Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Monopoli kylkyselleen:  (Luettu 4398 kertaa)

Ärrpää

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7328
Ihan perus...nykyäänhän naiset osaa tehdä sisällään uusia ihmisiä...

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Monopoli kylkyselleen:
Yksi estetty lakko tuo enemmän työtä takaisin ja sitäpaitsi, ei tässä olla kieltämässä suomalaisen kuljetustyön käyttöä.


yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: Monopoli kylkyselleen:
Yksi estetty lakko tuo enemmän työtä takaisin ja sitäpaitsi, ei tässä olla kieltämässä suomalaisen kuljetustyön käyttöä.
::) Ihanko oikeasti uskot itekkään tuohon  ::)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Monopoli kylkyselleen:
Talouselämä lehden haastatelema proffa puhuu pehmosia.
EU.ssa pelataan EU.n säännöin ja nuo kabotaasiliikenteen säännöt on koskeneet muita EU maita ajat sitten. Ei pitäisi olla AKT.lle mikään yllätys tämä Suomen siirtymäaika.
".Kabotaasiliikenne
Kabotaasi tarkoittaa tiettyyn jäsenvaltioon sijoittautuneen liikenteenharjoittajan toisessa jäsenvaltiossa tarjoamia kuljetuspalveluja. Maantieliikenteen kabotaasia koskevat säännöt vahvistettiin 25. lokakuuta 1993 annetussa neuvoston asetuksessa (ETY) N:o 3118/93. Käytännössä on kyse siitä, että kansainvälisessä ajossa vastaanottavassa jäsenvaltiossa oleva muun jäsenvaltion liikenteenharjoittaja suorittaa kyseisessä maassa lisäkuljetuksen ennen rajalle saapumista sen sijaan, että ajaisi suoraan takaisin kuorma tyhjänä. Asetuksella (ETY) N:o 3118/93 annettiin liikenteenharjoittajille, joilla on jossakin jäsenvaltiossa myönnetty yhteisön liikennelupa, mahdollisuus maanteiden tavaraliikennepalvelujen tarjoamiseen toisessa jäsenvaltiossa, edellyttäen että palvelujen tarjoaminen on väliaikaista. Kabotaasitoiminta on vapautettu ”tilapäisesti” 30. kesäkuuta 1998 alkaen. Jäsenvaltio voi kuitenkin pyytää komissiota hyväksymään suojalausekkeen, mikäli kabotaasista aiheutuu merkittäviä markkinahäiriöitä.
Komissio pyrki täsmentämään kabotaasin tilapäisyyttä 26. tammikuuta 2005 antamassaan selittävässä tiedonannossa. Yleisen kabotaasin käsitteestä päätettiin luopua 21. lokakuuta 2009 annetussa asetuksessa (EY) N:o 1072/2009 (8 artiklan 2 kohta), jossa otettiin käyttöön kabotaasin rajoitetumpi muoto: peräkkäiset kabotaasimatkat. Asetuksen mukaan on mahdollista tehdä enintään kolme tällaista kabotaasimatkaa seitsemän päivän sisällä vastaanottavaan jäsenvaltioon suuntautuneen kansainvälisen kuljetuksen päättymisestä. Kabotaasia koskevia säännöksiä on sovellettu 14. päivästä toukokuuta 2010.
c.Tieliikennepaketti 21. lokakuuta 2009
Euroopan unioni on vaiheittain luonut edellytykset maantieliikenteen vapaille sisämarkkinoille. Tasapuolisten toimintaedellytysten turvaamiseksi piti kuitenkin yhdenmukaistaa myös sosiaalisia, teknisiä ja verotuksellisia edellytyksiä (ks. seuraavat luvut).
Lokakuussa 2009 saatiin Euroopan parlamentin ja neuvoston kompromissin tuloksena hyväksyttyä tieliikennepaketti, johon kuuluu kolme asetusta (EY) N:o 1071/2009, N:o 1072/2009 ja N:o 1073/2009. Niitä on sovellettu kokonaisuudessaan 4. joulukuuta 2011 alkaen. Uudet säännöt koskevat sekä kansainvälistä tavaraliikennettä että kabotaasiliikennettä. Lainsäädäntöpaketissa säädettiin muun muassa seuraavaa:
Yhteisön liikenneluvan ulkoasua yksinkertaistettiin vahvistamalla sille malli (sijoittautumispaikkaa koskevaa uutta vaatimusta käsitellään edellä 1 kohdan a alakohdassa)
Yritys velvoitettiin nimeämään liikenteestä vastaava henkilö, joka johtaa tosiasiallisesti ja yhtäjaksoisesti yrityksen kuljetustoimintoja, jolla on tosiasiallinen yhteys yritykseen (esimerkiksi sen työntekijänä, johtajana tai omistajana) ja jonka asuinpaikka on unionissa.
Jäsenvaltioiden välisiä menettelyjä tehostettiin tietojen vaihtamiseksi liikenteenharjoittajien rikkomuksista. Yhteisön liikenneluvan antava jäsenvaltio velvoitettiin toteuttamaan toimia toisessa jäsenvaltiossa rikkomukseen syyllistyneen liikenteenharjoittajan suhteen. Yhteisön liikennelupa, sen oikeaksi todistetut jäljennökset tai kuljettajatodistukset on nyt mahdollista peruuttaa.
Kabotaasiliikenteen määritelmässä todettiin sen tilapäisyys, jotta sitä olisi helpompi soveltaa (ks. edellä 1 kohdan b alakohta).
Erityisesti asetuksessa (EY) N:o 1071/2009 tiukennettiin sääntöjä, jotka koskevat tavaraliikenteen harjoittajan ammattiin pääsyä, ja nykyaikaistettiin mielikuvaa maantieliikenteen alasta. Asetuksessa (EY) N:o 1072/2009 lujitettiin ja yhdenmukaistettiin entisestään kabotaasin sääntöjä. Siinä muun muassa poistettiin liikenteenharjoittajia haitannut oikeudellinen epävarmuus yhdistämällä asetukset (ETY) N:o 881/92 ja (ETY) N:o 3118/93 sekä kumoamalla direktiivi 2006/94/EY eräisiin maanteiden tavarakuljetuksiin sovellettavista yhteisistä säännöistä. Asetuksesta (EY) N:o°1073/2009 kerrotaan tarkemmin 2 kohdan c alakohdassa.
"
http://www.europarl.europa.eu/atyourservice/fi/displayFtu.html?ftuId=FTU_5.6.3.html

yks.9

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2741
  • apunimimerkkiä v#tuttaa : )
Vs: Monopoli kylkyselleen:
Professori puhuu asiaa. Ja vain asiaa.

Naturalis

  • Vieras
Vs: Monopoli kylkyselleen:
Yksi estetty lakko tuo enemmän työtä takaisin ja sitäpaitsi, ei tässä olla kieltämässä suomalaisen kuljetustyön käyttöä.
Just eikä tuo koske oikeastaan kuin puoliperäliikennettä, käytännössä muu jää paikallisille. Kun tukkirekoilla ja yhdistelmillä ei oikeen Eurooppaan mennä... 8)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27817
  • vastustan
Vs: Monopoli kylkyselleen:
Yksi estetty lakko tuo enemmän työtä takaisin ja sitäpaitsi, ei tässä olla kieltämässä suomalaisen kuljetustyön käyttöä.
Just eikä tuo koske oikeastaan kuin puoliperäliikennettä, käytännössä muu jää paikallisille. Kun tukkirekoilla ja yhdistelmillä ei oikeen Eurooppaan mennä... 8)
sehän ei oo poissuljettu juttu jotta akt kieltää nämä täysperävaunut tai rajoittaa ne ainakin eurooppalaisiin mittoihin niin taas virtas jäseniä kuin mhy.stä mtk.hon ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Monopoli kylkyselleen:
Yksi estetty lakko tuo enemmän työtä takaisin ja sitäpaitsi, ei tässä olla kieltämässä suomalaisen kuljetustyön käyttöä.
Just eikä tuo koske oikeastaan kuin puoliperäliikennettä, käytännössä muu jää paikallisille. Kun tukkirekoilla ja yhdistelmillä ei oikeen Eurooppaan mennä... 8)
sehän ei oo poissuljettu juttu jotta akt kieltää nämä täysperävaunut tai rajoittaa ne ainakin eurooppalaisiin mittoihin niin taas virtas jäseniä kuin mhy.stä mtk.hon ;) :D ;D 8)

Mää epäilen että Sipilä on sen verran v....ittuuntunut AKT:hen ettei Piirainen saa tahtoaan läpi. Lupaa vielä Virolaisille erikoisluvat 100 tonnin yhdistelmille!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Monopoli kylkyselleen:
lll
Yksi estetty lakko tuo enemmän työtä takaisin ja sitäpaitsi, ei tässä olla kieltämässä suomalaisen kuljetustyön käyttöä.
Just eikä tuo koske oikeastaan kuin puoliperäliikennettä, käytännössä muu jää paikallisille. Kun tukkirekoilla ja yhdistelmillä ei oikeen Eurooppaan mennä... 8)
sehän ei oo poissuljettu juttu jotta akt kieltää nämä täysperävaunut tai rajoittaa ne ainakin eurooppalaisiin mittoihin niin taas virtas jäseniä kuin mhy.stä mtk.hon ;) :D ;D 8)

Mää epäilen että Sipilä on sen verran v....ittuuntunut AKT:hen ettei Piirainen saa tahtoaan läpi. Lupaa vielä Virolaisille erikoisluvat 100 tonnin yhdistelmille!

Luulis että tuo rekkamiehen homma, niin kultanen oo, että mielellään antaa virolaasille. 🎅

Viimeksi muokattu: 27.12.15 - klo:20:06 kirjoittanut Sepeteus

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27817
  • vastustan
Vs: Monopoli kylkyselleen:
lll
Yksi estetty lakko tuo enemmän työtä takaisin ja sitäpaitsi, ei tässä olla kieltämässä suomalaisen kuljetustyön käyttöä.
Just eikä tuo koske oikeastaan kuin puoliperäliikennettä, käytännössä muu jää paikallisille. Kun tukkirekoilla ja yhdistelmillä ei oikeen Eurooppaan mennä... 8)
sehän ei oo poissuljettu juttu jotta akt kieltää nämä täysperävaunut tai rajoittaa ne ainakin eurooppalaisiin mittoihin niin taas virtas jäseniä kuin mhy.stä mtk.hon ;) :D ;D 8)

Mää epäilen että Sipilä on sen verran v....ittuuntunut AKT:hen ettei Piirainen saa tahtoaan läpi. Lupaa vielä Virolaisille erikoisluvat 100 tonnin yhdistelmille!

Luulis että tuo rekkamiehen homma, niin kultanen oo, että kielellään antaa virolaasille. 🎅
on niistä ainakin harmia ollu voemakolomikolle ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Monopoli kylkyselleen:
ol
lll
Yksi estetty lakko tuo enemmän työtä takaisin ja sitäpaitsi, ei tässä olla kieltämässä suomalaisen kuljetustyön käyttöä.
Just eikä tuo koske oikeastaan kuin puoliperäliikennettä, käytännössä muu jää paikallisille. Kun tukkirekoilla ja yhdistelmillä ei oikeen Eurooppaan mennä... 8)
sehän ei oo poissuljettu juttu jotta akt kieltää nämä täysperävaunut tai rajoittaa ne ainakin eurooppalaisiin mittoihin niin taas virtas jäseniä kuin mhy.stä mtk.hon ;) :D ;D 8)

Mää epäilen että Sipilä on sen verran v....ittuuntunut AKT:hen ettei Piirainen saa tahtoaan läpi. Lupaa vielä Virolaisille erikoisluvat 100 tonnin yhdistelmille!

Luulis että tuo rekkamiehen homma, niin kultanen oo, että kielellään antaa virolaasille. 🎅
on niistä ainakin harmia ollu voemakolomikolle ;) :D ;D 8)

rekkamiehistä vai virolaasista? 🎅

jeep

  • Vieras
Vs: Monopoli kylkyselleen:
Nykyinen hallitus pelasi itsensä neuvotteluissa "pattiin" jo keväällä. AKT odotti vain että hallitus itse ajautuu siirtämään itsensä "mattiin". Game over.

https://www.youtube.com/watch?v=k8Pq-39XNZ0 ::)

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Monopoli kylkyselleen:
ol
Luulis että tuo rekkamiehen homma, niin kultanen oo, että kielellään antaa virolaasille. 🎅
on niistä ainakin harmia ollu voemakolomikolle ;) :D ;D 8)

rekkamiehistä vai virolaasista? 🎅
Aissi taitaa nyt vaan nostella ommaa häntääsä. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27817
  • vastustan
Vs: Monopoli kylkyselleen:
ol
Luulis että tuo rekkamiehen homma, niin kultanen oo, että kielellään antaa virolaasille. 🎅
on niistä ainakin harmia ollu voemakolomikolle ;) :D ;D 8)

rekkamiehistä vai virolaasista? 🎅
Aissi taitaa nyt vaan nostella ommaa häntääsä. ;D
kyllä neon aivan muut rienaajat sepeteuksen kimpussa 8) 8) 8) 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Monopoli kylkyselleen:
o
ol
Luulis että tuo rekkamiehen homma, niin kultanen oo, että kielellään antaa virolaasille. 🎅
on niistä ainakin harmia ollu voemakolomikolle ;) :D ;D 8)

rekkamiehistä vai virolaasista? 🎅
Aissi taitaa nyt vaan nostella ommaa häntääsä. ;D
kyllä neon aivan muut rienaajat sepeteuksen kimpussa 8) 8) 8) 8)

Mä en kyllä koe, että kukaan olis mun kimpussa. Ne vaan on niin tyhymiä. 🎅