Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe LASTUT LENTELEE?  (Luettu 13513 kertaa)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: LASTUT LENTELEE?
DynaVt ei tarvii lisätehoja.

Kuten ei muutkaan koneet jotka navetan päädyssä koristeena seisoo kaiket päivät..

..ja kuskit kehuu niitä kaiket päivät kilpaa voorumeilla..


Minkäs kokoinen tämä timpan navetta on? Vai onko mennyt samaan tuuleen vesilahden navetan kanssa? timppa toki ei ole ihan niin katkera viljamies.  ;D ;D

***Purkua odottava puoliks kaatunut vanha hirsinavetta. Autiona ollut kauan.  Mitäs tekemistä sillä on lisätehon kanssa?

Miks ihmeessä sopivan kokoisia traktoreita tarvii lastuttaa? Ilmeisesti jonkinlaista pers´jalkaisten pikkumiesten olemattoman egon nostatusta.
Kui mää ain olen paras?

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: LASTUT LENTELEE?
Kutterinlastuja alle ja vähän aikaa antaa imeytyä, siitä tikulla herätettä alle ;D


Erittäin asiallisesti ja ryhdikkäästi kommentoitu. :D
Joukkomurha,joku uusi juusto vai?
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: LASTUT LENTELEE?
DynaVt ei tarvii lisätehoja.

juu postinhaussa ei tarvita lisätehoja. ;D

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: LASTUT LENTELEE?
Kyllähän luulis että tehtaalla osataan koneet säätää.
Pitäis ostaa sen kokoinen kone ettei tartte lastutella.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: LASTUT LENTELEE?
DynaVt ei tarvii lisätehoja.

juu postinhaussa ei tarvita lisätehoja. ;D

Emmää ny j umalaut traktorilla postia hae kun postilaatikolle on 20 metriä ulko-ovelta.

On teil lisälastumiehil ihmeelliset veruukkeet.
Kui mää ain olen paras?

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: LASTUT LENTELEE?
DynaVt ei tarvii lisätehoja.

juu postinhaussa ei tarvita lisätehoja. ;D

Emmää ny j umalaut traktorilla postia hae kun postilaatikolle on 20 metriä ulko-ovelta.

On teil lisälastumiehil ihmeelliset veruukkeet.

---ne on kompastunu postinhakureissulla lastukasaan ja lyäny päänsä kivirappuun.On syntyny varsinainen tehoboxi...

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: LASTUT LENTELEE?
Miks ihmeessä sopivan kokoisia traktoreita tarvii lastuttaa? Ilmeisesti jonkinlaista pers´jalkaisten pikkumiesten olemattoman egon nostatusta.

Niinmuttajoo ja jos sitä sopevenkokoista veeteetä ei ole vielä tehtykään.
Männä kesänä nimitäin kokeiltiin tuollaisen kolmeakselisen edessä vt/sisudiesel-yhdistelmää. Omistajansa mukaan suomen suurin ja voimaa kuulemma enemmän kuin hiippakunnan muissa päkstereissä yhteensä.

Kyllähän sillä tyhjä kärry kulki mallikkaasti ja ykköskarho ja kakkonenkin meni ok, muutta kun yritettiin isompaa karhoa, menihän se hissuttamalla. Kun sitten pyysin lisää vauhtia jotta voitas laittaa hapotin poveripuolelle, eipä sitä voimaa sitten löytynytkään. Savua kyllä muodostui, liekö polttanut niitä lastujaan.
Kyllähän se vaan taitaa olla edelleenkin niin, jotta kun se valteemin kone jo silloin aikoinaan tehtiin piikkilangan kiristykseen, niin samaan savottaan joutaa nämä nykyisetkin, täysiä surkimuksia.
Siilolla yritettiin kuormaa paketin päälle, niin eihän se noussut, ei etu- eikä takaperin. Ei riittänyt paino.

Sitten tälläkin saitilla meuhkataan viikkokausia jostakin portaattoman ominaisuuksista, helevetti tuonvertaiset hevoset, sama vaikka pärevakalla tarjoilee sinne vetäville pyörille.
Siihen veeteehen kun sais joskus masserin  moottorin sopivilla tehoilla, minäkin voisin sitä harkita.

Sitä odotellessa täytyy kai jatkaa tuolla jenkkilän sotaratsulla, siin on vain se vanha kunnon PowerSifti, mutta siinäkin vauhti kiihtyy kun vipua suuntaa eteen ja päinvastoin, mutta voima ja paino on kohdallaan eikä tartte tankata joka kahvitauko.


Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

JJK

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 58
Vs: LASTUT LENTELEE?
Miks ihmeessä sopivan kokoisia traktoreita tarvii lastuttaa? Ilmeisesti jonkinlaista pers´jalkaisten pikkumiesten olemattoman egon nostatusta.

Niinmuttajoo ja jos sitä sopevenkokoista veeteetä ei ole vielä tehtykään.
Männä kesänä nimitäin kokeiltiin tuollaisen kolmeakselisen edessä vt/sisudiesel-yhdistelmää. Omistajansa mukaan suomen suurin ja voimaa kuulemma enemmän kuin hiippakunnan muissa päkstereissä yhteensä.

Kyllähän sillä tyhjä kärry kulki mallikkaasti ja ykköskarho ja kakkonenkin meni ok, muutta kun yritettiin isompaa karhoa, menihän se hissuttamalla. Kun sitten pyysin lisää vauhtia jotta voitas laittaa hapotin poveripuolelle, eipä sitä voimaa sitten löytynytkään. Savua kyllä muodostui, liekö polttanut niitä lastujaan.
Kyllähän se vaan taitaa olla edelleenkin niin, jotta kun se valteemin kone jo silloin aikoinaan tehtiin piikkilangan kiristykseen, niin samaan savottaan joutaa nämä nykyisetkin, täysiä surkimuksia.
Siilolla yritettiin kuormaa paketin päälle, niin eihän se noussut, ei etu- eikä takaperin. Ei riittänyt paino.

Sitten tälläkin saitilla meuhkataan viikkokausia jostakin portaattoman ominaisuuksista, helevetti tuonvertaiset hevoset, sama vaikka pärevakalla tarjoilee sinne vetäville pyörille.
Siihen veeteehen kun sais joskus masserin  moottorin sopivilla tehoilla, minäkin voisin sitä harkita.

Sitä odotellessa täytyy kai jatkaa tuolla jenkkilän sotaratsulla, siin on vain se vanha kunnon PowerSifti, mutta siinäkin vauhti kiihtyy kun vipua suuntaa eteen ja päinvastoin, mutta voima ja paino on kohdallaan eikä tartte tankata joka kahvitauko.



   

NIINMUTKU  mä tartten sen aksilan joka pyärii ees jossainsuhteessa takapyärään nähren. Ja 151 ssä sen saa halvemmalla ku 191 ssä.Ei köyhäl o vara maksaa numeroplakaatista nokkamaskisa.

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 174
Vs: LASTUT LENTELEE?
Joo, tietty se sopivan kokoinen raktori olis hyvä.

Minua on hieman mietityttänyt saisko näitä nykyraktoreita käymään taloudellisemmin, jos uudelleen ohjelmoitas tms. Ja koskee kaikkia merkkejä.

Siis, kun on nää päästömääräykset. Jotta jotkut arvot (olisko vaik typen oksidit ym.) saatais alhaisiks, seurauksena on kulutuksen nousu. Eli olisko esim. ruiskutusajoituksen muutos tms. avain, jotta sama teho (tai enempi) tulis pienemmällä polttoainemäärällä.

Ja turha ihan hirveästi on kettuilla jostain merkistä, kun on yleisesti todettu, jotta tää on ongelma joka merkissä.... uudemmissa koneissa...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: LASTUT LENTELEE?
No ainakin rivien välistä voisi kommenteista tulkita että nykykoneista saisi enemmän tehoa samalla polttoainemäärällä jos polttotapahtuman voisi optimoida eikä tarvitsisi välittää epäolennaisuuksista kuten näkyvän savun määrästä tietyissä tilanteissa tai typpipäästöistä.

Sisudieselin edustajathan on tämän uuden ureamoottorin esittelyn yhteydessä sanoneet että sen kanssa ei tarvi säätää moottoria typen oksidien perusteella vaan urea hapettaa ne siellä katalysaattorissa tai jotain sinnepäin...

Mielenkiintoista olisi nähdä vertailuja vaikkapa tämän uuden ison massikan tai valtran S mallin ja vastaavankokoisen Fendin kulutuksissa.

Valtran moottori + Fendin loota = massikkamiehen päiväuni Dyna VT ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

JASS

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 159
Vs: LASTUT LENTELEE?


Valtran moottori + Fendin loota = massikkamiehen päiväuni Dyna VT ?
  Täällä on tapana aina viisastella kovin.ni,ei ole mitään valtran moottoria on,sisudiesel ja siitä fendin lootasta voidaan olla montaa mielta,mutta kaikki on akkon.Se toi päiväuni on siinä ja siinä.
Tosta voi jatkaa,kenen etuakseli,-sähköosat,-hydrauliikka,mistä valuosat,ymymym.koskee kaikkia.kuten on jo monesti todettu.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: LASTUT LENTELEE?


Valtran moottori + Fendin loota = massikkamiehen päiväuni Dyna VT ?
  Täällä on tapana aina viisastella kovin.ni,ei ole mitään valtran moottoria on,sisudiesel ja siitä fendin lootasta voidaan olla montaa mielta,mutta kaikki on akkon.Se toi päiväuni on siinä ja siinä.
Tosta voi jatkaa,kenen etuakseli,-sähköosat,-hydrauliikka,mistä valuosat,ymymym.koskee kaikkia.kuten on jo monesti todettu.
mansikissa on omaa se aatteen väri.. ;D
ja pohjoiset päälle..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: LASTUT LENTELEE?


Valtran moottori + Fendin loota = massikkamiehen päiväuni Dyna VT ?
  Täällä on tapana aina viisastella kovin.ni,ei ole mitään valtran moottoria on,sisudiesel ja siitä fendin lootasta voidaan olla montaa mielta,mutta kaikki on akkon.Se toi päiväuni on siinä ja siinä.
Tosta voi jatkaa,kenen etuakseli,-sähköosat,-hydrauliikka,mistä valuosat,ymymym.koskee kaikkia.kuten on jo monesti todettu.
mansikissa on omaa se aatteen väri.. ;D

***On sentäs aate!
Kui mää ain olen paras?

Jukkja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 17
Vs: LASTUT LENTELEE?
Joo, tietty se sopivan kokoinen raktori olis hyvä.

Minua on hieman mietityttänyt saisko näitä nykyraktoreita käymään taloudellisemmin, jos uudelleen ohjelmoitas tms. Ja koskee kaikkia merkkejä.

Siis, kun on nää päästömääräykset. Jotta jotkut arvot (olisko vaik typen oksidit ym.) saatais alhaisiks, seurauksena on kulutuksen nousu. Eli olisko esim. ruiskutusajoituksen muutos tms. avain, jotta sama teho (tai enempi) tulis pienemmällä polttoainemäärällä.

Ja turha ihan hirveästi on kettuilla jostain merkistä, kun on yleisesti todettu, jotta tää on ongelma joka merkissä.... uudemmissa koneissa...

Olen kovasti samalla kannalla. Omassa koneessa teho suurinpiirtein piisaa työhommiin mutta kulutuslukemat hirvittävät. Parinviikon kuluttua pitäisi selvitä saako asiasta ymmärtävä säädettyä säädettävällä boxilla kulutusta pienemmäksi ja tehoja hiukka enemmän. Kaikkiin laitteisiin kun ei pysty traktorin omaa ohjelmaa säätämään niin joutuu huijjausboxiin turvautumaan. Valtraan on meilläpäin Voimaa.com tehnyt isäntiä tyydyttäviä säätöjä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: LASTUT LENTELEE?
Joo, tietty se sopivan kokoinen raktori olis hyvä.

Minua on hieman mietityttänyt saisko näitä nykyraktoreita käymään taloudellisemmin, jos uudelleen ohjelmoitas tms. Ja koskee kaikkia merkkejä.

Siis, kun on nää päästömääräykset. Jotta jotkut arvot (olisko vaik typen oksidit ym.) saatais alhaisiks, seurauksena on kulutuksen nousu. Eli olisko esim. ruiskutusajoituksen muutos tms. avain, jotta sama teho (tai enempi) tulis pienemmällä polttoainemäärällä.

Ja turha ihan hirveästi on kettuilla jostain merkistä, kun on yleisesti todettu, jotta tää on ongelma joka merkissä.... uudemmissa koneissa...

Olen kovasti samalla kannalla. Omassa koneessa teho suurinpiirtein piisaa työhommiin mutta kulutuslukemat hirvittävät. Parinviikon kuluttua pitäisi selvitä saako asiasta ymmärtävä säädettyä säädettävällä boxilla kulutusta pienemmäksi ja tehoja hiukka enemmän. Kaikkiin laitteisiin kun ei pysty traktorin omaa ohjelmaa säätämään niin joutuu huijjausboxiin turvautumaan. Valtraan on meilläpäin Voimaa.com tehnyt isäntiä tyydyttäviä säätöjä.
siis boxeja ei kannata laittaa... vaan uudelleen ohjelmointi  ;)