Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vielä nautapalkkiosta...ja varsinkin ilman jäämisestä  (Luettu 2200 kertaa)

Cattleman

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Tere!

Löytyykö täältä ketään toista, jolta ProAgrian neuvoja olisi unohtanut rastin ruudusta? Miten korvausvaatimukseen on suhtauduttu ja onko joku saanut jopa korvaustakin PA:n vastuuvakuutuksesta?

häkä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Itse sähläsin. Olen tutkinut prosessejani ja olen todennut että vähän huono tuuri ja oma moka. Tosin maitotilaneuvoja ei huhtikuussa muistuttanut tästä, vaan hyvinvointituki ja peltopuoli vei kaiken huomion. Vipupalveluhan on ollut aikaisemmin tosi hyvä, mutta tämän tuen hakemattomuus pääsi läpi aika helposti.

Paljon tukia haettavana ja monessa eri vaiheessa, niin näin voi käydä. Olisi pitänyt hakea ennakoita. Silloin sekin olisi mennyt onnekkaasti.

teeri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Sama täällä joskin itse tein tukihakemukset ja jäipä nautapalkkio sitten hakematta. Tajusin asian vasta joulukuun puolessavälin kun maaseututoimistolta soittelivat ja kysyivät onko eläimiä vielä...

Mitä itse olen muistellut tukihakua, niin omasta mielestäni en siellä missään nähnyt kohtaa josta nautapalkkiota voisi hakea. Kyllähän se eläinpuolen oppaissa luki että voi hakea sähköisesti tai paperilla.

Olisiko se ollut niin suuri vaiva koodata Vipu palveluun toimintoa joka huomauttaisi että näitä tukia hait viime vuonna mutta nyt niitä ei ole haettuna - haetaanko nyt ? Vipu palvelua olen käyttänyt sen ensimmäisestä kerrasta asti joten kait se tuttukin pitäisi olla.

Viimeksi muokattu: 29.02.16 - klo:20:56 kirjoittanut teeri

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Näitä tarinoita lukiessa väistämättä tulee mieleen tukileikkausten tarkoitushakuisuus, esim juuri nautapalkkioleikkaukset vuoden alusta saakka virheistä joista tiedotettiin vasta syyskuussa, no onneksi siinä tuli laki vastaan, mutta aika monta muuta ansaa sinne oli osattu jättää.

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Otan osaa.

Vaikka palkkiot hiukan nousivat, on koko elinkeinon kannalta surullista, että nousu johtuu lukuisista tukikelpoisuushylkäyksistä.  Eli tuki/eläin on koko potti/tukikelpoiset elukat.