Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peltoviljelijöitä kusetettiin  (Luettu 3576 kertaa)

Viljelijä

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Peltoviljelijöitä kusetettiin
 Nyt on aivan hyvältä tuntuva aika viljellä maata. Kunhan pitää kulut kurissa. Mutta alottelevat ovat ehkä eri mieltä.

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Millon meillä maanviljelijöillä on, se hyvä aika ollut? Paitsi Veetillä koko ajan.
Ilman parempaa tietoa olen päätellyt että 80-luvulla vielä. Kertokaa vanhemmat. Olen hädin tuskin syntynyt vielä tuolloin, mutta koneita osteltiin silloin vaikka miten pienillä pinta-aloilla ja karjaa oli muutamia elikoita per talous..?

Oikeessa oot. Uusi traktori ostettiin joka toinen vuosi :)

navettapiika

• Vieras
Millon meillä maanviljelijöillä on, se hyvä aika ollut? Paitsi Veetillä koko ajan.
Ilman parempaa tietoa olen päätellyt että 80-luvulla vielä. Kertokaa vanhemmat. Olen hädin tuskin syntynyt vielä tuolloin, mutta koneita osteltiin silloin vaikka miten pienillä pinta-aloilla ja karjaa oli muutamia elikoita per talous..?

Oikeessa oot. Uusi traktori ostettiin joka toinen vuosi :)
Ja parraana kaks.. ;D

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tuli poikettua eilen Turkkusessa, poikkesin paikalliseen maatalouskauppaan. Siellä myyjä ja yksi isäntä kävivät keskustelua peltotuista. Isännän mielestä MMM on täysin pihalla, jossain ulkoavaruudessa, jos jostain suojakaistasta ym-  maksetaan tukea 920 €/ha eikä sen eteen tarvitse tehdä juuri mitään.

Nyt sitten ympäristötuen määrärahat eivät riitä alkuunkaan ja peltoviljelijän tukiin tulee rajut leikkaukset.

Kun Venäjä aiheutti ongelmia maidon runsaan ylituotannon viennille, löytyy tissinkoittajille heti uutta rahaa. Peltopuolen luvattujen tukien maksamiseen sensijaan ei tule senttiäkään uutta rahaa.

Koko hommeli haiskahtaa taas kerran törkeältä MTK/kepu kusetukselta.
Minun rätinkieni mukaan maataloustuottajia kokonaisuudessaan kusetettiin ja rahat siirrettiin juuri peltopuolelle. Ei järjettömiä suojavyöhyketukia suinkaan navettaan makseta. Ne, jotka eivät mitään tuota, palkittiin jälleen kerran.

Maitokriisitukikin valui etelään: noin 15c/litra etelään, kun C-alueelle maksettiin 1,45c/litra viime loppuvuoden tuotannosta.
Aika muunnettua totuutta.  :o C-alueelle maksettiin kolmelta kuukaudelta jokaiselta 1,5 snt, AB:llä yhdeltä kuukaudelta 12,5 snt. ::)
Mystinen kesälaatumies

Suuri Ajattelija

• Vieras

Aika muunnettua totuutta.  :o C-alueelle maksettiin kolmelta kuukaudelta jokaiselta 1,5 snt, AB:llä yhdeltä kuukaudelta 12,5 snt. ::)
Tehdäänpäs yhtälö käyttäen korkeampaa matematiikkaa: 3*1.5=12,5. Onko yhtälö tosi vai epätosi ?

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ehkä 12,5 voidaan sitten pyöristää noin 15. ::) ja jättää kertomatta että 1,5 snt maksettiin kuitenkin kolmesti. Noin 250 kuukaudelta C-alueelle on kuitenkin maksettu korkeampia kansallisia tukia. ::)
Mystinen kesälaatumies