB

Opelmies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tälläkin hetkellä siellä *****illaan sulle ankarasti...  ;D
It ain't over till the fat lady sings

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Luomujussi: jos sanotaan, että 1. maailmansotaan johti tapahtumat Sarajevossa (ns. Sarajevon laukaukset) argumentointi on yhtä löyhää kuin että kerrottaisiin, että Suomi itsenäistyi, koska muuan Eugen Schauman ampui Venäjän kenraalikuvernööri Bobrikovin. ;)

Kyllä vain, Suomi itsenäistyi 1. maailmansodan seurauksena.

Venäjä, huom tsaarin aikainen Venäjä menestyi huonosti sodassa ja sen seurauksena tsaari menetti valtansa ja Venäjällä käynnistyi sisällissota.....Suomi itsenäistyi.....

Onx sulta yläasteen historiankirjat jäänyt lukematta....

Siis tapahtumat seuraavat toistaan ja tota ei kretsut halua sisäistää.....

Viimeksi muokattu: 27.05.16 - klo:18:24 kirjoittanut Luomujussi

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kiva juttu. ;)

Tietää, et *****ilu on menny perille... ;D ;D ;D

Make my day, asshole! ;D

...eiku will you MARRIED me... ;D ;D

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet

Missäköhän vaiheessa toi tajuaa että todellisuus onkin tarua ihmeellisempää.

Opelapunimimerkkini... ;D

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Luomujussi: jos sanotaan, että 1. maailmansotaan johti tapahtumat Sarajevossa (ns. Sarajevon laukaukset) argumentointi on yhtä löyhää kuin että kerrottaisiin, että Suomi itsenäistyi, koska muuan Eugen Schauman ampui Venäjän kenraalikuvernööri Bobrikovin. ;)

Kyllä vain, Suomi itsenäistyi 1. maailmansodan seurauksena.

Venäjä, huom traarin aikainen Venäjä menestyi huonosti sodassa ja sen seurauksena tsaari menetti valtansa ja Venäjällä käynnistyi sisällissota.....Suomi itsenäistyi.....

Onx sulta yläasteen historiankirjat jäänyt lukematta....

1)  Eugen Schaumann ampui Bobrikovin 10 vuotta ennen 1.maailmansodan syttymistä. Syynä ampumiseen oli ns. venäläistämistoimenpiteet Suomessa ja Suomen erityisaseman eli autonomian purkaminen.

2)  Älähän oikaise: Venäjän vallankumoukseen ja keisarikunnan kaatumiseen johtivat sekä a) pidempiaikaiset tsaarinhallinnon ongelmat ja b)yhteiskunnalliset kysymykset että c) ensimmäinen maailmansota. Vuoden 1905 vallankumouksen seurauksena perustettu kansanedustuslaitos, valtakunnanduuma, joutui ajoittain tsaarin hajottamaksi. d) Tsaarin konservatiivinen politiikka aiheutti laajaa tyytymättömyyttä, kuten myös e) hallinnon korruptoituneisuus ja tehottomuus. Samalla f) levottomuudet valtakunnan lukuisten kansallisten vähemmistöjen keskuudessa lisääntyivät. g)Talvella 1916–1917 Venäjän kaupungeissa oli suuri elintarvikepula, silloisessa pääkaupungissa Pietarissa puhkesi nälkämellakoita. Joitain reserviläisiä liittyi mellakoijiin, koska eivät halunneet joutua sotarintamalle, ja kasakat kieltäytyivät tulittamasta mellakoijia. h) Neuvostot saivat vallan Pietarissa.

Tähän kun liitetään i) Leninin uskollisuus Marxin opeille, jossa "valta kuuluu työväelle" niin soppa oli valmis.

Kuinka moni noista kohdista aiheutuu 1. maailmansodista , se on makuasia, muttei ainakaan kohdat a), b), d), e), f) eikä i), koska nämä asiat olivat venäjällä löydettävissä jo kauan ennen odan syttymistä.

3)Lenin luotti ja luuli siihen, että myös Suomessa työväki ottaa vallan käsiinsä (uskoi siihen jopa Suomen vapaussodan loppukahinoihin saakka) ja myönsi lopulta Suomelle itsenäisyyden. Väärinpä laski.

4)Yläasteen historiankirjat on tullut luettua. Sen lisäksi olen kasvattanut historiantietämystä harrastuksenomaisesti jo 35 vuoden ajan mm. avoimessa yliopistossa aina kun vain ajankäytöllisesti se on ollut mahdollista.

Kiitos luomujussi "sparraamisesta" Välillä' kiva käydä asiallista jutusteluakin. :)

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Mä en lähtenyt tuonne huuhentaalien ja Schaumanin aikakauteen....

Väitän yhä ett tsaarin Venäjä kaatui 1. maailmansodan huonon menestyksen vuoksi....onhan tosta tullut aika monta dokumenttia...

KIva jos tulee sparrausta....

Viimeksi muokattu: 27.05.16 - klo:18:56 kirjoittanut Luomujussi

Antidesantti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Väitän yhä ett tsaarin Venäjä kaatui 1. maailmansodan huonon menestyksen vuoksi....

KePu:n vika. Sano zepeteoz...     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mä en lähtenyt tuonne huuhentaalien ja Schaumanin aikakauteen....

Väitän yhä ett tsaarin Venäjä kaatui 1. maailmansodan huonon menestyksen vuoksi....

Tai yleisesti sodan vuoksi.

Olihan Lenin suunnitellut vallankumousta jo pidemmän aikaa. Vallankumous vaatii -on aina vaatinut- epävakaat olosuhteet, jotta kansa liittyy vallankumoukseen (poislukien sotilasjunttien tekemät vallankumoukset, joissa tavoitteena on ainoastaan vallan uusjako)

Sota merkitsee AINA kansakunnalle epävarmuutta, epävakautta, pulaa. Näistä on hyvä ponnahtaa barrikadeille.

Se, olisiko Venäjälle muodostunut vallankumoukselle otollista ilmapiiriä, jos esim.Aleksei Brusilovin hyökkäys 1916 Galitsiassa olisi onnistunut tai vaikkapa Kerenskin hyökkäys 1917...siihen ei tietämykseni anna vastausta.

Pitää muistaa, ettei Venäjän menestys sodassa ihan olematonkaan ollut. Onnistuihan se solmimaan Saksan kanssa  aselevon ja Brest-Litovskin rauhan, jossa saksalaiset saattoivat tukea Venäjän keisarikunnalle kuuluneiden alueiden itsenäisyyttä.

Sopimus osoittaa, että kova oli Saksankin sotaväsymys tuolloin. Ei se muuten olisi moista sopimusta tehnyt.

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

KePu:n vika. Sano zepeteoz...     ::)

tai vetieemeli... ;D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Esitämmekö nyt yhteisen julkilausuman siitä ett Sarajevon laukaukset käynnisti mekanismin joka mahdollisti Suomen itsenäistymisen ja vaikutus näkyy tänä päivänäkin....

Puuha-Pete

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Esitämmekö nyt yhteisen julkilausuman siitä ett Sarajevon laukaukset käynnisti mekanismin joka mahdollisti Suomen itsenäistymisen ja vaikutus näkyy tänä päivänäkin....

;)Hyvä pointti ;)

Tunnen yhen historianproffan, joka ei ole punikki (sellasiakin löytyy, uskokaa vaan) ja kysäistä mielipidettä... ;) ite pitää nostaa tässä kohtaa kädet pystyyn...

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Ei kai nää ole mielipidekysymyksiä....mulle ei ole tärkeää olenko oikeassa vaan mikä on se fakta jonka tuomme esille argumentoinnissa....

Siis vielä kerran, seuraavatko tapahtumat toisiaan..

Viimeksi muokattu: 27.05.16 - klo:19:18 kirjoittanut Luomujussi