Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Simmon joulusaarna  (Luettu 4325 kertaa)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Simmon joulusaarna
.

  Jos kirjoitan tänne totuuden kepusta ,MTK:sta ym. Saanko kiitosta :D
[/quote]
et,ku se on niin yliammuttua.Minä en kyllä itse ole kepulainen,mutta olosuhteiden pakosta olen joutunut usein äänestämään.Kun ei tuossa Soininkaan porukasa oo varteenotettavaa ehokasta,muita ko Timppa ite.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Simmon joulusaarna


Taivaan Isä. Aamulla hän tulee vastaan,kuulee iltarukouksen.Hän ei muista virheitämme,meille antoi Jeesuksen.
Hän on aina ystävämme.Hän on Isä jokaisen.  ;)
totisesti näin aamen

 

 
 

[/quote]
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Simmon joulusaarna
Loppupäätelmä:en enää yhtään mielistele sukuani,jos en kelpaa tällaisena nii ei sitte.On mulla kyllä fiksujaki sukulaisia muutama.
Jos ukko kuolee,niin en kutsu hautajaisiin yhtään hänen velimiestä.Sanon,että se on vähä myöhästä nyt.Yhden sisaren kutsun.
Kiitän teitä kaikkia lämpimästi neuvoistanne.Yksipuolista sukulaisuussuhdetta ei kannata vaalia.,ja irvistelyä en enää jaksa katella.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Simmon joulusaarna
Loppupäätelmä:en enää yhtään mielistele sukuani,jos en kelpaa tällaisena nii ei sitte.On mulla kyllä fiksujaki sukulaisia muutama.
Jos ukko kuolee,niin en kutsu hautajaisiin yhtään hänen velimiestä.Sanon,että se on vähä myöhästä nyt.Yhden sisaren kutsun.
Kiitän teitä kaikkia lämpimästi neuvoistanne.Yksipuolista sukulaisuussuhdetta ei kannata vaalia.,ja irvistelyä en enää jaksa katella.

No mutta simmo, simmo ...
Eikös se tämä herra sepeteus vai mikä se nyt oli, opettanut jotain anteeksi annosta ....
Vai jäikö ne oppitunnit väliin.

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Simmon joulusaarna


No mutta simmo, simmo ...
Eikös se tämä herra sepeteus vai mikä se nyt oli, opettanut jotain anteeksi annosta ....
Vai jäikö ne oppitunnit väliin.
[/quote]
Kyllä minä anteeksi olen antanut kaikille.Tietenki,sehän on selvä.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Simmon joulusaarna
Omille sukulaisille on helppo antaa anteeksi,mutta se miten puolisoani on kohdeltu,on paljon vaikeampaa antaa anteeksi.Häntä on nimitelty kaikilla mahdollisilla nimityksillä,eikä hänellä ole ole heidän silmissään mitään ihmisarvoa.Kuitenkin tiedän ,että hän on ahkera ja hyvä ihminen,mutta ei tietenkään ihan täydellinen.Alkoholi on joskus hänelläkin teettänyt sopimattomia asioita,mutta hän onkin ollut jo monta vuotta ihan raitis.
Kyllä se tämä maailma koettelee,mutta minua se ei nujerra.Mi nulla on kuitenkin paljon ystäviä täällä ja muuallakin.Parempaa joulun jälkeistä aikaa toivottelen teille :D
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1408
Vs: Simmon joulusaarna
Omille sukulaisille on helppo antaa anteeksi,mutta se miten puolisoani on kohdeltu,on paljon vaikeampaa antaa anteeksi.Häntä on nimitelty kaikilla mahdollisilla nimityksillä,eikä hänellä ole ole heidän silmissään mitään ihmisarvoa.Kuitenkin tiedän ,että hän on ahkera ja hyvä ihminen,mutta ei tietenkään ihan täydellinen.Alkoholi on joskus hänelläkin teettänyt sopimattomia asioita,mutta hän onkin ollut jo monta vuotta ihan raitis.
Kyllä se tämä maailma koettelee,mutta minua se ei nujerra.Mi nulla on kuitenkin paljon ystäviä täällä ja muuallakin.Parempaa joulun jälkeistä aikaa toivottelen teille :D


Paras ihmisarvon kohotus tulee meille ukoille kuitenkin lähimmältä eli puolisolta. Kannattaa osoittaa kunnioitusta ja tehdä ukko välillä korvaamattomaksi positiivisella otteella. Vaikka nainen on osaltaan se heikompi astia ja tarvii ainakin meillä nostatusta eikä siedä paljon moitteita, niin vähäisenkin alko-ongelman jälkeen miehen on paljon vaikeampi olla kokematta morkkiksia asioista. Kunnon kehut vie miehen vaikka takaperin puuhun tai muuhun toivottuun suuntaaan. Kuulostaa kuitenkin teillä menevän ok.

Aulis Anttila

  • Vieras
Totta
Kunnon kehut vie miehen vaikka takaperin puuhun tai muuhun toivottuun suuntaaan. Kuulostaa kuitenkin teillä menevän ok.


Juu... mulla on tosta liki neljän vuosikymmenen kokemus  ;D  :D  ;)  :)  ::)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Totta
Kunnon kehut vie miehen vaikka takaperin puuhun tai muuhun toivottuun suuntaaan. Kuulostaa kuitenkin teillä menevän ok.


Juu... mulla on tosta liki neljän vuosikymmenen kokemus  ;D  :D  ;)  :)  ::)

Pers edellä puuhun menemisestä?
Kui mää ain olen paras?

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Totta
Kunnon kehut vie miehen vaikka takaperin puuhun tai muuhun toivottuun suuntaaan. Kuulostaa kuitenkin teillä menevän ok.


Juu... mulla on tosta liki neljän vuosikymmenen kokemus  ;D  :D  ;)  :)  ::)

Pers edellä puuhun menemisestä?

No ei ihime, että ei oikein ohora vilijelykset tuottaneet tulosta, vaan piti alakaa täällä päätä aukomaan päätöikseen ...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1408
Vs: Totta
Kunnon kehut vie miehen vaikka takaperin puuhun tai muuhun toivottuun suuntaaan. Kuulostaa kuitenkin teillä menevän ok.


Juu... mulla on tosta liki neljän vuosikymmenen kokemus  ;D  :D  ;)  :)  ::)


Joulun rauhanjulistus on tehokas, kun ollaan AA:n kanssa samaa mieltä näinkin vaikiasta asiasta. Sama päänkääntäjä täälläkin on kauan ollut. Ja Timppakin samaa mieltä..  :D

simmo 48

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 765
  • muori
Vs: Simmon joulusaarna



Paras ihmisarvon kohotus tulee meille ukoille kuitenkin lähimmältä eli puolisolta. Kannattaa osoittaa kunnioitusta ja tehdä ukko välillä korvaamattomaksi positiivisella otteella. Vaikka nainen on osaltaan se heikompi astia ja tarvii ainakin meillä nostatusta eikä siedä paljon moitteita, niin vähäisenkin alko-ongelman jälkeen miehen on paljon vaikeampi olla kokematta morkkiksia asioista. Kunnon kehut vie miehen vaikka takaperin puuhun tai muuhun toivottuun suuntaaan. Kuulostaa kuitenkin teillä menevän ok.
[/quote]
Ei meillä mitään alkoholiongelmaa ole koskaan ollut.Mutta jos joskus sattui ottamaan jossain seurassa,niin sitten ei osannut käyttäytyä.Muutaman mokailun jälkeen päätti,ettei viina eikä kalja sovi hänelle ja se oli hyvä päätös.
..mutta minä tiedän Lunastajani elävän ja viimeisenä hän on seisova multien päällä(Job 19:25)

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Simmon joulusaarna



Paras ihmisarvon kohotus tulee meille ukoille kuitenkin lähimmältä eli puolisolta. Kannattaa osoittaa kunnioitusta ja tehdä ukko välillä korvaamattomaksi positiivisella otteella. Vaikka nainen on osaltaan se heikompi astia ja tarvii ainakin meillä nostatusta eikä siedä paljon moitteita, niin vähäisenkin alko-ongelman jälkeen miehen on paljon vaikeampi olla kokematta morkkiksia asioista. Kunnon kehut vie miehen vaikka takaperin puuhun tai muuhun toivottuun suuntaaan. Kuulostaa kuitenkin teillä menevän ok.
Ei meillä mitään alkoholiongelmaa ole koskaan ollut.Mutta jos joskus sattui ottamaan jossain seurassa,niin sitten ei osannut käyttäytyä.Muutaman mokailun jälkeen päätti,ettei viina eikä kalja sovi hänelle ja se oli hyvä päätös.
[/quote]

Jooo, se on suomalaisilla geeneissä, että jos joku v..ttuilee kännissä kun ollaan, niin pannaan läskit lätisemään ...

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1408
Vs: Simmon joulusaarna


Jooo, se on suomalaisilla geeneissä, että jos joku v..ttuilee kännissä kun ollaan, niin pannaan läskit lätisemään ...
[/quote]



Niin minäkin oon aatellut, että olen niin pahapäinen päissään ja riskikin, ettei kannata kokeillakaan..
No ei kyllä ole kiinnostusta eikä tule tarvettakaan, työväkikin jää aina ilman.