Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Santeri Alkio  (Luettu 1226 kertaa)

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Santeri Alkio
Väyrys-Paavo on vastustanut aina EU:ta


Eero Heinäluoma Santeri Alkiosta : "Tammikuussa 1920 hän kirjoitti Maan Ääni –lehdessä seuraavasti: ”Kansojen liiton heimolaisajatuksena tulisi Euroopan niin ikään kiireesti ottaa harkitakseen kysymystä Euroopan yhdysvalloista. On ilmeistä, että oman rauhansa vuoksi Euroopan täytyy ruveta johtamaan politiikkaansa siihen, että valtojen väliltä katoaa tarve pitää yllä sotajoukkoja, tullirajoja ja eriarvoista rahaa.”

Varmaankin Alkion ajattelun punaisena lankana oli sotien ehkäiseminen, sillä hän oli nähnyt ensimmäisen maailmansodan järkyttävät seuraukset. Pasifisti Alkion ajatus eurooppalaisten valtioiden taloudellisen yhteistyön hyödyistä oli joka tapauksessa hämmästyttävästi aikaansa edellä. Tänään EU:ssa on jo 27 jäsenvaltiota, jotka muodostavat sisämarkkina-alueen ja harjoittavat muun muassa yhteistä maatalous- ja kauppapolitiikkaa. Alkiota saattaisi hyvinkin lämmittää EU:lle viime vuonna myönnetty Nobelin rauhanpalkinto. "

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26207
  • vastustan
Vs: Santeri Alkio
Väyrys-Paavo on vastustanut aina EU:ta


Eero Heinäluoma Santeri Alkiosta : "Tammikuussa 1920 hän kirjoitti Maan Ääni –lehdessä seuraavasti: ”Kansojen liiton heimolaisajatuksena tulisi Euroopan niin ikään kiireesti ottaa harkitakseen kysymystä Euroopan yhdysvalloista. On ilmeistä, että oman rauhansa vuoksi Euroopan täytyy ruveta johtamaan politiikkaansa siihen, että valtojen väliltä katoaa tarve pitää yllä sotajoukkoja, tullirajoja ja eriarvoista rahaa.”

Varmaankin Alkion ajattelun punaisena lankana oli sotien ehkäiseminen, sillä hän oli nähnyt ensimmäisen maailmansodan järkyttävät seuraukset. Pasifisti Alkion ajatus eurooppalaisten valtioiden taloudellisen yhteistyön hyödyistä oli joka tapauksessa hämmästyttävästi aikaansa edellä. Tänään EU:ssa on jo 27 jäsenvaltiota, jotka muodostavat sisämarkkina-alueen ja harjoittavat muun muassa yhteistä maatalous- ja kauppapolitiikkaa. Alkiota saattaisi hyvinkin lämmittää EU:lle viime vuonna myönnetty Nobelin rauhanpalkinto. "
kannattako veeti nyt nobelin rauhanpalkintoa kepulle vai mittee yrittää sanoo :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Vs: Santeri Alkio
Veetillä on hyvä pointti siinä että Kepu ei ole hylännyt omia arvojaan, vaan nimen omaan Väyrysen arvot. Väyrynen vaan uskoo että Kepun arvot ovat olleet samat kuin hänellä.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Santeri Alkio
Veetillä on hyvä pointti siinä että Kepu ei ole hylännyt omia arvojaan, vaan nimen omaan Väyrysen arvot. Väyrynen vaan uskoo että Kepun arvot ovat olleet samat kuin hänellä.

Eihän Paavo koskaan ole ollut alkiolainen. Eikä Kekkonen ollut alkiolainen. Kekkonen koskaan kunnioittanut demokratiaa, vaan diktatuuria. Sieltä Kekkosesta on Paavon ideologia. Paavo ihannoin Paasikiven Kekkosen lijaa. Tosin Kekkosen lijassa ei paljon Paasikivi näkynyt. 🎃

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Santeri Alkio
Veetillä on Paavo V usein mielessä, ehkä keskimääräistä useammin? Mikä Paavossa viehättää/ärsyttää?

Veeti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13633
Vs: Santeri Alkio
Veetillä on Paavo V usein mielessä, ehkä keskimääräistä useammin? Mikä Paavossa viehättää/ärsyttää?

Paavo on ollut tapeetilla viime aikoina ahkerasti.  Minä minä minä minä minä....

Siksi   taas mielessä...Paavo nimittäin.

jeep

  • Vieras
Vs: Santeri Alkio
Veetillä on Paavo V usein mielessä, ehkä keskimääräistä useammin? Mikä Paavossa viehättää/ärsyttää?

Paavo on ollut tapeetilla viime aikoina ahkerasti.  Minä minä minä minä minä....

Siksi   taas mielessä...Paavo nimittäin.
Mitä positiivista Suomenkansalle, nykyinen hallitus on saanut aikaiseksi? EI MITÄÄN!!!!!!!!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Santeri Alkio
Veetillä on hyvä pointti siinä että Kepu ei ole hylännyt omia arvojaan, vaan nimen omaan Väyrysen arvot. Väyrynen vaan uskoo että Kepun arvot ovat olleet samat kuin hänellä.

Eihän Paavo koskaan ole ollut alkiolainen. Eikä Kekkonen ollut alkiolainen. Kekkonen koskaan kunnioittanut demokratiaa, vaan diktatuuria. Sieltä Kekkosesta on Paavon ideologia. Paavo ihannoin Paasikiven Kekkosen lijaa. Tosin Kekkosen lijassa ei paljon Paasikivi näkynyt. 🎃

Siis silloin demokratia toimi! Kekkosen aikaan! Kansa sai käytännössä vaikuttaa kun presidentti saattoi erottaa eduskunnan ja määrätä uudet vaalit! Nykyään eduskunta istuu käytännössä 4 vuotta. Pressa puhuu p..askaa ja kansa maksaa. Halonen oli diktaatori! Käveli eduskunnan pankivaltiuuston yli nimitys asioissa. Lipponen oli diktaatori! Ahtisaari ei Ahtisaari kunnioitti demokratiaa. Koivisto taas ei!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!