Tämäkin kannattaisi huomioida suunnitellessa niitä 1000 äpylin navetoita.
Meillä kun ei ole noita meksikaanojakaan.
Tarkotakko sää ihan tosissan, että nykyset isot yksiköt on automaattisesti verrannollisia kolhooseihin??
No kyllähän tässä tonniluokassa todenäköisesti omistajat ovat erkaantuneet ruumiillisesta työstä ja työnjohtokin on palkollisia.
Onhan ongelmia jo 200 luokan navetoissa jossa muutamia työntekijöitä ja omistaja päivittäisessä työssä mukana silti kunnolisen työvoiman saanti on hankalaa ja vaihtuvuus on suurta.
Mielestäni ei olla ollenkaan kaukana kolkoosissakin tunnetuista ongelmista jota tulisi huomioida laskelmissa.
En ole kuitenkaan jättiyksiköiden vastustaja vaan olisin hieman realistisempi kun julkisuudessa esitetyt laskelmat.
Enkä pidä mahdottomana ajatusta mukaanlähtöä pääomasijoittajaksi muutamalla kymppitonnilla jos tonninavettaa pohjanmaalle joku porukka alkaisi rakentamaan.