Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !  (Luettu 3655 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Jos lapset on tehty ja talo saanut perillisen, niin avioliitto on täyttänyt tarkoituksensa  8)

  Jooo, ja jos lainhuuto on isännän nimissä, niin lahjoitus perillisille hallintaoikeudella jättää akan nuolemaan näppejään.  :)
Kyllä siihenkin rakoon pääsee kenkänsä pukkaamaan, kun on tarpeeksi ovela.. ;)

 Avio-oikeus ei ole omistusoikeus.  :)
Mutta voihan se vaimo-kulta laittaa maksamattomat palkat perintään kuluilla korotettuina, jos on tilalla töitä tehnyt...  ::)

niin,,, voihan ne omilta lapsilta sit periä. ;)
Ja siltä mieheltäkin..erossa päältä pois. ;)

  Niin jos maistraatti hyväksyy. Ne on aika tiukkana siitä ettei lasten omaisuutta hukata.  :)
Vaan alaikäiselle ei niin vain siirretä omaisuutta jos toinen vanhemmista ei tilannetta hyväksy.. Olen nimikirjoitusta rukoillut, että lapset voivat ottaa perinnön vastaan. >:(

  Oletko jutellut tämän asian lakimiehen kanssa, vai onko tuo vain luulo.  ;)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Jos lapset on tehty ja talo saanut perillisen, niin avioliitto on täyttänyt tarkoituksensa  8)

  Jooo, ja jos lainhuuto on isännän nimissä, niin lahjoitus perillisille hallintaoikeudella jättää akan nuolemaan näppejään.  :)
Kyllä siihenkin rakoon pääsee kenkänsä pukkaamaan, kun on tarpeeksi ovela.. ;)

 Avio-oikeus ei ole omistusoikeus.  :)
Mutta voihan se vaimo-kulta laittaa maksamattomat palkat perintään kuluilla korotettuina, jos on tilalla töitä tehnyt...  ::)

niin,,, voihan ne omilta lapsilta sit periä. ;)
Ja siltä mieheltäkin..erossa päältä pois. ;)

  Niin jos maistraatti hyväksyy. Ne on aika tiukkana siitä ettei lasten omaisuutta hukata.  :)
Vaan alaikäiselle ei niin vain siirretä omaisuutta jos toinen vanhemmista ei tilannetta hyväksy.. Olen nimikirjoitusta rukoillut, että lapset voivat ottaa perinnön vastaan. >:(

  Oletko jutellut tämän asian lakimiehen kanssa, vai onko tuo vain luulo.  ;)
Olen asian hoitanut.. Isä kieltäytyi kuittaamassa papereita maistraattiin, kun lapset saivat perintöä mummoltaan. Ja julkista edunvalvojaa ei voi lapselle saada, ellei molemmat huoltajat asiaa hyväksy tai oikeus määrää.. Mutta yksinhuoltaja voi allekirjoittaa paperit yksinään. ::)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66015
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
mits muuten saabiko yskineläjä ilman julkista perillistä kirjoittaa myös jotain paperieta?     kysyy nimimerkki epätietoinen ....                        ja miä en sitä sanonu!!!!!!

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Se on tuo mummun perintö, tärkee juttu  8)
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Monet avio - ongelmat johtuu siitä kun ihmiset ei tiedä avioliitosta mitään mennessään.

Pitäisi olla kurssi jossa läpikäytäisiin ongelmat yms. joita voi tulla eikä tarvitsisi niitä selvitellä kun ollaan jo avioliitossa.

Kun on suorittanut kurssin saa avioliittoluvan/ajokortin jos vielä on haluja mennä naimisiin.

Koulutuksen sijaan minulla on hyvä ja monipuolinen käytännön kokemus, mutta ei sekään ole hyvä juttu, meinaan en halua naimisiin. Sen sijaan hyvä avioliitto voisi tulla kysymykseen  ;)


Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Monet avio - ongelmat johtuu siitä kun ihmiset ei tiedä avioliitosta mitään mennessään.

Pitäisi olla kurssi jossa läpikäytäisiin ongelmat yms. joita voi tulla eikä tarvitsisi niitä selvitellä kun ollaan jo avioliitossa.

Kun on suorittanut kurssin saa avioliittoluvan/ajokortin jos vielä on haluja mennä naimisiin.

Koulutuksen sijaan minulla on hyvä ja monipuolinen käytännön kokemus, mutta ei sekään ole hyvä juttu, meinaan en halua naimisiin. Sen sijaan hyvä avioliitto voisi tulla kysymykseen  ;)
Pistä perustelut noiden eroihin..
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Koulutuksen sijaan minulla on hyvä ja monipuolinen käytännön kokemus, mutta ei sekään ole hyvä juttu, meinaan en halua naimisiin. Sen sijaan hyvä avioliitto voisi tulla kysymykseen  ;)
Pistä perustelut noiden eroihin..
Poika, se selviää aikanaan  :D Vähän samanlainen vivahde-ero kuin ilmaisuilla rakastelu ja nussiminen.



navettapiika

  • Vieras
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Koulutuksen sijaan minulla on hyvä ja monipuolinen käytännön kokemus, mutta ei sekään ole hyvä juttu, meinaan en halua naimisiin. Sen sijaan hyvä avioliitto voisi tulla kysymykseen  ;)
Pistä perustelut noiden eroihin..
Poika, se selviää aikanaan  :D Vähän samanlainen vivahde-ero kuin ilmaisuilla rakastelu ja nussiminen.
Jahas, sitä on sitten Suuri Ajattelijakin päättänyt ottaa suuren askeleen kohti avioliittoa, eli solmia liitto kahden ihmisen välille... ::)

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Koulutuksen sijaan minulla on hyvä ja monipuolinen käytännön kokemus, mutta ei sekään ole hyvä juttu, meinaan en halua naimisiin. Sen sijaan hyvä avioliitto voisi tulla kysymykseen  ;)
Pistä perustelut noiden eroihin..
Poika, se selviää aikanaan  :D Vähän samanlainen vivahde-ero kuin ilmaisuilla rakastelu ja nussiminen.
Jahas, sitä on sitten Suuri Ajattelijakin päättänyt ottaa suuren askeleen kohti avioliittoa, eli solmia liitto kahden ihmisen välille... ::)
Kyllä, mutta taisin hetki sitten menettää mahdollisuuden kanssasi  :)


navettapiika

  • Vieras
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Koulutuksen sijaan minulla on hyvä ja monipuolinen käytännön kokemus, mutta ei sekään ole hyvä juttu, meinaan en halua naimisiin. Sen sijaan hyvä avioliitto voisi tulla kysymykseen  ;)
Pistä perustelut noiden eroihin..
Poika, se selviää aikanaan  :D Vähän samanlainen vivahde-ero kuin ilmaisuilla rakastelu ja nussiminen.
Jahas, sitä on sitten Suuri Ajattelijakin päättänyt ottaa suuren askeleen kohti avioliittoa, eli solmia liitto kahden ihmisen välille... ::)
Kyllä, mutta taisin hetki sitten menettää mahdollisuuden kanssasi  :)
Jahas, mitenkähän tuo tuli menetettyä??? Taitaa täälläkin vain olla suuria sanoja.. ;)

Maa-Anssi

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1373
Vs: Naisen / Miehen ajokortti pakolliseksi !
Koulutuksen sijaan minulla on hyvä ja monipuolinen käytännön kokemus, mutta ei sekään ole hyvä juttu, meinaan en halua naimisiin. Sen sijaan hyvä avioliitto voisi tulla kysymykseen  ;)
Pistä perustelut noiden eroihin..
Poika, se selviää aikanaan  :D Vähän samanlainen vivahde-ero kuin ilmaisuilla rakastelu ja nussiminen.
Aikanaan pidinkin niitä vähä eri sanoina mut nykyään rupee oleen aivan sama mitä harrastaa........
Voikko tehdä ja voikko samalla olla tekemättä!
--Selkeää ohjeistusta tuvan puolelta, ihan kuin tukia hakiessa