Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lso:n sian perushinta tehokkuuslisän verran jäljessä a:ta  (Luettu 12556 kertaa)

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Eli onko lso:n tilityshinta ilman lisiä 1.37e tehokkuuslisän 8c verran jäljessä ison A:n tilityshintaa?Eikö maastullissa ollu että a nostaa tilityshintaa johonkin 1.44 paikkeille.Ihme ettei Lso informoinut tuottajia että sian tilitys hinta laskee 8c/kg niillä jotka eivät sitoudu tehokkuussopimukseen! ;DEi mitään lisää näinhän se on!Perkele >:(

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Joo, aika vasurilla lso yrittää hommia hoitaa, kun "hämää" jollain lisillä tms. Osittain pilkan tekoo tuottajaa kohtaan. Rehdit hinnat ja rehdit lisät ilman turhaa kikkailua.

Perushinta on tosiaan toi 1, 37. Moni porsaantuottaja, joka ilman varsinaista lihasikapaikkaa kasvattaa lso : n välittämättä jättämiä porsaita lihasioiksi jää ilman tota 8 senttiä. Tietysti jos naamavärkki(="neuvottelutaito") riittää niin kait sen lisän saada voi...

Lso pitäis tulla kaapista ulos---> perushinnaksi 1,45 siihen tehokkuuslisä 8 senttiä, sitten weppilisä 1 sentti ja sitten sopimuspalkkio 16 senttiä ja sopimuslisä 12 senttiä. 1,82, alkaisko oleen hinta kunnos?
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Seikku kun ottaa omansa päältä niin ei riitä enää tuottajalle.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Eikö kannattas tarjota sikojaan A:lle, jos hinta on persiistä? Joidenkin arvioiden mukaan lso on muutenkin auringon laskun teurastamo...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

gonemies

  • Vieras
Kannattaa käydä läpi muutkin vaihtoehdot.Jotenkin on selllainen fiilis,että olis vielä itelläkin sikoja jos olisin ymmärtänyt ajoissa.Nyt asialla ei ole enää väliä..

Puppugeneraattori

  • Vieras
Eikö kannattas tarjota sikojaan A:lle, jos hinta on persiistä? Joidenkin arvioiden mukaan lso on muutenkin auringon laskun teurastamo...

Voipi olla, että HK:n Ruotsin valloitusretki  tulee päättymään murheellisesti.

Kokkare Kalle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Jep. kyllä loson tehokkuuslisä on suuren luokan puhallus. Kahdeksan sentin toivossa kun vetää nimen paperiin, niin täytyy pitää sikoja vaikka ilman hakisivat. Joka päivä melkein soittelevat, mutta turha luulla, ei tule nimeä sopimukseen, taitaa firma vaihtua....

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
taitaa kokkareen kallella olla kunnollisen kokoinen sikala kun ei mulle vaan oo soiteltu ;D Eikä sitä nimee multakaan paperiin saa vaihto alkaa kiinnostaa.Ja täytys tota sikalaakin korjata eikä sekään onnistu tehokkuuslisän kanssa.Saatana mikä pulju >:(

Mv 2004

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Ei ole minullekaan soiteltu ja vaikka olen itse kysellyt sopimuksen perään, niin silti ei ole paperia näkynyt.. Sen verran ymmärsin että lisän saa jos toteuttaa yhdessä tehdyn tuotantosuunnitelman eli jos remontti on suunniteltu ensivuodelle niin kolmea satsia ei tarvitse välttämättä läpi mennä.

Kokkare Kalle

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 101
Ei kait nuo muuten soittelisi, mutta 3-vuotinen katkolla. Nyt en anna kusettaa....

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Neuvottelukysymyksiä noi erämäärät luulisin. Varmasti kaikille, jokka vaan osaa pyytää, niin ton tehokkuuslisän saa. Lupaa vaikka alkaa suunnitteleen 3000 lihasian sikalaa vuosikymmenen taitteeseen mennes niin saa kovat ponukset.

Perushinnan päälle tuleva tehokkuuslisä on kuin jään alla olevalle heitetty pelastusrengas, kun samalla vedettin toi takuuhinta pois. Mikä lihanhinta tulee oleen syksyllä nolla9? Varmaan ton 8 senttiä plus 1 sentti webbilisää, muu on ohhoon päällä...

Suomessa noi kaiffarit puhaltaa 5 milj. e joka vuosi tuottajilta tolla emakonlihalla.

Mahtaako noilla muilla lihataloilla olla resursseja tosissaan ottaa uusia tuottajia. Ainakin e-p :n puolella on aikapaljon lson kasvattajia. Joillekin lso maksaa parempaa hintaa ku esim. atria ku tehtaan vierestä ajetaan 300 kilsaa sikoja linjalle...
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.

gonemies

  • Vieras
>><ajetaan 300 kilsaa sikoja linjalle...

Samoiten kun Somerolta Jyväskylään...Sama matka taitaa tulla.

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Mulla oli asia mies sitä mieltä että ei onnistu jos peruskorjaa!Enpä sitä titenkään aivan tosissani alkanu puristaan  ;D Mutta kyllä on suurta kusetusta  >:(

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Mulle on sanottu että onnistuu ainakin se että peruskorjaa yhden osaston, mutta en tiedä jos kokonaan pitää yhden satsin väliä.

PigBoss

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 168
  • Aina on oksan ottajia, kun on kuusen kaatajia
Kellä on varaa peruskorjata tämmösenä aikana ??? No vitsi vitsi.... Oon ainaki sanonu kaikille, jokkon tullu kyseleen kuinka sikapuoli menee, että hyvin menee; hiukan takkuaa mutta aina sitä jotaki on. Samaan hengenvetoon oon suositellu lihasikalan tekoo jos meinaa punasia seteliä joskus nähdä. Tää on auringon nousu ala, eks okki ::)
Aika menee arvellessa, päivät päätä käännellessä.