Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ensimmäisen Traktorin hankinta  (Luettu 16468 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Majorin Ursa osaa lainata ja lyhentää lainauksia """syntyperäisiä"""" paremmin  ;D :) :) ::)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Vanhemmat Valtrat paalien kanssa kiikkulautoja, vaatii takapainoa aina kun jotain raskaampaa kuormaajassa.

[/quote]
Ihmettelen muuten kuinka vähän ihmiset käyttää mitään takapainoa traktoreissaan. Paaleja nostellaan ja joskus toinen takanen käy ilmassa. Ittee hirvittäis moinen kikkailu, joka on pikku vaivalla korjattu.
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Majorin Ursa osaa lainata ja lyhentää lainauksia """syntyperäisiä"""" paremmin  ;D :) :) ::)
joo....mutta ei niistä oo kuin surua ja murhetta nuista caseista ja jörn donnereista kun pitää pakkasella paaleja kuskata ja purukuormaaki tuovat ennalta ilmoittamatta ja raktori tietenki ilman roikkaa pakkasessa oven edessä...osta valmetti -65 tai a-sarjaa neon yksinkertasia ja käypäsiä pelejä justiin tuohon hommaan ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
esim tuossa sopivan kokoinen kone  ilman isompia sähköhärpäkkeitä ja asiallinen kuormain.
http://www.nettikone.com/case-ih/685xl-4x4/1441085
mittariin mahtuu vielä paljon tunteja.

Kiitos! Juuri tällaisia vinkkejä kaipasinkin. Tuohan olisi hinnaltaankin kohtuullinen.
Niin en tarkoita että tuo mikään ihmekone on,mutta olettaisin että tuon kokoisella pärjäilet aivan hyvin,muistakin merkeistä löytyy vastaavia ominaisuuksiltaan.Pieni vinkki kuitenkin Zetorit jättäisin pois kuvioista vaikka edullisia niissä on vähillä tunneilla.
Mutta,ota asia oikein puheeksi alan miesten/naisten kanssa ja ota hankintamatkaan mukaan kaveri jolla on näkemystä ja kokemusta koneista.Ja vaikka maksaisit hiukan korvaustakin neuvoista ne saattavat olla hintansa väärti.Sitä ensimmäistä ei tarvi ostaa koneita on paljon myynnissä ja kaikenkuntoisia.Ja se ylenmääräinen kiilto ei takaa että olisi hyvä kone.

Köntys

  • Vieras
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
esim tuossa sopivan kokoinen kone  ilman isompia sähköhärpäkkeitä ja asiallinen kuormain.
http://www.nettikone.com/case-ih/685xl-4x4/1441085
mittariin mahtuu vielä paljon tunteja.

Kiitos! Juuri tällaisia vinkkejä kaipasinkin. Tuohan olisi hinnaltaankin kohtuullinen.
Niin en tarkoita että tuo mikään ihmekone on,mutta olettaisin että tuon kokoisella pärjäilet aivan hyvin,muistakin merkeistä löytyy vastaavia ominaisuuksiltaan.Pieni vinkki kuitenkin Zetorit jättäisin pois kuvioista vaikka edullisia niissä on vähillä tunneilla.
Mutta,ota asia oikein puheeksi alan miesten/naisten kanssa ja ota hankintamatkaan mukaan kaveri jolla on näkemystä ja kokemusta koneista.Ja vaikka maksaisit hiukan korvaustakin neuvoista ne saattavat olla hintansa väärti.Sitä ensimmäistä ei tarvi ostaa koneita on paljon myynnissä ja kaikenkuntoisia.Ja se ylenmääräinen kiilto ei takaa että olisi hyvä kone.

Ja liikkeestä jos ostat, siihen saa jonkillaisen ostoturvan ja ehkä takuunkin. Liikkeillä on sitten myös hinnoissa 10 - 20% pluutoovaraa  :D

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
 Siis pelkkä traktori tarkotus hankkia? Entäs paalaajat ja käärintäkoneet ,että niitokone. Alkaa summa mennä yli 50tonniin. Ja jos ei ajotaitoo niin voi voi.....etten sanoisi?

Ursa_Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Siis pelkkä traktori tarkotus hankkia? Entäs paalaajat ja käärintäkoneet ,että niitokone. Alkaa summa mennä yli 50tonniin. Ja jos ei ajotaitoo niin voi voi.....etten sanoisi?

Yksi asia kerrallaan. Toki kaikki nuo maksaa, mutta esimerkiksi paalauksen voi alkuvaiheessa ottaa urakoitsijan kautta ja niittää itse. Tarkoitus on, kuten aloitusviestissä totesin alkaa pikkuhiljaa tekemään näitä itse, kun nyt on siihen elämäntilanteen vuoksi mahdollisuus.

Ja korjaa jos olen väärässä, mutta eikö jokainen heinäntekijä ole joskus ajanut ensimmäisen kerran? Ei nyt kannata kuitenkaan tehdä asiasta mitään rakettitiedettä.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3405
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Täällä on koneista mielipiteitä yhtä monta kuin on kirjoittajiakin.Jokainen hankkii kuitenkin omiin tarpeisiinsa koneita eikä toisia varten.

Ursa_Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Täällä on koneista mielipiteitä yhtä monta kuin on kirjoittajiakin.Jokainen hankkii kuitenkin omiin tarpeisiinsa koneita eikä toisia varten.

Lähinnä minun ongelma on siinä, että tiedän jotakuinkin tarpeen, mutta minulla ei ole riittävästi asiantuntemusta traktoreiden yleisesestä tekniikasta, että osaisin haarukoida sopivia vaihtoehtoja joiden pohjalta osaan tehdä ostopäätöksen. Kun traktori on hankittu, niin sittenhän opettelu on luonnollisesti aika paljon helpompaa :)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Kyl mä sanoisin et paras valinta on se 6400/6410 jontikka. Sopii hintaluokkaan, käynnistyy talvella, saa osia ja se painojakauma on tosiaan paras tuon ikäisitä koneista etukuormainkäyttöön.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta

Lähinnä minun ongelma on siinä, että tiedän jotakuinkin tarpeen, mutta minulla ei ole riittävästi asiantuntemusta traktoreiden yleisesestä tekniikasta, että osaisin haarukoida sopivia vaihtoehtoja joiden pohjalta osaan tehdä ostopäätöksen.

Laitapa vielä seutukunta, jossa vaikutat, voisi joku lähiseudun aktiivitoimija ilmoittautua avuksi asiassa.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

Ursa_Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta

Lähinnä minun ongelma on siinä, että tiedän jotakuinkin tarpeen, mutta minulla ei ole riittävästi asiantuntemusta traktoreiden yleisesestä tekniikasta, että osaisin haarukoida sopivia vaihtoehtoja joiden pohjalta osaan tehdä ostopäätöksen.

Laitapa vielä seutukunta, jossa vaikutat, voisi joku lähiseudun aktiivitoimija ilmoittautua avuksi asiassa.

Oulun seutu.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Kyl mä sanoisin et paras valinta on se 6400/6410 jontikka. Sopii hintaluokkaan, käynnistyy talvella, saa osia ja se painojakauma on tosiaan paras tuon ikäisitä koneista etukuormainkäyttöön.
Sanoks isu tollee  :o
Onko väinämöinen ajanut muilla kuin polkutraktoreilla, kun tietotaso on tuota luokkaa? Valtra olisi varmasti toimiva, mutta painojakauma ei ole ideaali etukuormainkäyttöön. Ainakin 6330 jonnikassa oli pirun hyvä painojakauma ek hommiin, tuskin 6400/6410 siitä paljoa eroaa.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26120
  • vastustan
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
Kyl mä sanoisin et paras valinta on se 6400/6410 jontikka. Sopii hintaluokkaan, käynnistyy talvella, saa osia ja se painojakauma on tosiaan paras tuon ikäisitä koneista etukuormainkäyttöön.
Sanoks isu tollee  :o
Onko väinämöinen ajanut muilla kuin polkutraktoreilla, kun tietotaso on tuota luokkaa? Valtra olisi varmasti toimiva, mutta painojakauma ei ole ideaali etukuormainkäyttöön. Ainakin 6330 jonnikassa oli pirun hyvä painojakauma ek hommiin, tuskin 6400/6410 siitä paljoa eroaa.
kyllähän pikkuvaltrat on ihan ok peliä ja jos mehtoillaki on pihattonavetoita pidetty ruuassa pyöröpaalien kans niin luulis muutaman hepankin tulevan ruokituksi :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ursa_Major

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Ensimmäisen Traktorin hankinta
kyllähän pikkuvaltrat on ihan ok peliä ja jos mehtoillaki on pihattonavetoita pidetty ruuassa pyöröpaalien kans niin luulis muutaman hepankin tulevan ruokituksi :-\ :-\ :-\ :-\

Unohtui mainita, että meillä ruokitaan noin 150-200 paalia talvessa.