Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Broileri- ja sikatuottajat liittymässä SAK:oon  (Luettu 12435 kertaa)

emo-heikki

• Vieras
Vs: Broileri- ja sikatuottajat liittymässä SAK:oon

Jep. Ja sukutilastatuksella varustettu pelto on kaikista pelloista jalointa. Suorastaan kultaakin kalliimpaa.

Näin on, sitä ei myydä mistään hinnasta, jollei tästä meiningistä tule aivan Kataistrofia. :D :D :D
[/quote]

Siinämielessä tämä kapitalistinen markkinatalousjärjestelmä on vähän v..mäinen, ettei pysty sosialisoimaan toisen maita ...
Yhteiskunnan edun nimissä.

Status

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Niinpä,tässä kinataan 142n pysyvyydestä.Eihän mikään ole EUssa pysyvää.Ei edes iso tukiero AB/C alueiden välillä.
Ei nuo tuki erot kuitenkaan kaikkea selitä, kyllä nämä meidän kauppa kumppanitkin on mukana olleet kyykyttämässä ihan kiitettävästi, on uutta Agrimarkettii ja K-maataloutta pykätty EU aikana ihan kelpo tahtiin, mutta jotakin kertoo em. kauppiaiden kone myynti tarjoukset ja rahoitus nolla korolla vuodeksi ilman kerjuuta. Pitänee käydä kyselemässä mikä on käteis alennuksen suuruus kone kaupas, no on täs viel välipäivät.
Ekkö ny ymmärrä, että ovat hättää kärsimässä kun ovat maksanneet pelloista huippuhintoja.
Vakuusarvojen täytyy pysyä.
Se on vakavaa koko kansan taloudelle, jos liian monen vakuus arvo pyllähtää pahasti miinukselle, siinä kaatuu muutakin kuin muutama iso maatila.
Pellonhinnan voi helposti määritellä = tuen riitettävä kuluihin =vuokriin , korkoihin , lyhennyksiin ,sala-ojituksiin .
Oma vika jos liikaa maksaa .
No jos teilläpäin on tuollainen lasku kaava niin minkä laskuopin mukaan seillä lasketaan  ;)
Minun mielestä vuokra on yksi vaihtoehto pellon tulon muodostukseen tai sitten kulu viljelyalasta, kuluja ovat korko lyhennys sekä kunnon säilyttävät perusparannus työt/aineet.
Salaojituksenkin laskisin tuoton parantamiseksi jonka on maksettava itse itsensä työn kustannusten alenemana ja sadon parempana tuotto kykynä.
Niitä näitä horisin näin Joulu aatto tunnelmissa.
Kyll se siit lutviintuu suuntaa tai toisee

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Tämä palstahan on oikea sosialismin tyyssija. Ensin moititaan muita ahneiksi ja sitten ollaan imemässä rahat muilta hatarilla perusteilla. -Kun muuallakin Eu:ssa on näin tms.

Pigman

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jep. Ja sukutilastatuksella varustettu pelto on kaikista pelloista jalointa. Suorastaan kultaakin kalliimpaa.

Näin on, sitä ei myydä mistään hinnasta, jollei tästä meiningistä tule aivan Kataistrofia. :D :D :D
[/quote]
Eihän myö sukutilat mitään myydä myöhän vaan ostetaan johan Niskavuorellakin oli aikoinaan se tapana.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Me ja pankki yhdessä teemme EU-kokoluokan suurtilaa.

-Lainaa poika lainaa.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet

Eihän myö sukutilat mitään myydä myöhän vaan ostetaan johan Niskavuorellakin oli aikoinaan se tapana.
[/quote]
Joo, sillä xxx euroo paremmalla hehtaarituella.... Ku mää oikeesti vähä toivoin kun possuporukka itki sitä kustannuskriisiä, et nyt olis tullu joku perkeleen roti sihen osteluun ja vuokraukseen. Mut paskat, ei se joulun ihme vaan ole vieläkään tapahtunu. Taivas vaan hinnoissa rajana, edelleen...
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Niinkauan kun peltohehtaarista maksetaan yli 5000 eeroa hehtaari, niin rahaa isännillä piisaa! Mölyt mahaan ja turpa tukkoon!

Jaa 5000e/ha!!?? No jo on ilmasta. Huittisissa sanan mukainen hullumies maksaa 15000e/ha. Revi siitä.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

gonemies

• Vieras
>>>Ekkö ny ymmärrä, että ovat hättää kärsimässä kun ovat maksanneet pelloista huippuhintoja.

Missäs hädässä sellaiset ovat jotka ostavat käteisellä?Pellon ostaminen tapahtuu lähinnä seuraavan sukupolven eduksi.Ostaja itse ei siitä pahemmin hyötyne.

Maatalous kun ei pahemmin kestä älyttömiä lainanhoitomenoja.Ja konepääomalla ei saa kaupasta mitään.

gonemies

• Vieras
>>>Me ja pankki yhdessä teemme EU-kokoluokan suurtilaa.

-Lainaa poika lainaa.

>>>>Kirjoittaja kylmis
päivämäärä 12 Elo 2008, 21:11

"Vuoden vaihteessa olisi tarkoitus ottaa "firma" omiin nimiin.."

Sulla onkin nyt jännät ajaat edessä...Älä sitten ihan eurooppaa yritä valloittaa.

SKF

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

>>>>Kirjoittaja kylmis
päivämäärä 12 Elo 2008, 21:11

"Vuoden vaihteessa olisi tarkoitus ottaa "firma" omiin nimiin.."

Sulla onkin nyt jännät ajaat edessä...Älä sitten ihan eurooppaa yritä valloittaa.
[/quote]

Anna mennä vaa o meittiilläki akrosa joku jota saa vapaasti karehtia ;)

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Kiitos kannustuksesta:) Ainoa ongelma Euroopan valloituksessa on se, että ostettavaa ei lähimailla oikein ole. Koita tässä sitten laajentua.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kannattaa pitää Kauppalehden urheilusivuja silmällä. Ties vaikka jonain päivänä löytyisin sieltä:)

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kiitos kannustuksesta:) Ainoa ongelma Euroopan valloituksessa on se, että ostettavaa ei lähimailla oikein ole. Koita tässä sitten laajentua.

Mutta eihän sitä koskaan tiedä. Kannattaa pitää Kauppalehden urheilusivuja silmällä. Ties vaikka jonain päivänä löytyisin sieltä:)

***Ei tule olemaankaan. Tuotantotuet kun siirtyy sika ja proiskutiloilla yksistään peltoon, niin saavat varmaan 10000€/ha vuokranmaksutukea.
Kui mää ain olen paras?

Sepedeus

• Vieras

***Ei tule olemaankaan. Tuotantotuet kun siirtyy sika ja proiskutiloilla yksistään peltoon, niin saavat varmaan 10000€/ha vuokranmaksutukea.

Onko siinä mitään pahaa ,jos eläkkeeseen tulee pieni korotus :D

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ei ole.
Kui mää ain olen paras?

Sepedeus

• Vieras

Ei ole.

Hyvä, mää jo huolestuin. :D