Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tukikelpoisuus  (Luettu 10142 kertaa)

montöör

  • Vieras
Tukikelpoisuus
Olipas kiva katsoa VIPU palvelusta lohkotietoja. Nyt kaikki
lohkot tukikelpoisia.Yeppii. Eri juttu kannataako ymppiin
liittyä. :-[

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Tukikelpoisuus
Olipas kiva katsoa VIPU palvelusta lohkotietoja. Nyt kaikki
lohkot tukikelpoisia.Yeppii. Eri juttu kannataako ymppiin
liittyä. :-[
Raiviolle saa varannosta,jos on nuori viljelijä.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Tukikelpoisuus
Oli siihen muitakin perusteita. Jos lohko oli joskus saanut ympiä, lfa:ta, pohjoistatukea. Niin on mahdolista että raivio muuttuu tukikelpoiseksi.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Tukikelpoisuus
Olipas kiva katsoa VIPU palvelusta lohkotietoja. Nyt kaikki
lohkot tukikelpoisia.Yeppii. Eri juttu kannataako ymppiin
liittyä. :-[
Raiviolle saa varannosta,jos on nuori viljelijä.

niin saa mitä? mistä tieto?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: Tukikelpoisuus
Oli siihen muitakin perusteita. Jos lohko oli joskus saanut ympiä, lfa:ta, pohjoistatukea. Niin on mahdolista että raivio muuttuu tukikelpoiseksi.

Se uusi sääntö, jonka mukaan voi pitää tauon ympäristötuesta, toimii myös takautuvasti. Pelto, joka on EU-aikana 95-> ollut tukien piirissä, pääsee niihin takaisin. Eli nyt on mahdollisuus oikoa vanhoja vääryyksiä.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

taisker

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1132
Vs: Tukikelpoisuus
saiskohan takautuvasti myös noita tukioikeuksia kun mun 9,2ha  on kasvanu kerrostaloja vuodesta 2000

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Tukikelpoisuus
saiskohan takautuvasti myös noita tukioikeuksia kun mun 9,2ha  on kasvanu kerrostaloja vuodesta 2000
sun pankkitilis on kasvanut kerrostalon korkuiseksi ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

kontju

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: Tukikelpoisuus
tuleeko automaattisesti vai pitääkö tehdä joku hakemus mulla lohkoja joilta ajan satossa hävinnyt oikeudet mutta ovat viljelyssä koko ajan

peräkammarin poika

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1055
Vs: Tukikelpoisuus
Itsellä pari hehtaaria sellaista vuokrapeltoa joka on ollut vuonna -94 viljelyssä, mutta isäntä lopettanut viljelyn kun EU-hun liityttiin. Pitänyt kuitenkin nämä pari hehtaaria pihapiiristä niittämällä kunnossa. Olen viljellyt näitä v. 2008 alkaen pelkällä tilatuella. Kyseessä ei ole Luel-pellot, joten näille pelloille ei ilmeisesti tule koskaan saamaan muuta kuin tilatuen. Tai siis nykyään Perustuen ja Viherryttämistuen.

jalle

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
  • Enhän mä mistään mitään tiedä
Vs: Tukikelpoisuus
Jotain positiivista tässä tukiuudistusessa, kun sain kaikki tuet uusraiviollekin. Luulin ettei ole ollut eu:n aikana viljelyksessä, mut on kai sitten ku sille tukikelpoisuuskin on arvottu. Vois kai asiasta valittaakin, mutta kun on niin laiska :(

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: Tukikelpoisuus
Mulle kans tuli vajaan 3ha:n vuoden vanha raivio lfa:n ja ympin piiriin, 96-13 kasvoi koivua...

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Tukikelpoisuus
Saako nyt tuen piiriin vasta raivattuja, jotka sitä ennen olleet aina metsää? Esim jos on viime vuonna raivannut ja ilmoittaa nyt peltona, tuleeko kaikki tuet ja jos tulee, mitkä ehdot on täytyttyä?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Tukikelpoisuus
Saako nyt tuen piiriin vasta raivattuja, jotka sitä ennen olleet aina metsää? Esim jos on viime vuonna raivannut ja ilmoittaa nyt peltona, tuleeko kaikki tuet ja jos tulee, mitkä ehdot on täytyttyä?
 


 Tetäisköhän veeti?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Vs: Tukikelpoisuus
Saako nyt tuen piiriin vasta raivattuja, jotka sitä ennen olleet aina metsää? Esim jos on viime vuonna raivannut ja ilmoittaa nyt peltona, tuleeko kaikki tuet ja jos tulee, mitkä ehdot on täytyttyä?
 


 Tetäisköhän veeti?

Mitä olen huhuja kuullut, niin ravioille tulee jotain tukia, jos ovat olleet viljelyksessä jo viime vuonna  :(
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Tukikelpoisuus
Tilatuen saa ostamalla ja peltokasvipalkkion sopivilla kasvivalinnoilla? Tärkkelysperunalla näyttäisi olevan 650€/ha. Tarvitaanko joku viljelysopimus vai käviskö potunkylvö kuivalannanlevityskärryllä ja multaaminen kyntäen? ::)

Viimeksi muokattu: 25.03.15 - klo:12:59 kirjoittanut Täpinäreiska

Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.