Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rehunteko  (Luettu 8819 kertaa)

TS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Rehunteko
Tuli talvella ostettua tota Raision kauppaamaa safesilliä joten kaipa sillä pitää nyt kokeilla tuleeko hyvää rehua. Tähän asti ajettu Aiv-Priimalla, ja sillä kyllä aina rehut onnistunu oli sitten märkää tai kuivaa. Muovia aina 6 kerrosta ja verkkoa n. 3.

Mulkero

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Auttaisko bioooloookinen rehupaalin säilymiseen avattuna?
Tarttiskohan kokeilla, itte avaan kymmenkunta paalia joka päivä ja yksikään paali ei oo säilyny seuraavaan päivään  :(
Tää onkelma mullakin on siinä kohrasa, kun  haen kuorman paaleja tuupista navetalle... viimeiset paalit kuormassa usein vähän lämpöisiä, ovat siis olleet pari kolme päivää vartomassa syöttöä. kyllä ne pöyrältä ihan hyvin katoaa...
raisio kauppaa taman 4500 verkkoo, onko kokemuksia?

JD6630

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Bioloogista tai primaa, hyvin säilyy.

Taman pisintä verkkoa 2 kierrosta, hyvin toimii (mäkkärissä toimii kaikki).

6 kerrosta oikeastaan aina. Ranin pidempää muovia ensi kesäksi kokeiluun.

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mä olen aina luullu paalien lämpiämisongelman koskevan vain näitä yhden-kahden hepan hengissä pitäjiä, harvoin karjasta elantonsa saavilla edes se yksittäinen paali ehtii olla avattuna kokonaista vuorokautta ja aika paskaa täytyy rehun olla jos se vuorokaudessa alkaa lämmetä, tai no mulla se lämpiää 38,5 asteeseen naudan sisällä  ;)

arzyboy

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Autetaan miestä mäessä...
Kesällä oli paalihäkissä säilispaalit pahimmillakin helteillä monta päivää eikä lämmennyt. Appeessa tilanne hieman eri kun rehuun vatkataan ilmaa...

Mulkero

• Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
Mä olen aina luullu paalien lämpiämisongelman koskevan vain näitä yhden-kahden hepan hengissä pitäjiä, harvoin karjasta elantonsa saavilla edes se yksittäinen paali ehtii olla avattuna kokonaista vuorokautta ja aika paskaa täytyy rehun olla jos se vuorokaudessa alkaa lämmetä, tai no mulla se lämpiää 38,5 asteeseen naudan sisällä  ;)
No aika ohkasen elannon tästä saakin :-X