Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Minne "hävitätte" jäteöljyt?  (Luettu 18913 kertaa)

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Onkohan tuossa häviävässä kolmanneksessa otettu huomioon, että kaikkea ei muutenkaan
voi saada takaisin. Meillä saa pösöön lisätä vuodessa toisen mokoman öljyä, mitä vaihdossa
saa pois. Myös kaikenlaisissa ketjuvoiteluissa öljy "katoaa". Asiallinen juttu sinällään tuo uutinen.

eevertti

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1244
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Vaihteistoöljythän nyt menee teräketjuöljynä. Koneöljythakee ekokem ilmatteeksi.Tosin josainhan jotkut koijarit on jopa valmiita maksamaankin siitä jotain.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Onhan tää jätebisnes yhtä suurta kusetusta. Käytännössä kaikki muu on kauppatavaraa josga maksetaan kuten esim hakepuu, metalli jne. Kuitenkin öljy ja muovi mikä on yksi helpoiten käytettävistä energian raaka-aineista kerätään pakolla maksua vasten. Ei sillä öljyllä ole oikeasti mitään merkitystä mitä siellä on jos sen tuuppaa tarpeeksi kuumaqn kattilaan niin kaikki sieltä pois palaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Joo minä ajatan paalimuovit kaatopaikalle. Ei maksa enempää kun Ekokeminkään homma. Ero on vain siinä että eko mulkut tienaa sillä muovilla. Ensin minä maksan 85e/tn ja rahti ja vero siis jos puhtaita muoveja. Sitte neet polttaa neet energiaks ja saa siitä taas korvauksen. Paskasista muoveista pitäis maksaa vielä enempi.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Joo minä ajatan paalimuovit kaatopaikalle. Ei maksa enempää kun Ekokeminkään homma. Ero on vain siinä että eko mulkut tienaa sillä muovilla. Ensin minä maksan 85e/tn ja rahti ja vero siis jos puhtaita muoveja. Sitte neet polttaa neet energiaks ja saa siitä taas korvauksen. Paskasista muoveista pitäis maksaa vielä enempi.

Sehän se on juuri kaikkein kauheinta, että joku tienaa. Mieluumminhan sitä arkistoi muovit kaatopaikalle, kun tarjoaa jollekin mahdollisuuden hyödyntää jätettä ja tienata sillä. Suomi nousuun!

Mutta mitä otsikon kysymykseen tulee: Ekokemin auto tulee muutaman vuoden välein hakemaan jäteöljyt ja koskaan ei ole veden vaivoista valitettu.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5895
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Joo minä ajatan paalimuovit kaatopaikalle. Ei maksa enempää kun Ekokeminkään homma. Ero on vain siinä että eko mulkut tienaa sillä muovilla. Ensin minä maksan 85e/tn ja rahti ja vero siis jos puhtaita muoveja. Sitte neet polttaa neet energiaks ja saa siitä taas korvauksen. Paskasista muoveista pitäis maksaa vielä enempi.

Sehän se on juuri kaikkein kauheinta, että joku tienaa. Mieluumminhan sitä arkistoi muovit kaatopaikalle, kun tarjoaa jollekin mahdollisuuden hyödyntää jätettä ja tienata sillä. Suomi nousuun!
Paljonkohan enään nykyään tuollaista jätettä edes painetaan penkkaan. Eikös ne lajitella siellä kaatsilla energiajätelavaan?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Koskella on yks äijä joka juo sen. Kusesta tehdään asfalttia. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Koskella on yks äijä joka juo sen. Kusesta tehdään asfalttia. :o

Ai sen takia se heittelee niitä kiviä. Se murskaa niitä asfalttia varten. :o
It ain't over till the fat lady sings

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Koskella on yks äijä joka juo sen. Kusesta tehdään asfalttia. :o

Ai sen takia se heittelee niitä kiviä. Se murskaa niitä asfalttia varten. :o

Taas nälvitte sellaista henkilöä joka ei edes ole osallistunut tähän aiheeseen!


Kannattaisi ehkä osallistua, jos on hyviä kierrätysvinkkejä. >:(
It ain't over till the fat lady sings

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Joo minä ajatan paalimuovit kaatopaikalle. Ei maksa enempää kun Ekokeminkään homma. Ero on vain siinä että eko mulkut tienaa sillä muovilla. Ensin minä maksan 85e/tn ja rahti ja vero siis jos puhtaita muoveja. Sitte neet polttaa neet energiaks ja saa siitä taas korvauksen. Paskasista muoveista pitäis maksaa vielä enempi.

Sehän se on juuri kaikkein kauheinta, että joku tienaa. Mieluumminhan sitä arkistoi muovit kaatopaikalle, kun tarjoaa jollekin mahdollisuuden hyödyntää jätettä ja tienata sillä. Suomi nousuun!

Mutta mitä otsikon kysymykseen tulee: Ekokemin auto tulee muutaman vuoden välein hakemaan jäteöljyt ja koskaan ei ole veden vaivoista valitettu.
Siinämitään jos joku sillä tienaa. Mutta en siitä kyllä minä sille tienaavalle maksa! Juu ja eivät lajittele kun on paskaa ja kiviä seassa sinne sotkevat samaan kassan ja silleen. Olis kuulemma pitänyt pestä painepesurilla muovit että olis kelvanneet Ekemille. No halvempaa kun sotkevat kaatiksella kasaan ;D Suksikoon vit*uun tommoset kierrätysfirmat raha ratkasee. Olis tossa toista 1000l jäteööliäkin ja on joukossa sitte mitä vaan mut palaahantua ihan kivasti talviöinä hakkeenseassa ja isoissa ulkotuli padoissa :)
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Tämä kierrättäminen, niinku kaikki muuki nykyaikana, on yhtä kusetusta ja kulissin ylläpitoa.
Seuratkaapa ku kuljette tuola kylillä, ei ne roskakuskit viitti niitä pönttöjä puljata, kaikki menee samaan autoon. Energiat, kaatisroskat, pahvit ym. Lajtteluasemat, kyllä kyllä. On siis paikka josa paskat kootaan samaan läjään ja illan hämärtyessä lapataan pillarilla samaan lavaan kaikki.

Paalimuovit laitan 600l roskapönttöön. Paikallisen roskafirman energia-auto (jep, ihme kyllä hakee erikseen...) tyhjentää sen kerran viikosa. Viekööt mun puolesta mihin tykkää ne kuhan mun pihasta katoavat. Maksaa jotain 3€ viikossa ja on helv... näppärä konsti. Ja ne jäteöljyt kippaan edelleen hakkeen sekaan. Tuommonen 1000l kontti on semmonen energialäjä että sitä kukaan tuosta hae, ja että vielä pitäs rahaa antaa mukaan!

steyr

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Tämä kierrättäminen, niinku kaikki muuki nykyaikana, on yhtä kusetusta ja kulissin ylläpitoa.
Seuratkaapa ku kuljette tuola kylillä, ei ne roskakuskit viitti niitä pönttöjä puljata, kaikki menee samaan autoon. Energiat, kaatisroskat, pahvit ym. Lajtteluasemat, kyllä kyllä. On siis paikka josa paskat kootaan samaan läjään ja illan hämärtyessä lapataan pillarilla samaan lavaan kaikki.

Paalimuovit laitan 600l roskapönttöön. Paikallisen roskafirman energia-auto (jep, ihme kyllä hakee erikseen...) tyhjentää sen kerran viikosa. Viekööt mun puolesta mihin tykkää ne kuhan mun pihasta katoavat. Maksaa jotain 3€ viikossa ja on helv... näppärä konsti. Ja ne jäteöljyt kippaan edelleen hakkeen sekaan. Tuommonen 1000l kontti on semmonen energialäjä että sitä kukaan tuosta hae, ja että vielä pitäs rahaa antaa mukaan!

Niissä kuljetusautoissa on väliseiniä ja erillisiä tiloja eri tavaroilla. Ollaan tyhjennetty lasi- ja metallimolokkeja, ne nostetaan nosturilla samalle lavalle, mutta siellä on väliseinä. Näyttää siltä, että menee kaikki sekaisin, mutta eri paikkoihin ne sitten kipataan.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Joo minä ajatan paalimuovit kaatopaikalle. Ei maksa enempää kun Ekokeminkään homma. Ero on vain siinä että eko mulkut tienaa sillä muovilla. Ensin minä maksan 85e/tn ja rahti ja vero siis jos puhtaita muoveja. Sitte neet polttaa neet energiaks ja saa siitä taas korvauksen. Paskasista muoveista pitäis maksaa vielä enempi.

Sehän se on juuri kaikkein kauheinta, että joku tienaa. Mieluumminhan sitä arkistoi muovit kaatopaikalle, kun tarjoaa jollekin mahdollisuuden hyödyntää jätettä ja tienata sillä. Suomi nousuun!

Mutta mitä otsikon kysymykseen tulee: Ekokemin auto tulee muutaman vuoden välein hakemaan jäteöljyt ja koskaan ei ole veden vaivoista valitettu.
Jos pikku pula vaikka laskis hintoja  ;)
Ite  kans ajatan kaatopaikalle ja hinta reilusti alle puolet noista ekokemin hinnoista ja kertahakumäärä pieni ja joustava aina kun soitan kuskille, joka käy sulot tyhjäämässä kahden viikon välein. Eli parempi palvelu halvempaan hintaan  :)
Ps Polttoon nämäkin päätyvät Tarastenjärvellä.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Joo ekokemiltä tuli äskettäin mainoslappu tästä paalimuovin noudosta, mutten ihan tajunnut, että kelpaako niille vain puhdas paalimuovi sillä 85€ per tonni plus alvi vai pääseekö sillä hinnalla eroon kaikista muoveista (paali-auma-suursäkit) kaikkine paskoineen. Puhtaasta ja kuivasta muovistahan maksetaan normaalisti myyjälle, eikä päinvastoin.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Minne "hävitätte" jäteöljyt?
Joo ekokemiltä tuli äskettäin mainoslappu tästä paalimuovin noudosta, mutten ihan tajunnut, että kelpaako niille vain puhdas paalimuovi sillä 85€ per tonni plus alvi vai pääseekö sillä hinnalla eroon kaikista muoveista (paali-auma-suursäkit) kaikkine paskoineen. Puhtaasta ja kuivasta muovistahan maksetaan normaalisti myyjälle, eikä päinvastoin.
Juu jätehuoltoon kelpaa kaikki sekajäte, ei tartte edes verkkoja yms erotella  :)