Itkijöissä on suuri joukko niitä jokka on kylillä soitellu poskea iät ajat että Persaukinen naapuri, ostaa lannoitteet vasta "nyt". Ja itse viisaudessaan ostaa lannoitteet arviolta ilman suunnitelmaa ja tietoa tarpeesta heinäkuussa, ihan vain siksi että itse luulee että muuta ajattelee sen olevan joku vakavaraisuuden taikka vaurauden mittari. Monet vielä pitää tietetentahdoin näytillä niitä ulkosalla jonkun viikon. Halliin nostettuaan on hallia pitänny vielä tuulettaa jokunen päivä juuri sieltä ovelta josta lantakasa näkyy
Ovi jota muuten ei ikinä käytetä, ei lannoitteen siirtoon eikä muuhunkaan
Itse kun tiedän että näistä monet on ostettu agrirahalla, pankkilainalla yms muulla kuin 14 pv netto ehdolla, ymmärtäähän sen itkuisuuden tuolla maailmannäkemyksellä. Maailma kun loppuu sihen mihin lantaluukusta näkee. Itse en ole rikas mutta harvoin on tullu lannoitteita ostettua keväällä rahan vähyyden takia. Olen vain saanut ne maaliskuussa samalla hinnalla kuin kemiran tarjous ollut heinäkuussa, miksi sitoa pääomia? Noihin edellisiin vielä, kun suuressa "rikkaudessa ja vauraudessa" on henkseleitä paukutellen jotkut jopa ostaneet (on ollut tärkeää pitää asiasta ääntä että puoli pitäjää tietää) useamman vuoden lannoitteet menneen 12 kk aikana säästääkseen. On se hiton reteetä avaa hallinovi 1010 kevällä ja nostaa maailman kalleinta lantaa koneeseen