Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Robo  (Luettu 4542 kertaa)

V. Allan Haakert

  • Vieras
Vs: Robo
Hyvä, että ollut siunausta, jottei moisiin laitteisiin tarvinnut kajota. Rennosti lypsäen 1-1,5h ja kaffelle :D

Veetikin lopettaa fantasioinnin ja antaa oman potenssipumppunsa levätä piironkin päällä. Ajatukset helposti hänellä kun menee sinne lypsyn puolelle ja veronmaksajien hyväksikäyttöön

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Robo
Hyvä, että ollut siunausta, jottei moisiin laitteisiin tarvinnut kajota. Rennosti lypsäen 1-1,5h ja kaffelle :D

  Muista kiittää illalla polvillaan.  ;)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Robo
Hyvä, että ollut siunausta, jottei moisiin laitteisiin tarvinnut kajota. Rennosti lypsäen 1-1,5h ja kaffelle :D

  Muista kiittää illalla polvillaan.  ;)
Jopas nyt sentäs..polvillaan.. eikö nyt vähempi riittäs?? ???

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Robo


  Muista kiittää illalla polvillaan.  ;)
[/quote]
Jopas nyt sentäs..polvillaan.. eikö nyt vähempi riittäs?? ???
[/quote]


  Lypsinrenkulla,,

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12254
  • Virolaista kiitos!
Vs: Robo
Jaa täällä maksaa joku oikein verojakin... ;D :D

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Robo
Hyvä, että ollut siunausta, jottei moisiin laitteisiin tarvinnut kajota. Rennosti lypsäen 1-1,5h ja kaffelle :D
Vai ei pystyny,kun pankki käski sulatella vanhoja vippejä :o

navettapiika

  • Vieras
Vs: Robo


  Muista kiittää illalla polvillaan.  ;)
Jopas nyt sentäs..polvillaan.. eikö nyt vähempi riittäs?? ???
[/quote]


  Lypsinrenkulla,,
[/quote]
Mikä se on ??? Jakkara?? Vain jalattomat käyttää sitä. ;D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Robo
  Eiks se mene niin että robo lypsää lehmät ja pankki isännät

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2860
Vs: Robo
Nyt Veeti pisti pahan,otetaas myös palleropaalaimet tarkasteluun.Niillä tehdään suomessa kalleinta säilörehua.

  Saksassahan alettiin luopumaan ropoista jo toistakymmentä vuotta sitten,,
  Toi pallerohomma huvittaa, aikonaan kun E-liike toi paalisäilöntähommaa Suomeen, Valion suunnalta viestiteltiin että paalisäilörehulla tuotettua maitoa ei ehkä otettaisi vastaan, ei saada kunnollista juustoa ym,muita syitä.. samoinhan oli muurahaishapposäilönnän kanssa, olis kaikki rehut pitänyt tehdä Valion suolahapolla

Tietty varovaisuus on paikallaan, pitää huomioida että suomalaisesta maidosta ei nykyään oikeasti voida tehdä ihan kaikkia sellaisia pitkään kypsytettyjä juustoja jotka onnistuu pelkällä heinällä ja laitumella ruokittujen lehmien maidolla. Tai anakin pitää valikoida maidoista vain parhaat päältä mikä on aika työlästä.

Mitä tulee robottilypsyyn, se on ihan hyvä systeemi 2-5 robon kokoluokassa jos työvoimakulut ovat kovat ja osaa niitä roboja käyttää ja välillä vähän korjata itse. Tanskassa kokoluokka on kasvamassa tuosta ohi.

Ja mitä tulee Veetiin, niin ukon horinat liikkuvat aina turhan ja huvittavan välillä.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Robo
Jaa täällä maksaa joku oikein verojakin... ;D :D

Maksaa juu valitettavasti :'(    Mut sitä minen ymmärrä että miten Veetiimel ja Sepeteuskin niitä maksaa :o Kun niiden ruikutus juttuja Lundell niin luulis ettei pahemmin ole tuloja josta veroja maksaa pitäis ;D Onne niin happamia sano ;D ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Robo


  Muista kiittää illalla polvillaan.  ;)
Jopas nyt sentäs..polvillaan.. eikö nyt vähempi riittäs?? ???


  Lypsinrenkulla,,
[/quote]
Mikä se on ??? Jakkara?? Vain jalattomat käyttää sitä. ;D
[/quote]

  Joo, jakkara tai palli mmitä nyt kukakin ymmärtää, minä kai olen sit jalaton, viimeisillä ajoilla kävi polviin se istuminen, korkeampi jakkara/ renkku/ palli auttoi paljon, paras konsti oli lopettaa lypsäminen kokonaan..

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Robo
Nyt Veeti pisti pahan,otetaas myös palleropaalaimet tarkasteluun.Niillä tehdään suomessa kalleinta säilörehua.

  Saksassahan alettiin luopumaan ropoista jo toistakymmentä vuotta sitten,,
  Toi pallerohomma huvittaa, aikonaan kun E-liike toi paalisäilöntähommaa Suomeen, Valion suunnalta viestiteltiin että paalisäilörehulla tuotettua maitoa ei ehkä otettaisi vastaan, ei saada kunnollista juustoa ym,muita syitä.. samoinhan oli muurahaishapposäilönnän kanssa, olis kaikki rehut pitänyt tehdä Valion suolahapolla

Tietty varovaisuus on paikallaan, pitää huomioida että suomalaisesta maidosta ei nykyään oikeasti voida tehdä ihan kaikkia sellaisia pitkään kypsytettyjä juustoja jotka onnistuu pelkällä heinällä ja laitumella ruokittujen lehmien maidolla. Tai anakin pitää valikoida maidoista vain parhaat päältä mikä on aika työlästä.

Mitä tulee robottilypsyyn, se on ihan hyvä systeemi 2-5 robon kokoluokassa jos työvoimakulut ovat kovat ja osaa niitä roboja käyttää ja välillä vähän korjata itse. Tanskassa kokoluokka on kasvamassa tuosta ohi.

Ja mitä tulee Veetiin, niin ukon horinat liikkuvat aina turhan ja huvittavan välillä.

  50- luvulla oli paljon pikkumeijereitä jotka tekivät laatujuustoja vientiinkin, mutta Valio sai poliittisten päättäjien avulla pienemmät vientiyritykset nujerrettua, ja sai laatujuustojen tekijätkin myymöön toimintansa oman bulkkituotantonsa alaiseksi.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Robo


  Muista kiittää illalla polvillaan.  ;)
Jopas nyt sentäs..polvillaan.. eikö nyt vähempi riittäs?? ???


  Lypsinrenkulla,,
Mikä se on ??? Jakkara?? Vain jalattomat käyttää sitä. ;D
[/quote]

  Joo, jakkara tai palli mmitä nyt kukakin ymmärtää, minä kai olen sit jalaton, viimeisillä ajoilla kävi polviin se istuminen, korkeampi jakkara/ renkku/ palli auttoi paljon, paras konsti oli lopettaa lypsäminen kokonaan..
[/quote]
Sitä minäkin tässä suunnittelen.... ;D

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Robo


  Muista kiittää illalla polvillaan.  ;)
Jopas nyt sentäs..polvillaan.. eikö nyt vähempi riittäs?? ???


  Lypsinrenkulla,,
Mikä se on ??? Jakkara?? Vain jalattomat käyttää sitä. ;D

  Joo, jakkara tai palli mmitä nyt kukakin ymmärtää, minä kai olen sit jalaton, viimeisillä ajoilla kävi polviin se istuminen, korkeampi jakkara/ renkku/ palli auttoi paljon, paras konsti oli lopettaa lypsäminen kokonaan..
[/quote]
Sitä minäkin tässä suunnittelen.... ;D
[/quote]

Tuumasta toimeen, vielä kun on virtaa muuhunkin elämään ,kerranhan se vaan kirpasee,, en muista, näin uskovaisena että raamatussakaan käsketään lypsämään lehmiä viimeiseen hengenvetoon

navettapiika

  • Vieras
Vs: Robo


  Muista kiittää illalla polvillaan.  ;)
Jopas nyt sentäs..polvillaan.. eikö nyt vähempi riittäs?? ???


  Lypsinrenkulla,,
Mikä se on ??? Jakkara?? Vain jalattomat käyttää sitä. ;D

  Joo, jakkara tai palli mmitä nyt kukakin ymmärtää, minä kai olen sit jalaton, viimeisillä ajoilla kävi polviin se istuminen, korkeampi jakkara/ renkku/ palli auttoi paljon, paras konsti oli lopettaa lypsäminen kokonaan..
Sitä minäkin tässä suunnittelen.... ;D
[/quote]

Tuumasta toimeen, vielä kun on virtaa muuhunkin elämään ,kerranhan se vaan kirpasee,, en muista, näin uskovaisena että raamatussakaan käsketään lypsämään lehmiä viimeiseen hengenvetoon
[/quote]
Huomenna pähkäilään taas sitä matkasaarnaajan virkaa, että kyllä nuo lehmät taitaa jäädä nuoren isännän yksinvaltiuden alle..ettiköön akan jos ei viiti ite lypsää.. ;D