Varsinkin jos joka vuosi se 80% on saatava täyteen.
Siis tä? Eikö tuossa ylhäällä ole nyt juuri maininta mun kirjoittamana, että 80% ei ole kuin 60% eli koko alasta 20% saa kyntää, 20% kevytmuokata (kaikki muut muokkaustavat paitsi kyntö) ja 60% on oltava kasvipeittäistä. Näin mä ainakin olen tämän asia käsittänyt.
Siis 80% kasvipeitteiseksi määriteltyä. Sillä kun nyt on hällä väliä miltä se todellisuudessa näyttää, kunhan täyttyy määritelmä. Kuten noissa kerääjäkasveissakin. Sitten jos suuri osa alasta on suunniteltu olevan syyskylvöstä, voi tulla ongelmia.
Ei kai siellä taas ole jotain viimeistä sallittua kylvöpäivää tms. määritelmää jolla syysviljan kasvipeitteisyys määritellään? Tietokoneelta hakuopasta alan lukemaan vasta pääsiäisenä...
Kasvipeitteisyys ilmoitettava 30.09. Kuvauslennoista tai satelliittikuvista, päivämääristä ei ole mainintaa. Ennen lumen tuloa kuitenkin iso mahdollisuus että jo tarkastetaan. Viimeistään lumen lähdön jälkeen.
Joskus se, että ei ole määritelty mitään päivämäärää, voi olla isompi valvontariski kuin selvät päivämäärät. Valvonta muuttuu teknisestä ja matemaattisesta tarkkailusta valvojan ja valvottavan henkilökohtaisista ominaisuuksista riippuvaksi (mielivallaksi ?) .
-SS-