Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa  (Luettu 6634 kertaa)

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12193
Vakuutusyhtiö If rummuttaa putkistojen uusimisen puolesta. Harva on tainnut itse rakentaa edes osaa talostaan, koska hinta-arviot on ihan hatusta vedettyjä. "Puolet Ifin kyselyyn vastanneista omakotiasujista uskoo käyttövesiputkiremontin maksavan korkeintaan 10 000 euroa. Reilu neljäsosa uskoo kustannuksen olevan yli 10 000 euroa, ja yli viidesosa ei osaa arvioida kustannuksien suuruutta lainkaan".
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2016/01/25/omakotitaloissa-muhii-putkiremonttien-suma/2016895/310?

Minun arvio: 1-tasoinen, sähkölämmitteinen talo: Muoviputkea suojaputkeen alle 100 m, hanakulmarasioihin uudet helmet. Osaan hanoista uudet kuparit. Pari pussillista helmiä. About 500 €. Jos ei osaa itse asentaa, niin siinähän kaivavat lompakkoaan.

1970-luvulla vedettiin kuparia alapohjan kevytsoraan, mutta ne ovat paukahtaneet taatusti kaikki jo puhki.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Minun arvio: 1-tasoinen, sähkölämmitteinen talo: Muoviputkea suojaputkeen alle 100 m, hanakulmarasioihin uudet helmet. Osaan hanoista uudet kuparit. Pari pussillista helmiä. About 500 €.

Jaa-a, palio mahollista...     ???
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Minä pari kolme vuotta sitten vaihdoin 2-kerroksiseen taloon(kellarikerros siis maan pinnan alapuolella) kupari ja rautaputket komposiittiputkiksi. Ei tuo kustantanut kuin muistaakseni alle 3500 euroa. Komposiittiputket voi hyvin asentaa pintaan, ne ovat ihan siistin näköiset. Entiset putket oli rakenteissa, siis varsinasia pommeja, jos alkavat vuotaa. Ja hinta siis oli asennuksineen ja talo normaalikokoinen 120 neliöinen asuinpintalalataan.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12193
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Joo: Voihan se noinkin mennä tai sitten EI.
En kai mä nyt uudellamaalla kysy yksinkertaisen homman hinta-arviota putkiurakoitsijalta. Täällä on lupa ryöstää, koska lähistöllä on tolloja asiakkaita miljoona. Jos tilaan putkimiehen, tuo tulee koulunsa keskeyttäneen 18-vuotiaan kanssa, häipyy kohta itse raveihin ja nuorimies jää tuhnaamaan mun työmaalle. Hyvässä lykyssä näitä ammattia vailla olevia tulee 2.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
  Samoin on sähkäreidenkin kanssa..

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Jos ja kun tulee vesivahinko,vakuutusfirma on kyllä kiinnostunut putkiasentajan ammattipätevyydestä.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Jos ja kun tulee vesivahinko,vakuutusfirma on kyllä kiinnostunut putkiasentajan ammattipätevyydestä.

Onko putkiasentajan ammatti sertifioitu, kuten kosteuseristysammattilaisen🎅

Jätkä

  • Vieras
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Jos ja kun tulee vesivahinko,vakuutusfirma on kyllä kiinnostunut putkiasentajan ammattipätevyydestä.

Onko putkiasentajan ammatti sertifioitu, kuten kosteuseristysammattilaisen🎅

Ei, jollei putkijulli ryhdy työmaalla valvojaksi, niin silloin pitää olla vähintään teknikonpaperit.
 Putkifirma saa pitää vaikka apinoitatöissä ja vastuuvakuutiuksesta korvaus tulee kuluttajasuojalain puitteissa pieleen menneestä
 työstä.
 Se on sitten toinen juttu paljonko putkifirmalla on varaa maksaa omavastuuosuuksia ja kärsiä maineenmenetystä epäkurantista työstä.  :D

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Jos ja kun tulee vesivahinko,vakuutusfirma on kyllä kiinnostunut putkiasentajan ammattipätevyydestä.

Onko putkiasentajan ammatti sertifioitu, kuten kosteuseristysammattilaisen🎅

Ei, jollei putkijulli ryhdy työmaalla valvojaksi, niin silloin pitää olla vähintään teknikonpaperit.
 Putkifirma saa pitää vaikka apinoitatöissä ja vastuuvakuutiuksesta korvaus tulee kuluttajasuojalain puitteissa pieleen menneestä
 työstä.
 Se on sitten toinen juttu paljonko putkifirmalla on varaa maksaa omavastuuosuuksia ja kärsiä maineenmenetystä epäkurantista työstä.  :D

Entäs jos itelle tekee. 😊

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12193
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Työthän saa tehdä itse, mutta jos työ on vaatinut rakennusluvan, siitä pitää esittää pätevän henkilön laatima tarkastusptk.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26207
  • vastustan
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Vakuutusyhtiö If rummuttaa putkistojen uusimisen puolesta. Harva on tainnut itse rakentaa edes osaa talostaan, koska hinta-arviot on ihan hatusta vedettyjä. "Puolet Ifin kyselyyn vastanneista omakotiasujista uskoo käyttövesiputkiremontin maksavan korkeintaan 10 000 euroa. Reilu neljäsosa uskoo kustannuksen olevan yli 10 000 euroa, ja yli viidesosa ei osaa arvioida kustannuksien suuruutta lainkaan".
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2016/01/25/omakotitaloissa-muhii-putkiremonttien-suma/2016895/310?

Minun arvio: 1-tasoinen, sähkölämmitteinen talo: Muoviputkea suojaputkeen alle 100 m, hanakulmarasioihin uudet helmet. Osaan hanoista uudet kuparit. Pari pussillista helmiä. About 500 €. Jos ei osaa itse asentaa, niin siinähän kaivavat lompakkoaan.

1970-luvulla vedettiin kuparia alapohjan kevytsoraan, mutta ne ovat paukahtaneet taatusti kaikki jo puhki.

Joo: Voihan se noinkin mennä tai sitten EI.

Ja et olisi eka, etkä edes viimeinen toukohousu joka laskee kustannuslaskelmat päin helvettiä!

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
kollosen vaativimmat vesityöt on ollu äyskäröintiä ;) ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Vakuutusyhtiö If rummuttaa putkistojen uusimisen puolesta. Harva on tainnut itse rakentaa edes osaa talostaan, koska hinta-arviot on ihan hatusta vedettyjä. "Puolet Ifin kyselyyn vastanneista omakotiasujista uskoo käyttövesiputkiremontin maksavan korkeintaan 10 000 euroa. Reilu neljäsosa uskoo kustannuksen olevan yli 10 000 euroa, ja yli viidesosa ei osaa arvioida kustannuksien suuruutta lainkaan".
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2016/01/25/omakotitaloissa-muhii-putkiremonttien-suma/2016895/310?

Minun arvio: 1-tasoinen, sähkölämmitteinen talo: Muoviputkea suojaputkeen alle 100 m, hanakulmarasioihin uudet helmet. Osaan hanoista uudet kuparit. Pari pussillista helmiä. About 500 €. Jos ei osaa itse asentaa, niin siinähän kaivavat lompakkoaan.

1970-luvulla vedettiin kuparia alapohjan kevytsoraan, mutta ne ovat paukahtaneet taatusti kaikki jo puhki.

Joo: Voihan se noinkin mennä tai sitten EI.

Ja et olisi eka, etkä edes viimeinen toukohousu joka laskee kustannuslaskelmat päin helvettiä!

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
kollosen vaativimmat vesityöt on ollu äyskäröintiä ;) ;) :D ;D 8)

 Tuostahan vääntää gradun, ensimmäiset merkinnät opintovihkoon tuli lätäkössä hyppimisestä.
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
kollosen vaativimmat vesityöt on ollu äyskäröintiä ;) ;) :D ;D 8)

Liekkö Munsalasa ees vesjohtoja...?     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

82-90

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4962
  • vasikoita ottoo kualiin
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Jos ja kun tulee vesivahinko,vakuutusfirma on kyllä kiinnostunut putkiasentajan ammattipätevyydestä.

 ammatti sertifioitu, kuten kosteuseristysammattilaisen🎅

silti pukkaa siitsarkesieni vet homeja tulleen.  ;D ;D

Joukahainen

  • Vieras
Vs: Käyttövesiputkistoremontin hinta ok-talossa
Eiköös tälläkin palstalla yksi suhari ole rööriroope pikakurssin käynyt.Mustaa aukkoa tuijottelee mielellään.