Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kirjanpidon hinta  (Luettu 13967 kertaa)

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Kirjanpidon hinta
Yksai kina tai muu epäselvä juttu verottajan kanssa ja säästö meni siinä.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Kirjanpidon hinta
Ulkopuolinen tekee, eipä itse juurikaan kannata tehdä. Yksi parhaista kohteista ulkoistaa, kyllä omasta taloudesta pitää olla perillä vaikkei kirjanpitoa itse tekisikään.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kirjanpidon hinta
Ulkopuolinen tekee, eipä itse juurikaan kannata tehdä. Yksi parhaista kohteista ulkoistaa, kyllä omasta taloudesta pitää olla perillä vaikkei kirjanpitoa itse tekisikään.
Paremmin omasta taloudestaan on perillä kun on joku ulkopuolinen mentoroimassa.
Nothing is Something Worth Doing

-Joomies-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1131
Vs: Kirjanpidon hinta
Ulkopuolinen tekee, eipä itse juurikaan kannata tehdä. Yksi parhaista kohteista ulkoistaa, kyllä omasta taloudesta pitää olla perillä vaikkei kirjanpitoa itse tekisikään.
Paremmin omasta taloudestaan on perillä kun on joku ulkopuolinen mentoroimassa.

Juuri tällä tavalla saa tietoa luulon tilalle
Se mikä ei tapa, se vituttaa

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Kirjanpidon hinta
Ulkopuolinen tekee, eipä itse juurikaan kannata tehdä. Yksi parhaista kohteista ulkoistaa, kyllä omasta taloudesta pitää olla perillä vaikkei kirjanpitoa itse tekisikään.
Paremmin omasta taloudestaan on perillä kun on joku ulkopuolinen mentoroimassa.

Juuri tällä tavalla saa tietoa luulon tilalle

Paaaaaaskat, olette vaan niin yksinkertaisia ja tyhmiä maalaistolloja, jotka kuvittelee että maatalous on jotain rakettitiedettä, että sen takia kirjanpitohommat täytyy ulkoistaa. Yksinkertaista tämä taloudenpito on, ei maksa vaivaa maksaa ulkopuolisille itsestäänselvyyksien kertomisesta ja tekemisestä.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Kirjanpidon hinta
Paaaaaaskat, olette vaan niin yksinkertaisia ja tyhmiä maalaistolloja, jotka kuvittelee että maatalous on jotain rakettitiedettä, että sen takia kirjanpitohommat täytyy ulkoistaa. Yksinkertaista tämä taloudenpito on, ei maksa vaivaa maksaa ulkopuolisille itsestäänselvyyksien kertomisesta ja tekemisestä.
Teetkö kaiken itse? Syötkö eineksiä vai tekeekö vaimo ruuan? Mä teen varsin paljon tuota ruokaa, joten kirjanpidon tekee joku muu ja meillä on sanaton diili, että kirjanpitäjä saa aina isännän varta vasten valmistamat sapuskat. Eikä se ole pelkkää soppaa.

Toinen aspekti kirjanpitoon on riskienhallinta, sama ihminen tekee mulle kirjanpidon, tuet ja kaiken muunkin, lisäksi hän on luotettu ystävä opiskeluajoilta ja koska yksin tilan hommia teen, niin olen kertonut läheisille että jos en jostain syystä ole kykeneväinen töihin, niin he tietävät keneen ottavat yhteyttä jotta asiat pyörivät.

Minäitsemiehen tila kuolee silloin kuin minäitsemieskin.

Viimeksi muokattu: 06.02.15 - klo:22:35 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kirjanpidon hinta
Mun mielestä ei paperitöissä kuten kirjanpidossa ole kyse siitä että niitä ei osaisi vaan enemmänkin siitä että kannattaako niitä tehdä.

Itseänikin kun miettii niin pihalla on robonavetta ja kalustona seisoo kaksi raktoria täysissä työvarusteissa sekä lisänä viellä koko klapiketju niin kannattaako tämä kolmen henkilön tilalla pitää jotakuta kiinni naputtamassa kuitteja tietokoneelle ja antaa jonkun muun osa-alueen seistä sen aikaa. Kalustossa on kuitenkin satoja tuhansia kiinni mikä kannattaisi saada tuottamaan jatkuvasti jos vaan sopivaa tuottavaa tekemistä löytyisi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Kirjanpidon hinta
 :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Kirjanpidon hinta
Mun mielestä ei paperitöissä kuten kirjanpidossa ole kyse siitä että niitä ei osaisi vaan enemmänkin siitä että kannattaako niitä tehdä.

Itseänikin kun miettii niin pihalla on robonavetta ja kalustona seisoo kaksi raktoria täysissä työvarusteissa sekä lisänä viellä koko klapiketju niin kannattaako tämä kolmen henkilön tilalla pitää jotakuta kiinni naputtamassa kuitteja tietokoneelle ja antaa jonkun muun osa-alueen seistä sen aikaa. Kalustossa on kuitenkin satoja tuhansia kiinni mikä kannattaisi saada tuottamaan jatkuvasti jos vaan sopivaa tuottavaa tekemistä löytyisi.
meinaako rönsyillä bisnes?
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kirjanpidon hinta
Meillä on tuota kirjapitoa nyt itsekkin harrastettu, mutta jotakin on karsittava tai muuten perii hukka. Eikä pienin asia ole tuo vastuuvakuutuskaan, itse kun teet kömmän, sen myös itse maksat, mutta tilitoimistolla on vastuuvakuutus, joten vastuista ei tarvitse riidellä.  Sama pätee tukipapereitten täyttöä.
Ja on tosiasia, ettei kaikkia asioita pitäisi yksien aivojen varaan jättää. ;D

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Kirjanpidon hinta
Yksai kina tai muu epäselvä juttu verottajan kanssa ja säästö meni siinä.
meillä yleensä verottajan tallennusvirheitä.Ja amatöörien ei kannata puuttua ammattilaisten hommiin ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kirjanpidon hinta
Mun mielestä ei paperitöissä kuten kirjanpidossa ole kyse siitä että niitä ei osaisi vaan enemmänkin siitä että kannattaako niitä tehdä.

Itseänikin kun miettii niin pihalla on robonavetta ja kalustona seisoo kaksi raktoria täysissä työvarusteissa sekä lisänä viellä koko klapiketju niin kannattaako tämä kolmen henkilön tilalla pitää jotakuta kiinni naputtamassa kuitteja tietokoneelle ja antaa jonkun muun osa-alueen seistä sen aikaa. Kalustossa on kuitenkin satoja tuhansia kiinni mikä kannattaisi saada tuottamaan jatkuvasti jos vaan sopivaa tuottavaa tekemistä löytyisi.
meinaako rönsyillä bisnes?

Ei oikeastaan. Maatalous tarvitsee ton kaluston joten se on vähän oltava. Raktoreille on sitten talveksi keksitty töitä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9730
Vs: Kirjanpidon hinta
Yksai kina tai muu epäselvä juttu verottajan kanssa ja säästö meni siinä.
meillä yleensä verottajan tallennusvirheitä.Ja amatöörien ei kannata puuttua ammattilaisten hommiin ;D

Muutamana ensimmäisenä vuonna teetin tilitoimistossa, mutta kyllä ne tallennus virheet tehtiin siellä. Oikeastaan yksi syy siihen , että aloin tekemään itse oli juuri nuo tallennusvirheet. Niitähän ei verottaja osannut korjata. Tosin virheet oli joskus mulle suopeita, mutta  ;D Myin kuorman viljaa naapurille, tilto kirjas summan mulle menoksi. Hankinta työn arvo kirjattiin uuden vuoden puolelle, jos mittaus oli esim 2.1 uudella vuodella. Muutamaa asiaa kun joutuu ohjeistaan ja tekemään ehkä jopa itse muutos pyyntöjä verotukseen , niin miettii onko tässä nyt järkeä :(

Tosin tuo on huomioitava pointti, kun oli kyse tiedon jakamisesta moneen päähän. Meillä ei kukaan muu tiedä maatalouden papereista tuon taivaallista. Tosin leikkaukseen lähtiessä sanoin emännälle, missä on viime vuoden kuitti mapit ja veroilmoitukset koneella lähetystä vailla  ;D

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Kirjanpidon hinta
"Kirjanpito sinänsä on turhaa tehdä vaan suoraan päästä tuleviila tiedoilla täyttää   veroilmotuksen koska ei verottaja ole aikoihin pyytänyt kirjanpitoa  tarkastettavaksi. "

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9730
Vs: Kirjanpidon hinta
"Kirjanpito sinänsä on turhaa tehdä vaan suoraan päästä tuleviila tiedoilla täyttää   veroilmotuksen koska ei verottaja ole aikoihin pyytänyt kirjanpitoa  tarkastettavaksi. "

Luultavasti tuo tulopuoli suureksi osaksi taitaa monella viljelijällä mennä suoraan verottajan tiedostoihin. Menoja sitten pitää kirjata siksi, että edes kaikki mahdollinen tulee huomioitua ;D