Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorimarssi  (Luettu 74744 kertaa)

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20011
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Traktorimarssi
Minulta on jo puolen tusinaa kertaa kysytty työmaalla, et tulitkos lahtari traktorilla ? Vastannut sitten, et no en, rakas komukkatoverini ! Meillä on kuitenkin hyvät välit työmaalla, ja tämä oli vähän semmoista hevosenleikkiä, missä ihan pikkuisen tos-siemeneksi asiaakin... 

Tai jotain.

-SS-

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Traktorimarssi
  Eiköhän noi porsset olleet koteihinsa menossa, Hankkijan mainoskuvitusta tyytyväisistä isännistä luovutustilaisuudesta poistuessa, Koekilvillä näyttävät olevan.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Traktorimarssi
toivottavasti osaisivat nyt käyttäytyä hienotunteisesti. äsken oli aikamoista älämölöä, josta seurasi voimakas myötähäpeän tunne. eihän pomon koppiinkaan mennä rähisemään vaan asiallisesti keskustelemaan. nythän nämä ovat tavallaan palkanmaksajien kuultavina, joten kumpa olisi viisautta päässä.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Traktorimarssi
Minun mielestä tuossa traktorimarssissa ei oikein ole mitään järkeä. Tapahan se on sekin, mutta sillä suututetaan pirun paljon viattomia hesalaisia, jotka ei ole aiheuttanut viljelijille mitään pahaa. Maville sitä paskaa pitäisi mennä ajamaan. Eikä minua huvittaisi mennä Valmetin renkaita hieromaan sulalle asfaltille, ja polttoainettakin menisi pirusti.
 Mun mielestä paras keino kapinoida olisi pysäyttää koko tuotanto, ei myydä, eikä ostaa mitään, ennen kuin byrokratia maanviljeliöitä kohtaan vähenisi. Mitäs siiitä seuraisi? No, maito loppuisi melko pian kaupasta, eikä viljavarastotkaan riitä ikuisesti. Ja mistäs sitä tuotaisi tarpeeksi nopeasti tänne? - Ei mistään. Silloin varmasti tapahtuisi jotakin ja maanviljelijöiden tärkeys tulisi esille.
Minua aina vituttaa, kun puhutaan "viljelijästä" tarkoitetaan aina karjatilallisia, eikä milloinkaan kasvitilallisia. Viljatilallisislla on ollut jo vuosia tappiota. Viljan hinta Suomessa on halvin koko Euroopassa ja sille on varmasti joku tekijä. Arvostetaanko karjatilallisia jotenkin enemmän? En nyt tietenkään halua morkata kumpaakaan osapuolta, kyllä se talous on tiukilla melko monella.

 Luovutuslakot kaatuu omaan mahdottomuuteensa aina löytyy veemeleitä jotka myisivät heti kun hinta olis vähäkin parempi

+ että kyllähän tuollainen luovutuslakko on muutenkin mahdoton. Maito on vissiin pakko luovuttaa jos se on tankissa (=osuuskunnan omaisuutta siinä vaiheessa), liha-ala on sopimustuotantoa lainatuilla eläimillä, kasviksia koskee sellainen toimitussopimus joka vie joko perunat tai rahat.

Ja vilja-alalla on ihan normaalia että kahuja ei myydä jos hinta on huono. Paitsi että on kuitenkin pakko myydä, eikä se panttaaminen ole hintoja nostanut.

Ostolakko olisi toimivampi. Mutta sekään ei toimi, koska kaikki ostavat kuitenkin. Ensin pitäisi ostaa 2 vuoden varasto ja sitten laittaa kaupat sulkuun  ;D Tämä on taas estetty osin lainsäädännöllä ja sillä, että tavaroissa on viimeisiä käyttöpäiviä  ;D
Ei viljanmyyntilakkokaan toimi, mun perse ei ainakaan kestä olla myymättä satoa ennen seuraavan tuleentumista. Eikä kahdet sadot kuivuriinkaan mahtuisi, ja jos perse kestäisi jemmata vilaa pari vuotta ja samalla rakentaa uutta pönttöä viereen, niin sitten tuet on turhat.
Nothing is Something Worth Doing

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Traktorimarssi
Toivottavasti nämä linja-autoilla liikkuvat mielenosoittajat ymmärtää jättää kaljan pois reissusta.....alkoholi ei kuulu tuohon kuvioon..
Jups näin, vähän pönöttävä söhöttävä uhoisäntä ekaa kertaa pääkaupungissa on hyvää materiaalia niille tahoille jotka tahtovat arvostella tukia, tuotantoa yms.
Nothing is Something Worth Doing

Köntys

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi

Onkohan Nalle ja Laakkonen marssimas  8)

Calahan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 690

peräkammarin poika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1055
Vs: Traktorimarssi
Itse olin kahden vaiheilla lähteäkö vai eikö.

Tarjosivat yhdeltä firmalta metsä-autoteiden aurauksia, mitkä pitäisi tehdä pian ja joista hankkii hyvin.

Normaalin TR-lingon kanssa touhuajana ko-homma on pakko tehdä yöllä jolloin on pakkasta, päivällä on nuoskaa, joka ei mene läpi. Läksin hommaan viime yönä, ja nyt käyn nukkumaan. Olen tyytyväinen valintaani.

Forgiven

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1232
Vs: Traktorimarssi
Veikkaisin, että huomattavasti enemmän sympatiapisteitä irtoaisi tällaisella traktorimarssilla:




Länkipohja... mmm, melkein väittäisin että yhden noista traktoreista olen nähnyt kyntämässä viime tahi toissa vuonna...

maalaistollukka

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
Olihan siellä SAS:kin ja ihan mikrohvoonissa asti.  :D  Mikäli SAS on tuo Risto.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20011
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Traktorimarssi
Ministeri taisi kätellä tuolla torilla kellokkaita juuri, pelastajan elkein otti äänet kotiin.

-SS-

ana111

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
Olihan siellä SAS:kin ja ihan mikrohvoonissa asti.  :D  Mikäli SAS on tuo Risto.
Oliks se saatana kännis :o

maalaistollukka

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
Olihan siellä SAS:kin ja ihan mikrohvoonissa asti.  :D  Mikäli SAS on tuo Risto.
Oliks se saatana kännis :o

Ei siitä ottanu selevää. Eivät antaneet kovin paljoa puheaikaa, jostain ihmeen syystä.   :-[

Tapani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Traktorimarssi
Tais tuolla olla enemmän porukkaa mitä Veeti ennusti, Veeti kirjoitti jostain seitsämästä sadasta osallistujasta.

maalaistollukka

  • Vieras
Vs: Traktorimarssi
Tais tuolla olla enemmän porukkaa mitä Veeti ennusti, Veeti kirjoitti jostain seitsämästä sadasta osallistujasta.

Toistatuhatta maajussia ja n. 600 rattoria. Hemmetin mahtavaa!