Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko suomalaisella tuottajalla velvollisuus ruokkia kansaa  (Luettu 5115 kertaa)

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tänä iltana Eurojackpotissa tarjolla rapia 60 miljoonaa niin pääsee Apilaskin eroon... taida muuten onnistua.

http://yle.fi/uutiset/viljelijan_unelmana_on_paasta_eroon_eu-tuesta/7950550

Vai pitäisi kuluttajan maksaa 20% enemmän leivästä, niin päästäisiin maataloustuesta eroon. Mä luulen että 20% ei riitä. Ja maitoon pitäis laittaa ½ lisää. :)

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tänä iltana Eurojackpotissa tarjolla rapia 60 miljoonaa niin pääsee Apilaskin eroon... taida muuten onnistua.

Vai pitäisi kuluttajan maksaa 20% enemmän leivästä, niin päästäisiin maataloustuesta eroon. Mä luulen että 20% ei riitä. Ja maitoon pitäis laittaa ½ lisää. :)

eihän se riitä. mutta kun se elätettävien sosiaalituki on helpompi hallinnoida ja jakaa viljelijöiden kautta, kuin sosiaaliluukulta suoraan kuluttajille jaettuna, niin systeemi on tämä mikä se on. koko maailmassa, ei ainoastaan suomessa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

eihän se riitä. mutta kun se elätettävien sosiaalituki on helpompi hallinnoida ja jakaa viljelijöiden kautta, kuin sosiaaliluukulta suoraan kuluttajille jaettuna, niin systeemi on tämä mikä se on. koko maailmassa, ei ainoastaan suomessa.

5 vuodessa se sitten nähdään kuinka maidon sosiaallituki jaetaan ;D

iskra

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

[/quote]

Jos muutkin ruokaan sekaantuneet sektorit tyytyisivät yhtä pieneen katteeseen kuin maajussit niin ruoka halpenis ratikaalisesti..

kysyn_vaan

• Vieras

Jos muutkin ruokaan sekaantuneet sektorit tyytyisivät yhtä pieneen katteeseen kuin maajussit niin ruoka halpenis ratikaalisesti..
[/quote]

Monet maajussit tyytyvät pieneen katteeseen ja tyytyvät olemaan tosi tehottomia. Jos kaikki toimijat kaikilla sektoreilla tekisivät samoin, ruoka voisi olla halpaa mutta sitä olisi tosi vähän.

Nyt mene maidolla vähän kehnommin mutta jos C-alueella kävisi läpi maitotilat joilla on ollut yli 50 lehmää yli 10 tai edes yli 5 vuotta niin löytyisi aika monta aika paljon tienannutta maajussia. Varmaan kaikki näistä joilla on ollut jotain osaamista hommassa mukana eikä ole tullut poikkeuksellisia vastoinkäymisiä. Rahat voi tietty olla loppu mutta se johtuu vain siitä että se on kaikki tuhlattu. Pihalla on herkästi koneita joilla saksalaiset hoitaisivat 5 kertaisen lehmämäärän ja peltoa on osteltu hintaan mihin hyvänsä ja autoa tosiaan vaihdettu ennen katsastusta...

Herra Heinamaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jos jutussa mainittu viljelijän osuus leivästä 4% muutetaan 8%:iin ja muutu toimijat pitävät osuutensa euromääräisenä ennallaan, nousee leivän hinta
vain 4%.

Alkuperäinen hinta 100 €, josta viljelijän osuus on 4€.
Uusi hinta: vilhjelijälle 8€ ja muiden osuus edelleen 96€ on 104€.

Sepeteus

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jos jutussa mainittu viljelijän osuus leivästä 4% muutetaan 8%:iin ja muutu toimijat pitävät osuutensa euromääräisenä ennallaan, nousee leivän hinta
vain 4%.

Alkuperäinen hinta 100 €, josta viljelijän osuus on 4€.
Uusi hinta: vilhjelijälle 8€ ja muiden osuus edelleen 96€ on 104€.

Minäkin voisin liittyä MTK:n jos MTK lopettaa tämän kaksilla korteilla ajamisen. Ei MTK:n asia ole mennä toisten kukkarolle, siis siten että tuottajahintaa nostetaan muiden palkkaa laskemalla. MTK:n pitää reilusti ilmoittaa että näillä hinnoilla kauppaa käydään, maito 0,45€ litra. ruis 300€ tonni, kaura, ohra 250€ tonni, naudanliha 5€ kg, sika 4€ kg  sellupuu kantohinta 25€ km3, ja niin edelleen. Helppoa kuin heinänteko

pig24

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tukipotin perässä juoksija ainakin tuottaa sitä mitä veronmaksajat ovat käskeneet  ::)
..ja 28 maan maatalousministerit vaan peesaa ? Vai ?

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Mielenkiintoinen ajatus..

Tukipotin perässä juoksija ainakin tuottaa sitä mitä veronmaksajat ovat käskeneet  ::) Ja mahdollisessa kriisissä meille kaikille tulee tuotantovelvoite  :-X Tai ainakin isoille.

Mut mikäs apea nyt riepoo? Vai alkaako maidon nykyinen tuottajahinta näkyä apenkin taloudessa  :-X

Taidat olla hieman tyhmä

Bakkarista voidaan olettaa että hän on tyhmä, mut se perustuu tietoon että sinä olet tyhmä, se on tutkittu juttu. ;D

Hä hää  ;D

Vai v.i.t.t.u.i.l.t.i.i.n.k.o. tässä minullekin  :o :o :o >:( >:( >:(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

junttieinari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Savo savolaisille!

Tukipotin perässä juoksija ainakin tuottaa sitä mitä veronmaksajat ovat käskeneet  ::) Ja mahdollisessa kriisissä meille kaikille tulee tuotantovelvoite  :-X Tai ainakin isoille.

Mut mikäs apea nyt riepoo? Vai alkaako maidon nykyinen tuottajahinta näkyä apenkin taloudessa  :-X

Taidat olla hieman tyhmä

Bakkarista voidaan olettaa että hän on tyhmä, mut se perustuu tietoon että sinä olet tyhmä, se on tutkittu juttu. ;D

Hä hää  ;D

Jos et olisi niin tyhmä, niin ymmärtäisit.   ::)
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

Taidat olla hieman tyhmä

Hä hää  ;D

Päkkärikin näyttää keskittyvän itsensä kanssa kirjoitteluun ::)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
apilas  ruksailee itse laatimiaan  älukkyystestejä ja pettyy hienosesti tuloksiin ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer

Taidat olla hieman tyhmä

Hä hää  ;D

Eli v.i.t.t.u.i.l.t.i.i.n.  >:(

??? ??? ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Apilakselle kirjoittaminen on kuin kertoisi lehmälle kuinka lapsia tehdään, molemmat möllöttää silmät suurena ja jatkaa omaa jauhamistaan ja agendaansa. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

junttieinari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Savo savolaisille!
Apilakselle kirjoittaminen on kuin kertoisi lehmälle kuinka lapsia tehdään, molemmat möllöttää silmät suurena ja jatkaa omaa jauhamistaan ja agendaansa. ;D

On siinä se ero, että lehmä tunnistaa hoitajansa. Apilas sen sijaan ei osaa päättää, kuka sille milloinkin kirjoittaa. ;D
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-