Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maataloudella pyyhkii hyvin  (Luettu 2351 kertaa)

Talojussi

• Vieras
Maataloudella pyyhkii hyvin
Joulun alla aamu-TV:n toimittaja Annika Damströn luki lehtikatsauksessaan mm. Maaseudun Tulevaisuuta. Siinä kehuttiin, kuinka hyvin maataloudella menee ja lama ei tule rokottamaan maataloutta. Näinhän lehden etusivulle oli präntättynä.

Pari päivää myöhemmin MaasTul kertoi, kuinka Suomessa maataloudenharjoittajalla pyyhkii huonosti, muualla EU:ssa tulokehitys on ollut jonkinoista, meillä katastrofaalisen huonoa.....tätä EI luettu aamu-TV:ssä.

Voi helvata noita Simonkadun herroja, Kontro voisi pikkuisen kontrolloida, mitä hulluja lehteensä painaa.  >:(

Viimeksi muokattu: 27.12.08 - klo:13:52 kirjoittanut Talojussi

Talojussi

• Vieras
Vs: Maataloudella pyyhkii hyvin
Viime keväänä toukotöitten jälkeen oli  aamu-TV:ssä MTK:n Simo Tiainen kehua retostelemassa, kuinka hyvin viljanviljerlijöillä menee.

Mistä tuommoinen Tiainen on löydettykin?

Aulis Anttila

• Vieras
No jaa... ja no juu...
Viime keväänä toukotöitten jälkeen oli  aamu-TV:ssä MTK:n Simo Tiainen kehua retostelemassa, kuinka hyvin viljanviljerlijöillä menee. Mistä tuommoinen Tiainen on löydettykin?

Mä oon tavannu sen Rysälässä... se oli siellä MTK-kellokkaana... ei ihan sieltä viisaimmasta päästä edunvalvojia... tai sit mä en vaa kässänny  ;D  :D  :o  ::)

Talojussi

• Vieras
Vs: No jaa... ja no juu...
Viime keväänä toukotöitten jälkeen oli  aamu-TV:ssä MTK:n Simo Tiainen kehua retostelemassa, kuinka hyvin viljanviljerlijöillä menee. Mistä tuommoinen Tiainen on löydettykin?

Mä oon tavannu sen Rysälässä... se oli siellä MTK-kellokkaana... ei ihan sieltä viisaimmasta päästä edunvalvojia... tai sit mä en vaa kässänny  ;D  :D  :o  ::)

Semmoinen liitelijä tuntuu olevan...mutta ihmekös tuo, kun kerran  on tiainen

emo-heikki

• Vieras
Viime keväänä toukotöitten jälkeen oli  aamu-TV:ssä MTK:n Simo Tiainen kehua retostelemassa, kuinka hyvin viljanviljerlijöillä menee.

Kun viljan hinnat maailmalla kääntyi jyrkkään nousuun, niin ne luuli, että viljanviljelijöillä menee hyvin ...
Kun apulannat seurasi perässä, vielä jyrkemmässä nousukulmassa, niin nämä samat viljanviljelijät ostivat kaikki varastot täyteen huippukallista apulantaa, kun ne luuli, että niillä menee hyvin ...
Kukaan ei silloin murehtinut sonnitilallista tai maidontuottajaa.
Nyt on viljanhinnat ropisseet alaspäin ja apulannatkin seuraa perässä, mutta kun maito viimeisenä nousee.
Nyt ne samat viljanviljelijät luulee, että maitomiehillä menee hyvin ....

Mintä totean tähän vaan lyhyesti, että hyvin menee, mutta menköön s...tana ...

Menneisyydenkaipuu

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Laudātor temporis āctī
Paperilla vielä paremmin.
Poliittinen *****.

merheres

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Kun viljan hinnat maailmalla kääntyi jyrkkään nousuun, niin ne luuli, että viljanviljelijöillä menee hyvin ...
Kun apulannat seurasi perässä, vielä jyrkemmässä nousukulmassa, niin nämä samat viljanviljelijät ostivat kaikki varastot täyteen huippukallista apulantaa, kun ne luuli, että niillä menee hyvin ...
Kukaan ei silloin murehtinut sonnitilallista tai maidontuottajaa.
Nyt on viljanhinnat ropisseet alaspäin ja apulannatkin seuraa perässä, mutta kun maito viimeisenä nousee.
Nyt ne samat viljanviljelijät luulee, että maitomiehillä menee hyvin ....

Mintä totean tähän vaan lyhyesti, että hyvin menee, mutta menköön s...tana ...
Eikös se nyt noilla kasvihuoneilla mee hel***in hyvin, ku toi löpökin on lähes ilmaista. ;D
Täälä kaikki viljelijäryhmät kadehtii toisiaan, ja muu väestö kadehtii viljelijöitä.
Oma euroedustajakin yritti torpata 142 ratkasun (Itä**n Per**le) >:(
On siinä MTK:lla tekemistä.

gonemies

• Vieras
>>>Oma euroedustajakin yritti torpata 142 ratkasun (Itä**n Per**le)

Tuntui rehdiltä kaverilta.Taidan perehtyä tyyppiin tarkemmin.

poronpurija

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Jos ei ole järjestön jäsen niin paree on pitää turpa rullalla.

Antaa vastuullisten hoitaa asiat.

Mene vaikka Tampereen toreille höpisemään.

Aulis Anttila

• Vieras
Jäsenyys
Jos ei ole järjestön jäsen niin paree on pitää turpa rullalla. Antaa vastuullisten hoitaa asiat.

Juu... mutta kovasti vaan tälläki saitilla hölmöimmät SuoKustan kellokkaan neuvoo Kansallista Kokoomusta tekemään - tai olemaan tekemättä - milloin mitäkin  :o  :(  >:(  ::)  :P

emo-heikki

• Vieras
Vs: Jäsenyys
Jos ei ole järjestön jäsen niin paree on pitää turpa rullalla. Antaa vastuullisten hoitaa asiat.

Juu... mutta kovasti vaan tälläki saitilla hölmöimmät SuoKustan kellokkaan neuvoo Kansallista Kokoomusta tekemään - tai olemaan tekemättä - milloin mitäkin  :o  :(  >:(  ::)  :P

Eiköhän ne ole nämä kakolaiset, joita nämä puoluetaustat häiritsee eniten.

Itselle on ihan sama, politiikka ei ole täysjärkisen hommaa missään puolueessa.
Mulle, ei mene järkeen, miten aikuinen mies voi jauhaa paskaa päivästä toiseen ...