Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Teettekö kauppaa ja muita tilanpidon päätöksiä kyselemättä puolisolta  (Luettu 9089 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Miten raatilaiseg toimii kun pitää laittaa vähän enemmän euroja tiskiin tai on kyse vähän isommasta työkokonaisuudesta. Keskustellaanko asioista puolison kanssa vai voiko tehdä 10000 kaupat jos tykkää.

Itte koitan vähän keskustella suuntaviivoista ja isommista hankinnoista että eivät ainakaan tule yllärinä. Sanotaan että alle tonnin uushankinnat ja 2 tonnin rempat sovin sen enempää miettimättä mutta isommista tulee kyllä konsultoitua.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Voihan sitä tehdä mitä haluaa... muistellen iltaisin historian tunnilla istumista ja kappaletta Suomen historiasta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Y%C3%B6pakkaset
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Enpä kysele satasen tai sadan tonnin kauppoihin lupaa, mitä se sille kuuluu :o Kyllähän tuo aina välillä päivittelee mun menoja ::)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Etelä-Karjala
 Noista isommista nappaleista kun aikansa mutisee, niin se kyllästyy kuuntelemaan ja toteaa, että osta sitten jos kerran tarvit semmosen... :)
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52026
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Määhän olin kotivävy, vai miten se meni, eli mulla ei oo sananvaltaa. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
En mistään vaihto-omaisuudesta juurikaan, jostain traktorista mainitsen, mutta asunnoista ja peltokaupoista ja jopa auton vaihdosta kyllä muutama sana vaihdetaan.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Tila omistetaan puoliksi niin kyllä kyselen mielipidettä isompiin hankintoihin kun niitä tulee.
Pienemmät menee sitten normaalin tarveharkinnan piikkiin, huollot, pienkalustot, ym. muutaman tonneroisen ostot.
Niistä ei tuu natinaa kun minäkin yritän pitää turpani kiinni rouvan pikku hankinnoista sitten.
Miksipä ei asioista keskusteltaisi kun olemme tasavertaisia yhtiökumppaneita, jos joskus ero tulee niin veloista saa toinenkin osansa mukaan, ilman ei tarvii lähteä kummankaan.
Mikään ei niin vituta pitkän ja väsyttävän päivän päätteeksi kuin riitely rahasta, onnex sitä ei oo niin ei tarvii riidellä  ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Mää just ostin rouvan Deereen suuttimet omilla rahoillani ja löin kuitin mamman mappiin  ;D

Ei tarvinnu kysyä lupaa  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Köntys

  • Vieras
Mää just ostin rouvan Deereen suuttimet omilla rahoillani ja löin kuitin mamman mappiin  ;D

Ei tarvinnu kysyä lupaa  ;D

Mapiksiko "sitä" nykyään sanotaan  :D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Mää just ostin rouvan Deereen suuttimet omilla rahoillani ja löin kuitin mamman mappiin  ;D

Ei tarvinnu kysyä lupaa  ;D

Mapiksiko "sitä" nykyään sanotaan  :D
Sanoks sää "sitä" kuitiksi  :o ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

talkkari

  • Vieras

T170

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 604
Vajaan vuoden sisällä oon ostanu 90 hehtaaria metsää ja yhden rantatontin mainitsematta rouvalle mitään. Ja myynyt yhden rantatontin. Kannattaa pitää ihmissuhteet ja kaupanteot erillään. Ja vaikka lama pukkaa päälle niin sutenööri vit*t välittää.
uliza Tambovskaja, 12
Gebäude C, Office 53
192007 Sankt - Petersburg
Russia

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Omistetaan puoliksi ja velat ovat kummankin nimissä niin kyllä keskustellaan investoinneista ja muista päätöksistä.

Polttoöljyn tilaamisesta ei puhuta, tilaamattomuudesta kyllä.
Se mikä ei tapa, se vituttaa

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Tää on sikäli mielenkiintoinen aihe että paljon kuuluu puhetta että tehdään vähän kuin salaa puolisolta. Itse pidän sitä jotenkin aliarviointina toista kohtaan jos ei jutella tekemisistä ja suunnitelmista.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9886
Tää on sikäli mielenkiintoinen aihe että paljon kuuluu puhetta että tehdään vähän kuin salaa puolisolta. Itse pidän sitä jotenkin aliarviointina toista kohtaan jos ei jutella tekemisistä ja suunnitelmista.

Molemmilla oma työ, mitäs se sille kuuluu, mitä mä investoin. Ikinä en ole rahaa akalta pyytänyt, toisinpäin kyllä. Noin niin kuin karrikoidusti. Lupia en ole investointeihin kysellyt toki olen voinut keskustella asiasta. Suuria investointeja ei nyt ole kyllä hetkeen tehtykään.   2003-2008 tuli tehtyä kolme traktori kauppaa, joissa rahaa meni n 80Keuroa ja yhdestä noista kaupasta kerroin kyllä etukäteen. Autot olen aina vaihtanut omapäisesti, mutta aina auto on polkupyöräkyydin voittanut  ;D