Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peräkärrit  (Luettu 11847 kertaa)

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Peräkärrit
Joo toki maakärryihin saa 22,5 tuumaiset, mutta mä olsin kattelemas ny viljakärryjä.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Peräkärrit
Joo toki maakärryihin saa 22,5 tuumaiset, mutta mä olsin kattelemas ny viljakärryjä.

Kiinteälaitaisia kumminkinko? Ihme on, jos ei niihinkin saisi kunnon renkaita, yhtä painavia kuormia ajetaan ja vielä pellollakin.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Peräkärrit
niin no ajattelin asiaa niinpäin että kun maakärryihin saa niin kai ne saa viljakärryynkin, tuskin monta eri alustamallia valmistuksessa kun maakärryjäkin molemmilla rengasvarusteilla sekaisin...

Jos ei ole pakko saada kokonaan laidattomaksi esimerkiksi pyöröpaalinajoon niin eikö järkevin hankinta olisi monikäyttömalli eli maakärry alle ja viljakasetti päälle?

Waltteri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 209
Vs: Peräkärrit
Kyllähän maakärri muuten olisi hyvä ja  tukeva, mutta kuinka paalit saa sopimaan lavalle?  Mahtuuko kahta 120:stä paalia rinnan normi 2.4 metriselle lavalle. Edes survomalla, muovit tuskin ainakaan säilyy ehjänä.

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Peräkärrit
Mulla on jo maakärryt viljavarustuksella, ja nyt mielenkiinto kohdistuisi viljakärryihin, joista saisi tarvittaessa laidat kokonaan pois, ja joissa tilavuutta saisi olla parinkymmenen motin tietämillä.

Heka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 94
Vs: Peräkärrit
tutulla on junkkarin kiinteelaitanen kärry, oliko nyt 15t tai 16t. siinä sisäleveys 2,5m. mahtuu hyvin 2 paalia vierekkäin.

Valmet455

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 18
Vs: Peräkärrit
Mulla on myös tuollainen 15 motin puulaitainen Kire. Ei oo ollu kauhean kovalla käytöllä, mutta ei valittamista.

Kuin myös. Viljaa, ohrarehua ja palaturvetta niillä tulee kuskattua. Hyvin ovat sen kestäneet, mutta täydellä viljakuormalla laidat kyllä pullistelevat.

kyllä se vain niin on et tuppaa ne lairat pullistelemaan täyrellä viljakuormalla,,