Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe etelän jauholakit  (Luettu 5875 kertaa)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: etelän jauholakit
No minun kirjoituksessani ei ollut yhtään kompaa.
Tulisiko c-alueen tissinkoittaja a-b-alueelle tissiä nypläämään.Riittääkö ammattitaito huonommilla eduilla, tuskimpa.
Taitaa pian olla ainut vaihtoehto c-alueen laajentajalle, kunnes kaikki kiintiöt poistetaan.

Äänestämme Ville Itälää EU-vaaleissa, hän on ajanut EU:ssa tasapuolisia tukia koko maahan. Sitten näemme, kuinka apilas pärjää ab-alueen maitotuilla

ei mun tarvii pärjätä jos mä en haluu lainat maksettu uutta ei oteta jos ei tuotanto kannata vaan pusken lisää roskakauraa etelän markkinoille ;D

talotollon aivoituksista sananen ainainen valitus a-b alueen karjatalouden polkemisesta ja samalla c-alueen tuet pitäis poistaa miksi meidan sitten pitäisi managemontoida suurnavetat ja ruokkia laiskoja jauholakkeja saatana mäkin rupeen ja toivottavasti kaikki muutkin karjatilalliset ryhtyy jauholakeiksi niin toteutuu talotollon utopia 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Talojussi

  • Vieras
Vs: etelän jauholakit
No minun kirjoituksessani ei ollut yhtään kompaa.
Tulisiko c-alueen tissinkoittaja a-b-alueelle tissiä nypläämään.Riittääkö ammattitaito huonommilla eduilla, tuskimpa.
Taitaa pian olla ainut vaihtoehto c-alueen laajentajalle, kunnes kaikki kiintiöt poistetaan.

Äänestämme Ville Itälää EU-vaaleissa, hän on ajanut EU:ssa tasapuolisia tukia koko maahan. Sitten näemme, kuinka apilas pärjää ab-alueen maitotuilla

mäkin rupeen ja toivottavasti kaikki muutkin karjatilalliset ryhtyy jauholakeiksi niin toteutuu talotollon utopia 8)

Hyvä! Ryhtykää vaan, niin teidän miljoonatukenne voidaan siirtää AB-alueen maidontuotannon pelastamiseen.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: etelän jauholakit
tollo mikä tollo ne rahat siirtyy etelä-euroopan oliivi ja rypäle lehtojen tukemiseen 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: etelän jauholakit
Eilen illalla ,siis Sunnuntai-iltana kello  20 maissa tuli kylätiellä vastaan paikallinen  tissinkoittaja paalikuorma traktorin perässä, ajattelin, hankkisit sinäkin elämän, etkä aina tekis töitä, minä luovun keväällä sikojen kasvatuksesta ja hankin elämän, enkä viitsi  sitten enää täälläkään lässyttää näistä tukiasioista.

KEVÄÄLLÄ KOITTAA VAPAUS

Eemeli

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21952
Vs: etelän jauholakit
No minun kirjoituksessani ei ollut yhtään kompaa.
Tulisiko c-alueen tissinkoittaja a-b-alueelle tissiä nypläämään.Riittääkö ammattitaito huonommilla eduilla, tuskimpa.
Taitaa pian olla ainut vaihtoehto c-alueen laajentajalle, kunnes kaikki kiintiöt poistetaan.

Äänestämme Ville Itälää EU-vaaleissa, hän on ajanut EU:ssa tasapuolisia tukia koko maahan. Sitten näemme, kuinka apilas pärjää ab-alueen maitotuilla

No mitäs apilas sitten meuhkaa, jos kaikki on niin ***** hyvin.
Joten apilaksellekkin hyvin sopii oikeudenmukaisempi tukipolitiikka, vai eikö ammattitaito sittenkään riitä.

ei mun tarvii pärjätä jos mä en haluu lainat maksettu uutta ei oteta jos ei tuotanto kannata vaan pusken lisää roskakauraa etelän markkinoille ;D

talotollon aivoituksista sananen ainainen valitus a-b alueen karjatalouden polkemisesta ja samalla c-alueen tuet pitäis poistaa miksi meidan sitten pitäisi managemontoida suurnavetat ja ruokkia laiskoja jauholakkeja saatana mäkin rupeen ja toivottavasti kaikki muutkin karjatilalliset ryhtyy jauholakeiksi niin toteutuu talotollon utopia 8)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: etelän jauholakit
Eilen illalla ,siis Sunnuntai-iltana kello  20 maissa tuli kylätiellä vastaan paikallinen  tissinkoittaja paalikuorma traktorin perässä, ajattelin, hankkisit sinäkin elämän, etkä aina tekis töitä, minä luovun keväällä sikojen kasvatuksesta ja hankin elämän, enkä viitsi  sitten enää täälläkään lässyttää näistä tukiasioista.

KEVÄÄLLÄ KOITTAA VAPAUS
onnittelen viisaasta ratkaisusta
saa kuluttajat jatkossakin saksalaisen emakon jämä tähteet mut vaan tupla hintaan ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: etelän jauholakit
ei vieläkään maidontuottajiksi haluavia jauhiksia vaik nykyisillä c-alueen tuil mut kannattaa muistaa jossakin vaihteessa noikin menee 8)

aivan turha valitella et ei maidontuotanto kannata e-suomes ei näy halukkaitakaan olevan joten miks pitäis sellaisesta maksaa tukea mitä ei haluta käyttää ???
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Talojussi

  • Vieras
Vs: etelän jauholakit
Eilen illalla ,siis Sunnuntai-iltana kello  20 maissa tuli kylätiellä vastaan paikallinen  tissinkoittaja paalikuorma traktorin perässä, ajattelin, hankkisit sinäkin elämän, etkä aina tekis töitä, minä luovun keväällä sikojen kasvatuksesta ja hankin elämän, enkä viitsi  sitten enää täälläkään lässyttää näistä tukiasioista.

KEVÄÄLLÄ KOITTAA VAPAUS

Muista periä Portin osuusmaksut takaisin. ;D (anteeksi pieni vi..uilu)

Viimeksi muokattu: 12.01.09 - klo:11:58 kirjoittanut Talojussi

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: etelän jauholakit
Minä... Ehkä, jos iskä maksaa  :D Tosin ihan riippumatta siitä onko ne tuet samat vai ei.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: etelän jauholakit
Minä... Ehkä, jos iskä maksaa  :D Tosin ihan riippumatta siitä onko ne tuet samat vai ei.

eikö muita löydy ::) kummasti vaan kato käy c alueellakin no eemulin ja talotollon managementillä ei pyöritetä maitotilaa edes c-4 tuilla ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: etelän jauholakit
Eilen illalla ,siis Sunnuntai-iltana kello  20 maissa tuli kylätiellä vastaan paikallinen  tissinkoittaja paalikuorma traktorin perässä, ajattelin, hankkisit sinäkin elämän, etkä aina tekis töitä, minä luovun keväällä sikojen kasvatuksesta ja hankin elämän, enkä viitsi  sitten enää täälläkään lässyttää näistä tukiasioista.

KEVÄÄLLÄ KOITTAA VAPAUS

Olet sitten harvinaisen katkera mies, noinniikuin vapaaksi mieheksi ....
Anna toisen hoitaa hommaansa, ei se sulta ole pois.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: etelän jauholakit
olishan se hyvä jos et liikoja lässyttele tosta talotollost jo tarpees harmia mite se jaksaa ::)

mä ainakin pidän nyt pientä taukoa pellon osto hinnoittele terapiasta pientä taukoa ;D 8)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: etelän jauholakit
Minä... Ehkä, jos iskä maksaa  :D Tosin ihan riippumatta siitä onko ne tuet samat vai ei.

eikö muita löydy ::) kummasti vaan kato käy c alueellakin no eemulin ja talotollon managementillä ei pyöritetä maitotilaa edes c-4 tuilla ;D
Tissinkoitto on kovaa hommaa... Tyhjästä aloittaessa investoitavaa on paljon ja 2015 on tiedossa tiputus maidonhintaan. (luultavasti kyllä tippuu jo ennen) Ei se ihan helppoo ole siihen hommaan lähtee...  ???
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

JakkeJäyhä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 678
Vs: etelän jauholakit
Minä... Ehkä, jos iskä maksaa  :D Tosin ihan riippumatta siitä onko ne tuet samat vai ei.

eikö muita löydy ::) kummasti vaan kato käy c alueellakin no eemulin ja talotollon managementillä ei pyöritetä maitotilaa edes c-4 tuilla ;D
Tissinkoitto on kovaa hommaa... Tyhjästä aloittaessa investoitavaa on paljon ja 2015 on tiedossa tiputus maidonhintaan. (luultavasti kyllä tippuu jo ennen) Ei se ihan helppoo ole siihen hommaan lähtee...  ???

Sepä se. Varsinkaan AB-alueella. Kummasti se auttaisi jos olisi samat tuet kuin C-alueella. Laskelma näyttäisi kovasti paljon positiivisemmalta. Tarkkaan on investointeja harkittava. Kun ei oikein voi mennä torille ja sanoa että "Hai sie, osta sie uudenko hyvä käytetty sikala!".

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: etelän jauholakit
mä jos joskus teen isomman navetan ku edamilla (saatikka pienemmän) niin kyl mietin ja lasken monta kertaa useammin investoinnin kannattavuutta kuin etelän jauhikset 12€/T hehtaarista maksajat vaikka kuinka olisin c-alueelta ;D ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?