Ottakaa tosiaan kaikki sieltä virosta koneet,siemenet ihan kaikki se pelastaa Suomen maatalouden.
Kävin Keskisellä eilen ei voi kuin ihmetellä miten paljon oli viron tavaraa ruoka hyllyissä ja hyllyntäyttäjä tokaisi että suosittuja ovat viron elintarvikkeet.Virolaisia juustojakin vaikka mitä sorttia,pian saa Valio pistää tehtaansa kiinni.On tämä tyhmä kansa ja vielä tyhmemmät maajussit sahaavat omaa oksaa koko ajan.
Se vaan, kun tahtoo nuo valion muovijuustot olla pahanmakuista kakkaa. Kauppa kun on käynyt kun ei muuta ollut. Kilpailu tekee ihan hyvää pöhöttyneelle maitosektorille. Siis jos se halutaan säilyttää pidemmällä tähtäimellä.
Tätähän mä olen yrittänyt jankuttaa jo vuosia, kilpailu ja tuonti on vain hyvä asia. Kotimaisen suosiminen on kivaa, mutta loppuun asti vietynä protektionismina se taannuttaa.
Joo, mutta katos, kun markkinatalous on Belsepuubi. Vinskipoika sen sijaan on ovela, se myy vain ulkomaille kysyttyjä huipputuotteita, muttei itse tuo ulkoa mitään. Näin se vaurastuu mahdottomasti, eikä kukaan huomaa mitään. Vinskipoika on niin viimeisen päälle viksu koijari.