- Niin itse olen KYLLÄ kuolettanut vesivoimalamme ihan 1995 lähtien kerran 5 vuodessa. Että laskelmat on kyllä ihan ITSE tehtyjä ja demottuna! Ja ihan kuule tolla nykyisellä 3,5snt/kWh pörssihinnoillakin! Joilla siis TVO EI ole kuolettanut edes 40 vuodessakaan ydinvoimaloitaan!
- Sepeteus TAAS klertoi totuuden. Raakasähkön 3,4 snt/ kWh ei ole se juttu aurinkovoimaloissa! Vaan se, että linjasiirto monopolien, verojen jne. jälkeen. Aurinkovoimalla teet rahaa 16snt/kWh TUOTOLLA ihan ITSELLESI!
- Joo ei ole kyllä noi 10cm paksut lasiputket katolla lumen peitossa! Ei edes helmikuun auringon paisteessa. Vaan tuottavat 70% hyötysuhteellaan ongelmatonta energiaansa AINAKIN 10 kuukautta vuodesta! Sähköä ne taas tuottavat läpi vuoden. Yöttömät yöt 4kk kesät kuulemma parhainta aikaa!
ASIA HARMITTAA YDINLOBBAREITA NÄHDYSTI. KOSKA TEKEVÄT KAIKKENSA. ETTEIVÄT IHMISET SÄÄSTÄISI AURINKOPANEELEILLA!
PS. Suomessa aurinkopaneelin vuosikäyttöasteeksi lasketaan 10%. Mutta mitä se on tuolla etelämmässä? Ymmärtääkseni 15%.