Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Härkäpavun siemenen hinta  (Luettu 9876 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Härkäpavun siemenen hinta
Paljonko maksaa Kontun sertisiemen. Onko muuten samat säännöt, kuin viljassa  , ettei saa tilalta ostaa.

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Paljonko maksaa Kontun sertisiemen. Onko muuten samat säännöt, kuin viljassa  , ettei saa tilalta ostaa.

Miksei saa ostaa?
Siihen sitä tos maksua kermalle kerätään.

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Eikös se pitäny rehukauraa aina olla kuitissa..

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
No tota, jos ostaa tilalta niin miten voi tarkastuksessa osoittaa, et mistä siemen on tullu. Eihän tos siemntä voi ilmoittaa, ellei samaa tavaraa ole ostanut aiemmin sertinä.
Tos siemenhän on itse sertifioidusta aloitettua viljelyä. Jos ostaa naapurilta, niin sehän on kiellettyä harmaata siementä. Toisinsanoen , ei tos siementä voi lailliseti tulla tilalle, ellei osta virallista ensin

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20029
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
No tota, jos ostaa tilalta niin miten voi tarkastuksessa osoittaa, et mistä siemen on tullu. Eihän tos siemntä voi ilmoittaa, ellei samaa tavaraa ole ostanut aiemmin sertinä.
Tos siemenhän on itse sertifioidusta aloitettua viljelyä. Jos ostaa naapurilta, niin sehän on kiellettyä harmaata siementä. Toisinsanoen , ei tos siementä voi lailliseti tulla tilalle, ellei osta virallista ensin

Kyllä se on voinut ilmestyä kirjanpitojen säilytysvelvollisuuden, noin 5 v, ennen.

Tai löytyi vajasta. Tuntematon lajike.

-SS-

meidän Isä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 437
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
No tota, jos ostaa tilalta niin miten voi tarkastuksessa osoittaa, et mistä siemen on tullu. Eihän tos siemntä voi ilmoittaa, ellei samaa tavaraa ole ostanut aiemmin sertinä.
Tos siemenhän on itse sertifioidusta aloitettua viljelyä. Jos ostaa naapurilta, niin sehän on kiellettyä harmaata siementä. Toisinsanoen , ei tos siementä voi lailliseti tulla tilalle, ellei osta virallista ensin

Se on yhteistyössä naapurinkanssa lisätty.  Sinun osuus sitten oli rehua mistä kuitenkin päätit koittaa kunnostaa Siementä,  kun sertisiemeneen  ei ole varaa. Loppuerä markkinoidaan tulevan sadon mukana.  Yhteistyö on voimaa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Taitaa maksaa 700-900€/tonni +alv. Itse ostin joskus eurolla kilo+alv.

Kallista on joo.

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Kontua saa myös alle 700 euron hinnan. Ulkomaiset vihantalajikkeet alkaen 800 - ja tjp tuplat Kontuun eli hehtaarihinta kipakka.

Pete-Puuha

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Köyhä joutuu puimaan romuilla..
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Paljonko maksaa Kontun sertisiemen. Onko muuten samat säännöt, kuin viljassa  , ettei saa tilalta ostaa.

Minä olen ostanut riistan ruokintaan tilalta joka papua viljelee.
Hankmo, vaarivainaan vaari ja vuokrapelto...

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Onko muuten samat säännöt, kuin viljassa  , ettei saa tilalta ostaa. 

Siemeksi ei saa myydä, mutta muuhun tarkoitukseen saa ja se on ostajan asia mitä sillä tekee ja ottaako samalla tietoisesti jonkin riskin vai ei. Mutta valvooko tätä edes kukaan tällä hetkellä? Koska tarkastajia kiinnostaa vain viljelykasvi eikä lajike.

Tietty niinkin voisi tehdä, että ostaa jonkin verran ihan virallista siementä ja jatkaa sitä naapurilta ostetulla. Silloin tiettyyn rajaan asti kaikki näyttää hyvältä tukihakemuksessa ja lohkokortilla.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Onko muuten samat säännöt, kuin viljassa  , ettei saa tilalta ostaa. 

Siemeksi ei saa myydä, mutta muuhun tarkoitukseen saa ja se on ostajan asia mitä sillä tekee ja ottaako samalla tietoisesti jonkin riskin vai ei. Mutta valvooko tätä edes kukaan tällä hetkellä? Koska tarkastajia kiinnostaa vain viljelykasvi eikä lajike.

Tietty niinkin voisi tehdä, että ostaa jonkin verran ihan virallista siementä ja jatkaa sitä naapurilta ostetulla. Silloin tiettyyn rajaan asti kaikki näyttää hyvältä tukihakemuksessa ja lohkokortilla.
Mä en tiedä muusta, mutta pari nautatilaa on ostanut minulta papuja suursäkeissä. Enpä pyytänyt kyseisestä rehusta kuin 300€+alv/tonni. Enpä tullut kysyneeksi, että millaisella laitteella aikovat pavut "myllyttää", koska en ole niin utelias toisten tekemisistä.

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

mf5465

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 232
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Ainaki hankkijalla makso kontu 800€ tn sis. alv... no tulipa sitte ite ostettua muualta mun siemenet  ::) Eikös muuten pitäis nyt pian tulla myös jotain uusia lajikkeita markkinoille ja mikähän niiden hintapolitiikka mahtaa sitten olla?

Maakalle

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 826
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Ainaki hankkijalla makso kontu 800€ tn sis. alv... no tulipa sitte ite ostettua muualta mun siemenet  ::) Eikös muuten pitäis nyt pian tulla myös jotain uusia lajikkeita markkinoille ja mikähän niiden hintapolitiikka mahtaa sitten olla?

Ei täksi kevääksi, eikä laajasti vielä ehkä seuraavaankaan. Ainakin jos tulevankin kesän lisäykset menee heikosti.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Ainaki hankkijalla makso kontu 800€ tn sis. alv... no tulipa sitte ite ostettua muualta mun siemenet  ::) Eikös muuten pitäis nyt pian tulla myös jotain uusia lajikkeita markkinoille ja mikähän niiden hintapolitiikka mahtaa sitten olla?

Ei täksi kevääksi, eikä laajasti vielä ehkä seuraavaankaan. Ainakin jos tulevankin kesän lisäykset menee heikosti.
Ilmeisesti noiden uusien lajikkeiden ominaisuudet (=parempia elintarvikkeiksi) ovat niin paljon Kontua paremmat, että Kontu jää pois käytöstä?
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKNn

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Härkäpavun siemenen hinta
Kuka ***** niitä syö edes???