Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe nyt se tuli  (Luettu 20541 kertaa)

Menneisyydenkaipuu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1773
  • Laudātor temporis āctī
Vs: nyt se tuli
mikäs hollannis vikana? noin tuore kone.

Eikö isännät yleensä värien takia traktoria vaihtele? Ja konekauppiaan. Se on sitä perämetsien autuutta ja kannattavuuden hakua. Jotkut käyttävät toki nimitystä tilinpäätösostot.
Annetaan ny niitten perämettienkasvaavaan.Tilinpäätösostoiksi nuo on vähä hankalia kun toimitusaika on yli puolivuotta.Värien takia ei kannata vaihtaa kun traktoria ei saa kuin vihreänä.
Hollannis oli paljon pikkuvikoja,vaihteidenkanssa ei koskaan päästy sinuiksi.Ostin silloin 07 uuden 6520 jontikan ja tuon hollannin,kun on ajoo vain yhdelle aina mentiin jonnella.Jonnes ei kahteen vuoteen mitään vikaa.Hollannis tuli neljäkertaa vetet pihalle,ulosotto temppuili,etujouset pimeni,vaikka sitä kalibroitiin huoltomiehen kanssa ei loota koskaan ollu hyvä,paljon pieniä muita vikoja.

Suurin syy=mä halusin 7530 jontikan


Mikä sai uskosi horjumaan kun hollannin aikanaan kuitenkin ostit?  ;D
Poliittinen *****.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: nyt se tuli
Eipä noita vihreitä ole enään oikeis töis näkynyt tai on ollut,mut kyllä ne perästä kaikki on hajonnut
Eikös ne keiteleensuunnalla oo nuota T-finn-powereita oikeen isommissakin pumpseissa keltavanteisiin vaihdellu.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: nyt se tuli
mikäs hollannis vikana? noin tuore kone.

Eikö isännät yleensä värien takia traktoria vaihtele? Ja konekauppiaan. Se on sitä perämetsien autuutta ja kannattavuuden hakua. Jotkut käyttävät toki nimitystä tilinpäätösostot.
Annetaan ny niitten perämettienkasvaavaan.Tilinpäätösostoiksi nuo on vähä hankalia kun toimitusaika on yli puolivuotta.Värien takia ei kannata vaihtaa kun traktoria ei saa kuin vihreänä.
Hollannis oli paljon pikkuvikoja,vaihteidenkanssa ei koskaan päästy sinuiksi.Ostin silloin 07 uuden 6520 jontikan ja tuon hollannin,kun on ajoo vain yhdelle aina mentiin jonnella.Jonnes ei kahteen vuoteen mitään vikaa.Hollannis tuli neljäkertaa vetet pihalle,ulosotto temppuili,etujouset pimeni,vaikka sitä kalibroitiin huoltomiehen kanssa ei loota koskaan ollu hyvä,paljon pieniä muita vikoja.

Suurin syy=mä halusin 7530 jontikan


Mikä sai uskosi horjumaan kun hollannin aikanaan kuitenkin ostit?  ;D
Toimitusaika.Olin kolaris rekan kanssa ja edkone menilunastukseen,kiire oli kova ja hollannin sai viikossa.

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: nyt se tuli
valtteri kuskina sanoisin paras jäljellä olevista, paras mootori ja vaihteisto ainakin ekat 2.k. tuntia.naurettavan hyvää uutta vuotta 8)

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: nyt se tuli
+200: Mikä siinä 155:n vaihteistossa tarkalleen mätti? 155 PC -07 900h ei ainakaan vielä ole ollut remonttia.

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 260
Vs: nyt se tuli
Juu, minkälaista häikkää on ollut, entä kone muuten. 8 v. vanhassa tm150 PC vaihteisto toiminut kuin unelma, no auto toiminto ei oikein, mutta muuten. Kop,kop! :-X

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: nyt se tuli
Vai jondiirii... Pääsin kans kokeilemaan taannoin 7530 ziideetä ja oikeen ajatuksella vertasin 7495 Dyna-VT:n kans... Ei se JD sopinu käteen sitte ollenkaa. Jarrut oli toki paremmat kuin edellises kokeilus vähä pienemmällä. Vertailu on kyllä jossain tua paljon alempana... No nuo on makuasioota, joista voi toki kiistellä... pysyn kokeiluni perusteella Fergussa. Kai sulla on viä se jyrsin? Olis yks pikkuhomma, ku sais ensi puut nurin. Sellaanen pieni oikaasu.
tethering holes to their concave windings

skiigge_böy

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: nyt se tuli
nuita maanataikappaleita tulee väliin jokaiselta valmistajalta, on niitä nähty myös keltaisilla vanteilla...
mietin olenko epävarma vai en....

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: nyt se tuli
+200: Mikä siinä 155:n vaihteistossa tarkalleen mätti? 155 PC -07 900h ei ainakaan vielä ole ollut remonttia.
Eisiihen lootaan suoranaisesti remonttia tehty.Huoltomies ajo jonkun ohjelman sinne kaksikertaa.Se ei vaihtanut hienosti ja se kolahteli suuntaavaihtaes.Huoltomies sanoi että öljymerkin vaihto vois auttaa(mulla oli ambrat).En tykännyt peukkusulkeisista.
Kyllähän hollantiki on ihan käyttökone enkä ihmettelis jos joskus viä semmoinenkin tulis,nyt näin.
KJL ei periaatteestakaan tykätä deerestä,kunnioitan vakaumusta.On vain välillä hyvä vaihtaa merkkiä,pysyy myyntimiehet terävänä :D :D
On jyrsin viä,käy vain raktorit vähiin kun jonneis ei ole ryömintöjä.

Viimeksi muokattu: 01.01.09 - klo:22:45 kirjoittanut +200

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: nyt se tuli
KJL ei periaatteestakaan tykätä deerestä,kunnioitan vakaumusta.On vain välillä hyvä vaihtaa merkkiä,pysyy myyntimiehet terävänä :D :D
On jyrsin viä,käy vain raktorit vähiin kun jonneis ei ole ryömintöjä.
Niin kyllähän siinä vähän totakin on, mutta se ei vaan jotenkin sovi mun käteen...
Mutta eikös portaattoman periaattees pitäis sopia tommoseenkin. Rajoitetaan maksiminopeus sopivaksi ja voimansiirto neuvottelemaan järkevästi moottorin kans, kierroksia kaiketi tarpeen mukaan ja sitten vaan menoksi. Epäilen, ettei "full auto" sovi tuolloin ajomoodiksi...? Potkuahan tossa kumminkin on parinsadan paikkeilla vakiona. Ei siinä jyrsittäväs palas oo kokoa kuin joku 20 aaria, ja muutama koivunkanto siellä täällä (sitten kun ne koivut on ensi kaadettu). Rapaa muuten ja päälle tuukerretaan ne pari kasaa tosta navettatien varrelta.
tethering holes to their concave windings

lappalainen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 542
Vs: nyt se tuli
+200: Mikä siinä 155:n vaihteistossa tarkalleen mätti? 155 PC -07 900h ei ainakaan vielä ole ollut remonttia.
Eisiihen lootaan suoranaisesti remonttia tehty.Huoltomies ajo jonkun ohjelman sinne kaksikertaa.Se ei vaihtanut hienosti ja se kolahteli suuntaavaihtaes.Huoltomies sanoi että öljymerkin vaihto vois auttaa(mulla oli ambrat).En tykännyt peukkusulkeisista.
Kyllähän hollantiki on ihan käyttökone enkä ihmettelis jos joskus viä semmoinenkin tulis,nyt näin.
KJL ei periaatteestakaan tykätä deerestä,kunnioitan vakaumusta.On vain välillä hyvä vaihtaa merkkiä,pysyy myyntimiehet terävänä :D :D
On jyrsin viä,käy vain raktorit vähiin kun jonneis ei ole ryömintöjä.

samaten meillä on yleensä vaihettu merkkiä nyt eka kertaa 2 samaa merkkiä pääkoneet.
  massikkalla tällähetkel  nykyaikaisin tekniikkaa ja huippu hienosti kestäneet ,ehkä jonnikan aika oli 50 ja 10-sarjan aikaan .
dynä vt se nykyaikasin portaaton

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: nyt se tuli
KJL ei periaatteestakaan tykätä deerestä,kunnioitan vakaumusta.On vain välillä hyvä vaihtaa merkkiä,pysyy myyntimiehet terävänä :D :D
On jyrsin viä,käy vain raktorit vähiin kun jonneis ei ole ryömintöjä.
Niin kyllähän siinä vähän totakin on, mutta se ei vaan jotenkin sovi mun käteen...
Mutta eikös portaattoman periaattees pitäis sopia tommoseenkin. Rajoitetaan maksiminopeus sopivaksi ja voimansiirto neuvottelemaan järkevästi moottorin kans, kierroksia kaiketi tarpeen mukaan ja sitten vaan menoksi. Epäilen, ettei "full auto" sovi tuolloin ajomoodiksi...? Potkuahan tossa kumminkin on parinsadan paikkeilla vakiona. Ei siinä jyrsittäväs palas oo kokoa kuin joku 20 aaria, ja muutama koivunkanto siellä täällä (sitten kun ne koivut on ensi kaadettu). Rapaa muuten ja päälle tuukerretaan ne pari kasaa tosta navettatien varrelta.
Juuei mä olen kuitenki niin vanhanaikainen ja otin rappusilla.
Kyllähän mulla jyrsimeen on bigfoot fiiatti,se oikein kiljahteleeilosta kun se saa vähä sitäitteään ;)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: nyt se tuli

Juuei mä olen kuitenki niin vanhanaikainen ja otin rappusilla.
Kyllähän mulla jyrsimeen on bigfoot fiiatti,se oikein kiljahteleeilosta kun se saa vähä sitäitteään ;)

Noo eeei sitte ooo mitää hätää...
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: nyt se tuli
+200: Mikä siinä 155:n vaihteistossa tarkalleen mätti? 155 PC -07 900h ei ainakaan vielä ole ollut remonttia.
Eisiihen lootaan suoranaisesti remonttia tehty.Huoltomies ajo jonkun ohjelman sinne kaksikertaa.Se ei vaihtanut hienosti ja se kolahteli suuntaavaihtaes.Huoltomies sanoi että öljymerkin vaihto vois auttaa(mulla oli ambrat).En tykännyt peukkusulkeisista.
Kyllähän hollantiki on ihan käyttökone enkä ihmettelis jos joskus viä semmoinenkin tulis,nyt näin.
KJL ei periaatteestakaan tykätä deerestä,kunnioitan vakaumusta.On vain välillä hyvä vaihtaa merkkiä,pysyy myyntimiehet terävänä :D :D
On jyrsin viä,käy vain raktorit vähiin kun jonneis ei ole ryömintöjä.

samaten meillä on yleensä vaihettu merkkiä nyt eka kertaa 2 samaa merkkiä pääkoneet.
  massikkalla tällähetkel  nykyaikaisin tekniikkaa ja huippu hienosti kestäneet ,ehkä jonnikan aika oli 50 ja 10-sarjan aikaan .



Huomatkaa,MASSIKALLA TÄLLÄ HETKELLÄ NYKYAIKAISIN TEKNIIKKA JA HUIPPUHIENOSTI KESTÄNEET lausui lappalainen.
Asiallinen ammattilaisen kommentti ja ovathan muutkin MF fanit asiallisia kuten olette huomanneet,aina.  ::)
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

jd-mies

  • Vieras
Vs: nyt se tuli
Oon onnessani kuin sonniposliinikaupas.Hollanti lähti ja tilalle sain 7530 premiumin.
Parin hariotustunnin aikana tuntui tosi käteensopivalta.

Onnitteluni!!Hienon koneen olet ostanut.N'it' saksalaisia 7000 sarjalaisia onkin muutu paljon ;D