Katsoin tilakunnosta yli 100 lehmän tilojen tuloksia viimeiseltä 12 kuukaudelta.
Maitotuotto miinus rehukustannus parhaalla 5% oli 41,8 senttiä. Itse en ymmärrä miten saisin jonkun maksamaan itselleni siitä hyvästä että toimittaa minulle kaikki rehut? 
Saksan parhailla tiloilla maitotuotto miinus rehukustannus on tällä hetkellä jotain 14 senttiä, BTW.
Liittyykö tämä siihen, että joku saa paljon rahaa siitä, että jalostaa jonkun toisen viljan korkeammaksi jalostusasteeksi ja saa siitä hyvän korvauksen , vähän niinku kippauksen yhteydessä annettas lisäks rahasäkki?
Se liittyy siihen että jotkut Suomessa saavat vielä ruokinnan jälkeen jäämään enemmän rahaa kuin toiset saavat maidosta yhteensä. Vaikka tuottajahinta olisi sama. Saattaa liittyä tukiin.
No totahan mä yritin tuossa hieman kääntäen sanoa
oikeestaan aika eriskummallinen tilanne 
Kyllä se osaaminen muuten on pohjoisessa, maitotuotos miinus rehukustannus vertailussa:
AB alueella 50% tiloista pääsee 23,9 senttiin
C2 alueella 50% tiloista pääsee 31,3 senttiin
C3 alueella 50% tiloista pääsee 36,6 senttiin.
Kun otetaan huomioon että tuet eivät tietenkään ole vääristyneitä, täytyy sanoa että ollaan me täällä AB-alueella aika surkeita.
Tosin C3:een verrattuna C2 on kanssa aika surkea. Edes paras 5% C2 alueella ei pysty samaan kuin yli puolet C3 alueesta. Vaikka C3:lla on korkeampi ostorehukustannus kuin C2:lla tai AB:lla.