Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tämä mullistaa maatalouden  (Luettu 3399 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Tämä mullistaa maatalouden
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tutkijat-lahes-varmoja-suosittu-torjunta-aine-aiheuttaa-syopaa/LAcm495Z?_ga=1.99403034.528167267.1418543541

   En ole torjunta-aineita käyttänyt vuoden 90 jälkeen. Se on suorakylvö tiensä päässä. Sehän se on suurin käyttömuoto suomessa

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
Joo, kyllä se kohta kielletään  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
Joo, kyllä se kohta kielletään  :(

  Siinä menee samalla Monsanton GMO bisnes. Kaikki muuntelut on tehty Roundupin ympärille.  ;)  Kova taistelu edessä.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
Ainahan jää kehitysmaat markkina-alueeksi  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

mah

  • Vieras
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
Te "luomuhörhöt" taidatte vetää mutkia hiukan suoriksi. Luulisin, eli en itsekään tiedä, että ongelma koskee enemmin kasvustoon levitettävää glyfosatisointia ennen korjuuta? :-X

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
Te "luomuhörhöt" taidatte vetää mutkia hiukan suoriksi. Luulisin, eli en itsekään tiedä, että ongelma koskee enemmin kasvustoon levitettävää glyfosatisointia ennen korjuuta? :-X

En minäkään lukenu juttua , silmäilin vaan otsikkoa  ;D
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
  Vaikea on taistella Monsantoa vastaan, sillä on lakimies joukko, joka on asianajajien tapaan valmis puhumaan "totta" oikeudessa , ja  varakas virma takana. Kanadalainen luomuviljelijä, syytti Monsantoa GM rapsin sotkeneen hänen luomu rapsin,  ja saikin itse syytteen patentti rikkomukseta, vaikka tuulen mukana tullut gmo rapsin siitepöly lensi hänen viljelmään ja sotki sen.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
Te "luomuhörhöt" taidatte vetää mutkia hiukan suoriksi. Luulisin, eli en itsekään tiedä, että ongelma koskee enemmin kasvustoon levitettävää glyfosatisointia ennen korjuuta? :-X

Siis suurimmassa vaarassa käyttäjät. Aina kasvinsuojeluaineista suurin vaara käyttäjälle.  :(

He löysivät myös veren merkkiaineiden kromosomivauriota monien maatilojen asukkaista sen jälkeen, kun alueilla oli ruiskutettu glyfosaattia.

Tutkijat ovat löytäneet glyfosaattia lisäksi ilmasta, sadevedestä ja puroista käyttöalueisen läheltä. Jäämiä siitä on löydetty myös elintarvikkeista.

mymmy

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 759
Vs: Tämä mullistaa maatalouden


Tutkijat ovat löytäneet glyfosaattia lisäksi ilmasta, sadevedestä ja puroista käyttöalueisen läheltä. Jäämiä siitä on löydetty myös elintarvikkeista.
[/quote]

--kauheeta,minä olen hävittänyt sillä nokkosia pihoilta.Nyt minussa on sekin myrkky,sen DDT:n lisäksi mitä äiti tupsutti päähäni lapsena :o :o :o
Kestääköhän myrkky vielä tuhkassakin polttohautauksen jälkeen.Sit sen joutuu kaatamaan likaviemäriin,eikä kasvimaalle :-*

ana111

  • Vieras
Vs: Tämä mullistaa maatalouden


Tutkijat ovat löytäneet glyfosaattia lisäksi ilmasta, sadevedestä ja puroista käyttöalueisen läheltä. Jäämiä siitä on löydetty myös elintarvikkeista.

--kauheeta,minä olen hävittänyt sillä nokkosia pihoilta.Nyt minussa on sekin myrkky,sen DDT:n lisäksi mitä äiti tupsutti päähäni lapsena :o :o :o
Kestääköhän myrkky vielä tuhkassakin polttohautauksen jälkeen.Sit sen joutuu kaatamaan likaviemäriin,eikä kasvimaalle :-*
[/quote]mitä helvettii :o :o

T-Bone

  • Vieras
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
Turhaa on vetää tuota Monsantoa aina syylliseksi koska patentti on kai nykyään kaikkien valmistajien käytettävissä . Rajoituksia tulee ensiksi viljan pakko tuleennuttamiseen glyfosaatilla etenkin Euroopassa  ja tämä tietää satotasojen laskua. Samalla tämä myös vähentää korrenvahvistajien käyttöä ja vähentää kemiallisen kasvinsuojelun kuormitusta hehtaaria kohti joka lienee pitkällä aikavälillä oikean suuntainen kehitys.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8448
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
Jos vettäkin juo liikaa, se tappaa. Tutkimuksien mittakaavaymmärtäminen on aina puolueellista. Glofon käyttö on Suomessa niin pientä viljapelloilla verrattuna lämpimien vyöhykkeiden käyttöihin.

Ja kasvuston pystyyn kuivattaminenkin onnistuu vain eläintiloilta, jotka käyttävät viljan rehuna.

Silti mielestäni Suomessakin käytetään glyfoa aivan turhaan monilla pelloilla. Eli nää varmuuden vuoksi ruiskutukset pitäisi jättää pois.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

T-Bone

  • Vieras
Vs: Tämä mullistaa maatalouden


Tutkijat ovat löytäneet glyfosaattia lisäksi ilmasta, sadevedestä ja puroista käyttöalueisen läheltä. Jäämiä siitä on löydetty myös elintarvikkeista.

--kauheeta,minä olen hävittänyt sillä nokkosia pihoilta.Nyt minussa on sekin myrkky,sen DDT:n lisäksi mitä äiti tupsutti päähäni lapsena :o :o :o
Kestääköhän myrkky vielä tuhkassakin polttohautauksen jälkeen.Sit sen joutuu kaatamaan likaviemäriin,eikä kasvimaalle :-*
mitä helvettii :o :o
[/quote]

Tupruttelua DDT.llä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Diklooridifenyylitrikloorietaani

https://www.youtube.com/watch?v=mX6fQLrueW0

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
Vs: Tämä mullistaa maatalouden
 Asian ydin on se, että Gyfosaattia on mainnostettu vaarattomana, ja luonnossa hajoavana aineena, jota se ei ilmeisesti ole. Tottakai sitä valmistavat firmat, Monsanto mukaan lukien on asiassa osallisena. Satotaso saakin laskea jos myrkkyjä vähentämällä ihmiset välttyvät, ehkä jonkin verran sairastumiselta.  Olen ihmetellyt joitakin nuoria viljelijöitä, jotka tykkää ruutata kaikki mahdolliset myrkyt joka paikkaan ja toisinaan vain tavan vuoksi?

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: Tämä mullistaa maatalouden


Tutkijat ovat löytäneet glyfosaattia lisäksi ilmasta, sadevedestä ja puroista käyttöalueisen läheltä. Jäämiä siitä on löydetty myös elintarvikkeista.

--kauheeta,minä olen hävittänyt sillä nokkosia pihoilta.Nyt minussa on sekin myrkky,sen DDT:n lisäksi mitä äiti tupsutti päähäni lapsena :o :o :o
Kestääköhän myrkky vielä tuhkassakin polttohautauksen jälkeen.Sit sen joutuu kaatamaan likaviemäriin,eikä kasvimaalle :-*
[/quote]

  Kyll se niin on ,että jos glyfosaattia löytyy, niin Pyhä Pietari ei päästä sisään paratiisiin. Eihä'n paratiisissa voiu olla Roundupia ;D