ps mullekin kelpaisi se nuorenviljelijän hehtaarituki, jota ab EI SAA!
Kieltämättä kelpaisi minullekkin. Ihmeen hiljaa me nuoret viljelijät olemme tästäkin asiasta olleet. Meikäläinenkin on mukana näissä mtk:n hommissa, mutta kaikki aika on mennyt niin täysin tuossa yhteisen hyvän ajamisessa, että ei ole kerinnyt hoitamaan näitä omia asioitaan 
se on täysin teidän oma syy eikä kenenkään muun.
Jos jokaisen kuitenkin pitää hoitaa omat asiansa, niin mitä *****a me millään etujärjestöllä tehdään? Mä olen ymmärtänyt että etujärjestön tehtävä on ajaa jäsenistönsä yhteisiä etuja ja ajatella jäsenistönsä yhteistä hyvää. Jos se ei siihen kykene, se on tarpeeton.
Määrittele, mikä on se yhteinen etu suomalaisessa maataloudessa?
Otetaan vertauskuvallinen tarina:
On banaanipuu, jossa on yksi banaani vain jäljellä ja se on sen verran korkealla ettei siihen yksi mies ylety, eikä tikapuita ole saatavilla, vieressäni seisoo C-alueen viljelijä, minä sanon sille C-alueen viljelijälle, että kiipeä reppuselkääni, niin yletyt ottamaan sen banaanin meille, niin jaetaan se kummallekin, eli yhteistyö hyödyttäisi näin kumpaakin, no, c-alueen viljelijä kiipeää reppuselkääni, ja ottaa banaanin, mutta sitten hän nopeasti syökin sen banaanin kokonaan itse, eikä jätä mulle mitään, ja tästä opin, että tulin hyväksikäytetyksi, enkä enää suostu yhteistyöhön, samalla opin, että minkälainen se C-alueen viljelijä on, enemmän tämä vertauskuvallinen tarina toki kerto myös yhteistyön filosofiasta, ja siitä, mikä siinä voi mennä pieleen ja tätä tarinaa kannattaa myös muistella. kun ryhtyy tilatasolla yhteistyöhän toisen/toisten viljelijöiden kanssa, hyväksikäytön vaara on aina olemassa, jos ei pidä puoliaan.