Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mistä nyt oikein pitäisi erota? Kysyy 142  (Luettu 4216 kertaa)

poronpurija

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Leuan louskutusta (suomeksi ehkä keskustelua) riittää komission päätösten suhteen- niin 141:n kuin 142:kin ja aiheesta.

Mutta ovatko johtopäätökset oikeita kun uhotaan eroamisilla siitä ainoasta järjestöstä, joka on puolustanut suomalaista talonpoikaa näissä asioissa ja tuhannessa muussa?

Eikö pitäisi erota EU:sta? Sehän se on syypää leikkauksiimme, ei MTK, ainoa puolustajamme, muut pelaavat omia pelejään.

Kuinka puhtaat jauhot ovat Kepun, Kakon MMM:n, ProAgrian jne. pussissa?

maitopoika

• Vieras
Vs: Mistä nyt oikein pitäisi erota? Kysyy 142
Suomen liittymisneuvotteluissa euroopan yhteisöön  oli mukana myös MTK:n silloinen puheenjohtaja vai kuinka se oli?Kaikkia neuvoteltuja etuuksia ei taidettu kuitenkaan koskaan kirjoittaa paperille.sellainen mielikuva jäi että politrukeilla oli pääasiallisin tavoite päästä ITSE mukaan europarlamenttiin.

poronpurija

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Löydät varmaan luettelon ketä politrukkeja on 15 vuoden aikana ollut meppeinä.

Jorma Jaakkola

MTK on väärä kritisoinnin kohde
Leuan louskutusta (suomeksi ehkä keskustelua) riittää komission päätösten suhteen- niin 141:n kuin 142:kin ja aiheesta.

Mutta ovatko johtopäätökset oikeita kun uhotaan eroamisilla siitä ainoasta järjestöstä, joka on puolustanut suomalaista talonpoikaa näissä asioissa ja tuhannessa muussa?

Eikö pitäisi erota EU:sta? Sehän se on syypää leikkauksiimme, ei MTK, ainoa puolustajamme, muut pelaavat omia pelejään.

Jos MMMi Anttilalla ja MTK:lla on erimielisyyttä Etelä-Suomen tukien alasajosta, MTK:sta eroaminen on turhaa.

Mutta, jos kyse onkin painostamisesta, joka kohdistuu MTK:n puheenjohtajistoon -  tarkastelemaan liittymissopimuksen huijausta, josta olen laittanut dokumentteja näkyviin, ollaan oikealla asialla.

Viimeksi muokattu: 23.12.08 - klo:00:20 kirjoittanut Jorma Jaakkola

juumassi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kuolema kuittaa univelat.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812228820805_uu.shtml

tietyllä tapaa turhaa uhoamista. eu on suurin syyllinen tähän asiaan. mtk:lla ei ole mitään sananvaltaa eu:n suuntaan.

emo-heikki

• Vieras
Miksi EU:sta pitäisi erota, en ymmärrä.

Jorma Jaakkola

Politrukit
Suomen liittymisneuvotteluissa euroopan yhteisöön  oli mukana myös MTK:n silloinen puheenjohtaja vai kuinka se oli?

MTK:n puheenjohtajana oli tuolloin Toivo T Pohjala.

Suomen ainoana maatalousneuvottelijana oli MTK:n tuleva puheenjohtaja Esa Härmälä ja hänen sihteerinään MTK:n tuleva toiminnanjohtaja Paavo Mäkinen.

Kaikkia neuvoteltuja etuuksia ei taidettu kuitenkaan koskaan kirjoittaa paperille.

Kaikki kirjoitettiin paperille, paitsi lisähinnat, jotka elivät illuusioina virkamiesneuvottelijoiden mielikuvissa, ja joista tuli Pesälän valehteluepisodi. Ilman Pesälän valehtelua jäsenyys olisi kaatunut.
Erkki Liikanen kertoo Brysselin päiväkirjoissa kuka oli milloinkin puhelimessa, jotta maatalouskomissaari saataisiin pyörtämään puheensa.

sellainen mielikuva jäi että politrukeilla oli pääasiallisin tavoite päästä ITSE mukaan europarlamenttiin.

Suurin tavoite päästä EY:hyn oli presidentti Koivistolla.
Hän myös ensisijaisesti vastaa HM 33 §:n mukaan ulkopolitiikan vallankäytöstä vanhoilla eli alkuperäisillä presidentin valtaoikeuksilla.

Eikös agronetin lukijoiden olisi jo lopultakin aika tutustua esille tuomiini dokumentteihin.

Jorma Jaakkola

Petos

Siksi, että valtio-oikeudellisesti Suomi ei ole ollut päivääkään EU:n jäsen.
Kyseessä on petos.

Kaikki huijaukset ovat purettavissa.
Tähän purkuun ei tarvita EU:ta vaan Suomen kansa vastaan Suomen omat petturit.

Lue ihmeessä emo-heikki dokumentit, joita olen tuonut agronettiin luettavaksi.
Ne eivät ole minun kirjoituksiani, vaan valtionhallinnon virallisia asiakirjoja.

Jorma Jaakkola

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200812228820805_uu.shtml

tietyllä tapaa turhaa uhoamista. eu on suurin syyllinen tähän asiaan.

Ei EU ole ollenkaan syyllinen.

Suurin syyllinen tähän kansalliseen petokseen on Mauno Koivisto.

Tietenkin PMI Esko Aho silloisena pääministerinä kantaa suuren vastuun Suomen kansalaisten pettämisestä.

Heikki Haavistoa suurempi petturi ja valehtelija on silloinen MMMi Mikko Pesälä, vaikka ei EU-neuvotteluihin millään tavalla osallistunutkaan.

mtk:lla ei ole mitään sananvaltaa eu:n suuntaan.

Juuri näin.

Eikä Keskustalla.
Eikä edes eduskunnalla, koska eduskunnan nykyinen toimitusjohtaja Seppo Tiitinen kuohitsi sen jo 17.1.1992.

emo-heikki

• Vieras
Vs: Petos

Kyseessä on petos.

Ne eivät ole minun kirjoituksiani, vaan valtionhallinnon virallisia asiakirjoja.

Itse en näe mitään syytä erota EU:sta, en vaikka menetelmät silloin liityttäessä ei päivänvaloa kestäisikään.

EU on Saksan luomus, Suomen vapauden taso, tulee aina olemaan jossakin suhteessa Saksan voimaan.
Natoa en kaipaa, mutta EU jäsenyys on meidän kansallinen etumme.

Aulis Anttila

• Vieras
Kepulaisten muisti
Heikki Haavistoa suurempi petturi ja valehtelija on silloinen MMMi Mikko Pesälä, vaikka ei EU-neuvotteluihin millään tavalla osallistunutkaan.

Tämä olisi kepulaisten hyvä muistaa  ;D  :D  ;)  ::)

sorkkahessu

• Vieras

Tämä olisi kepulaisten hyvä muistaa  ;D  :D  ;)  ::)

Se olis hyvämuistaa kaikkien puoluekantaan katsomatta  >:(

Puppugeneraattori

• Vieras

Kyseessä on petos.

Itse en näe mitään syytä erota EU:sta, en vaikka menetelmät silloin liityttäessä ei päivänvaloa kestäisikään.

EU on Saksan luomus, Suomen vapauden taso, tulee aina olemaan jossakin suhteessa Saksan voimaan.
Natoa en kaipaa, mutta EU jäsenyys on meidän kansallinen etumme.

Selitäpä, miksi Suomen kansallinen etu on olla EU:n jäsen, selvitä oikein yksityiskohtaisesti, mitä hyötyä Suomelle on EU-jäsenyydestä?

maitopoika

• Vieras
Kun Haavisto valittiin vuonna 1993 Esko Ahon hallituksen ulkoministeriksi, MTK:n vt. puheenjohtajaksi tuli ministeri, agronomi Toivo T. Pohjala. Haavisto jätti eronpyyntönsä MTK:n puheenjohtajan tehtävistä vuonna 1994. Agronomi Esa Härmälän aikakausi MTK:n puheenjohtajana alkoi 18.5.1994.

Esa Härmälä oli puheenjohtajana kevääseen 2006, jolloin hän siirtyi lannoiteteollisuusliiton, Efman, toimitusjohtajaksi Brysseliin.
Tällä perusteella väitän että kovin on herroilla halua päästä hyviin virkoihin.
Ja nyt Härmälä oikein on päässyt kusettamaan suomalaista talonpoikaa.

Adam Smith

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Gee!!
Selitäpä, miksi Suomen kansallinen etu on olla EU:n jäsen, selvitä oikein yksityiskohtaisesti, mitä hyötyä Suomelle on EU-jäsenyydestä?

Vain vakaumuksellinen nurkkapatriootti voi tollasia kysellä taloustilanteessa, jossa euroalueeseen kuulumisesta on ollut valtava hyöty kansantaloudelle.

*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.