Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  • Tavallinen aihe

Aihe Robotilla enemmän vapaa-aikaa ja vähemmän rahaa viivan alle  (Luettu 37072 kertaa)

iiro v

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 216
Näyttäis olevan Agronettiläisen navetta.  :o Oli joskus ahkera kirjoittaja.

Olen aina sanonut, että maatilalla kannattaa sijottaa kultaan.
ox tää se sepedeuksen navetta.Siltähän muija karkas pohjanmaalle ja katkeruutta piisannu

navettapiika

  • Vieras
Näyttäis olevan Agronettiläisen navetta.  :o Oli joskus ahkera kirjoittaja.

Olen aina sanonut, että maatilalla kannattaa sijottaa kultaan.
ox tää se sepedeuksen navetta.Siltähän muija karkas pohjanmaalle ja katkeruutta piisannu
Muuten ehkä, mutta liian tuore tapaus.. Sepen entisessä navetassa oli käsinlypsy...

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Näyttäis olevan Agronettiläisen navetta.  :o Oli joskus ahkera kirjoittaja.

Olen aina sanonut, että maatilalla kannattaa sijottaa kultaan.
Rosteri ja hapokas on myös aika pysyvää.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Naturalis

  • Vieras

Olen aina sanonut, että maatilalla kannattaa sijottaa kultaan.
Rosteri ja hapokas on myös aika pysyvää.
Tais mennä hiukan ylihilseen Maken kommentti?

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26672
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Näyttäis olevan Agronettiläisen navetta.  :o Oli joskus ahkera kirjoittaja.

Olen aina sanonut, että maatilalla kannattaa sijottaa kultaan.
Navettaan näet kumminkin sijoittavan . Onnitelut Saitte vihdoin ja viimein luvat .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Nyhtäjä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Oispa kiva tietää tuleeko Mummo vai Pappa kaupan mukana. Ikä ja terveystilanne edes. 

Kovasti kiinnostais tuo tila kyllä. Onkohan suomessa yhtään maitotilaa, joka ostaa kaiken säilörehunsa? Maailmalla ainakin on tiloja joilla ei ole peltoa yhtään ja tila ostaa appeen jaettuna ruokintapöydälle sen tekoon ja myyntiin erikoistuneilta yrityksiltä.

navettapiika

  • Vieras
Oispa kiva tietää tuleeko Mummo vai Pappa kaupan mukana. Ikä ja terveystilanne edes. 

Kovasti kiinnostais tuo tila kyllä. Onkohan suomessa yhtään maitotilaa, joka ostaa kaiken säilörehunsa? Maailmalla ainakin on tiloja joilla ei ole peltoa yhtään ja tila ostaa appeen jaettuna ruokintapöydälle sen tekoon ja myyntiin erikoistuneilta yrityksiltä.
Yhdestä olen kuullut, mutta takana on vasta vajaa vuosi, joten ei kannata ehkä vielä tarkastella tuottavuutta. Ja toisen tiedän  entisestä elämästä, mutta kyseessä pieni karja ja kylä ympärillä ruokki ne elukat melkein säälistä. Tosin aika monta vuotta meni ilman peltoja, mutta oli siinä kyläläistenkin mitta jo melko tiukilla.

Noi syytingit on kyllä pirullisia purkaa..

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Kovasti kiinnostais tuo tila kyllä. Onkohan suomessa yhtään maitotilaa, joka ostaa kaiken säilörehunsa? Maailmalla ainakin on tiloja joilla ei ole peltoa yhtään ja tila ostaa appeen jaettuna ruokintapöydälle sen tekoon ja myyntiin erikoistuneilta yrityksiltä.

Yhdestä olen kuullut, mutta takana on vasta vajaa vuosi, joten ei kannata ehkä vielä tarkastella tuottavuutta.

Sikapuolella on monesti ollut että viljan ostohinta on ollut halvempi kuin tuotantokustannus itse viljellen. Käsittääkseni keskiarvo on sellainen että ostorehua käyttävät vahvoilla. Kun katsoo noita oman rehun tuotantokustannuslaskelmia jotka todennäköisesti ovat monet vielä optimistisia niin monella tilalla olisi kannattavampaa ostaa rehut kuin tehdä itse. Vaatii tietty hyvät sopimukset ja sopivan hinnoittelun? Viljan hintaa sidottu ry-hinta?

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Oispa kiva tietää tuleeko Mummo vai Pappa kaupan mukana. Ikä ja terveystilanne edes. 

Noi syytingit on kyllä pirullisia purkaa..

Yhden tiedän jossa miniän lähtö oli vain ja ainoastaan syytingin syytä. Ei ole nykyaikaa tuo syytinki. Kyllä miniällä pitää olla oma huusholli jossa sanoo viimeisen sanan. Varsinkin jos tulee tilanne että miniä vastaan muut niin ennuste ei ole hyvä. Siihen kultaan kannattaa satsata.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Kovasti kiinnostais tuo tila kyllä. Onkohan suomessa yhtään maitotilaa, joka ostaa kaiken säilörehunsa? Maailmalla ainakin on tiloja joilla ei ole peltoa yhtään ja tila ostaa appeen jaettuna ruokintapöydälle sen tekoon ja myyntiin erikoistuneilta yrityksiltä.

Yhdestä olen kuullut, mutta takana on vasta vajaa vuosi, joten ei kannata ehkä vielä tarkastella tuottavuutta.

Sikapuolella on monesti ollut että viljan ostohinta on ollut halvempi kuin tuotantokustannus itse viljellen. Käsittääkseni keskiarvo on sellainen että ostorehua käyttävät vahvoilla. Kun katsoo noita oman rehun tuotantokustannuslaskelmia jotka todennäköisesti ovat monet vielä optimistisia niin monella tilalla olisi kannattavampaa ostaa rehut kuin tehdä itse. Vaatii tietty hyvät sopimukset ja sopivan hinnoittelun? Viljan hintaa sidottu ry-hinta?

Noissa tulee lantalogistiikka mahdollisesti ongelmaksi. Periaatteessa se on se ja sama kenen hallitsemilla pelloilla viljellään rehut ja levitetään lannat, mutta käytännössä homma voi mennä vähän eri tavalla. Varsinkin jos ei ole tosi pitkiä sopimuksia ja sen kotieläintilan on pakko päästä lannasta eroon ja pakko saada sitä rehua. Periaatteessa sonnalla pitäisi nykyisilläkin apulannan hinnoilla olla sellainen arvo että vastaanottaja maksaisi levityksen (jos se sopivilla vehkeillä sopivaan aikaan tehdään). Käytännössä hollantilaiset tilat maksavat yhteensä 10€/m3 että pääsevät eroon siitä lietteestä joka ei omalle maalle mahdu.

Muujussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1685
Noissa tulee lantalogistiikka mahdollisesti ongelmaksi. Periaatteessa se on se ja sama kenen hallitsemilla pelloilla viljellään rehut ja levitetään lannat, mutta käytännössä homma voi mennä vähän eri tavalla. Varsinkin jos ei ole tosi pitkiä sopimuksia ja sen kotieläintilan on pakko päästä lannasta eroon ja pakko saada sitä rehua. Periaatteessa sonnalla pitäisi nykyisilläkin apulannan hinnoilla olla sellainen arvo että vastaanottaja maksaisi levityksen (jos se sopivilla vehkeillä sopivaan aikaan tehdään). Käytännössä hollantilaiset tilat maksavat yhteensä 10€/m3 että pääsevät eroon siitä lietteestä joka ei omalle maalle mahdu.

Lantalogistiikasta voi tulla ongelma. Se vaatii juurikin niitä liikkeenjohdollisia ja ihmissuhdetaitoja että homman saa toimimaan. Asenteesta paljon kiinni.

Ja tuosta Hollannista? Niin jos suhteutat? Vaikkapa tuota sikalietettä niin sellaisen 30 m3 per vuosi kun laskee per hehtaari ja sekin on enemmän kuin ehtojen mukaan saa laittaa? Niin tuolla 10 e/m3 se kustantaisi 300 e/ha. Jos sen mitä saa laittaa niin 200 e/ha. Paljon halvempi kuin hehtaarin vuokra puhumattakaan jos sen pellon ostaisi?

Mutta olen silti sitä mieltä että kohtuu sopimus molemmille on että vastaanottaja maksaa levityskustannuksen ja se on siinä. Jos joku rupeaa sen jälkeen puhumaan ravinteiden arvosta niin unohda koko juttu...

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12110
Sikalietteen vastaanottajilla voi fosforiarvot paukkua, vaikka yhteistyöhaluja riittäisi.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19964
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
https://huutokaupat.com/attachment/download/4243718

robotilla laatuaikaa.

Ei oikein korkealle ole hinta vielä noussut
https://huutokaupat.com/fi/v/348656

Eiköpäs pelto ole tuossa ainoa kohtuudella hinnoiteltava asia, nekin 6-7 hehtaaria ulosvuokrattuna 2020 asti. Metsät varmaan täyshakattu, koska uudistamisvelvoitteitakin on. Ainoa hintaa korottava tekijä tuolla voi olla testosteroni.

-SS-

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
niin kuin huutokauppa osoitti, ei noilla röttelöillä ole tänäpäivänä kuin nimellinen arvo.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.
Sivuja:1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9