Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Isännän ja pankinjohtajan taloudellisuuden ero.  (Luettu 10759 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Kuinka olette päässy pankinjohtajan kanssa yhteisymmärrykseen eri investointien taloudesta vai miten on touhuttu. Esimerkiksi tapaus että on halunnu ottaa johonkin navettainvestointiin kalliimpi ratkaisu koska on olettanut että se on tuottavampi ja vähempitöinen pitkällä tähtäimellä niin onko asiaa joutunut selittelemään vai onko asia sivuutettu olankohautuksella. Entä jos on investoinut asiaan joka on vähentänyt omaa työtä niin onko tällaiseen reagoitu negatiivisesti vai onko pankin miehet ollu myötämielisiä vai eikö niitä oikeasti kiinnosta kuin lopputulema. Itte kun ei ole joutunut ko asian kanssa eteen koska kaikkeen mihin on rahaa haettu on ollu melko selkeää eikä ole tehnyt tiukkaa saada lainaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
  Hyvin on pankinjohtajan kanssa selvitty. Soitti pari viikkoa sitten ja ihmetteli minkä olin antanu äshpankille valtuudet irtisanoa kaikki lainat. Jaksoi tunnin jaaritella ja yrittää saada perumaan toimeksiannon.  Ei ongelmia muuten.
FIXIT

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
En ole ikinä kysynyt, eikä nekään multa mun investoinneista.

Herpertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13078
Joka vuosi olen vienyt exelillä tehdyn tiivistelmän, toiminnasta, tuista, liikevaihdosta jne.... ja kertonut vähän suunnitelmista  8)
Aina kun olen lainaa hakenut, se on myönnetty siltä istumalta , ei ole tarvinnut selitellä :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

Vekkuli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 394
Joka vuosi olen vienyt exelillä tehdyn tiivistelmän, toiminnasta, tuista, liikevaihdosta jne.... ja kertonut vähän suunnitelmista  8)
Aina kun olen lainaa hakenut, se on myönnetty siltä istumalta , ei ole tarvinnut selitellä :o
Näin oon kanssa tehnyt.Lainat onkin sitten so***** puhelimessa ja s-postilla.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
 Ainoat asiat joista olen jutellut pankilla takahuoneessa kymmeniin vuosiin,on ollut sijoitukset, ja niissäkin olen saanut aika tyhjänpäiväisiä ohjeita.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Ainoat asiat joista olen jutellut pankilla takahuoneessa kymmeniin vuosiin,on ollut sijoitukset, ja niissäkin olen saanut aika tyhjänpäiväisiä ohjeita.

Yhden kerran olen neuvotellut 100 000 mk lainasta pankissa, jossa oli entuudestaan koko pankki asiakkuuteni aika kertyneet 428mk, lahjaksi saatuja nekin. Tai paremminkin ne ehdotti lainan  nostoa ja mä hyvää hyvyyttäni suostuin  :D Muuten neuvottelut ovatkin olleet paremmin asiakas lähtöisiä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Todella yllättävää että suurinosa agrolaisista on velattomia ja tuskin muistavat mitä se edes on ;D
Ja että juuri ne kommentoi tätä topiccia eniten :o

navettapiika

  • Vieras
Todella yllättävää että suurinosa agrolaisista on velattomia ja tuskin muistavat mitä se edes on ;D
Ja että juuri ne kommentoi tätä topiccia eniten :o
No, meillä on sitä velkaa ihan riittävästi ja voidaan kyllä lahjoittaa sitä tarvitsevalle heti, että olo tuntuu paremmalta.. Ottajia tuskin on jonoksi asti. ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
No nythän mä muistan ... Soittihan mulle kerran pankinjohtaja, kun oli kuullut että olin vaihtanut traktoria. Tosin se oli utelias ja kyseli olinko saanut minkälaisen kaupan, sillekkin oli iskenyt kuume ;D Eikä sekään päässyt siitä eroon, kuin tekemällä kaupat  ::)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Miks tehä sellainen investointi mikä ei edes pankille kelpaa?

Pankkihan kyllä antaa mielellään rahaa, jos vaan löytyy luottoa maksukykyyn.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Mulla on semmoiset käsitykset, että rahaa on saatavilla, jos takaisinmaksu on turvattu.
Vakuudet on oltava kunnossa, mutta ne eivät pelkästään riitä.

Viljelijä

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4372
 Kun on alalla riittävän kauan, niin siihen mahtuu hiukan velanmaksuakin, ja loppupäästä velatonta aikaa. Jo kauan sitten päätin etten elätä kuin itseäni ensisijaisesti, ja vasta sen jälkeen konekauppiaita ja jotain muita "siivellä" olijoita.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Onko itseasiassa kukaan joutunut kertomaan pankinjohtajalle yksityiskohtaisesti mitä on hankkimassa ja onko ikinä keskusteltu muista ratkaisuista. Itse kun en ole tosiaan joutunut kun on ollu niinyksinkertaisia lainajuttuja.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Agronjetin ryhityskehmä
[
Onko itseasiassa kukaan joutunut kertomaan pankinjohtajalle yksityiskohtaisesti mitä on hankkimassa ja onko ikinä keskusteltu muista ratkaisuista. Itse kun en ole tosiaan joutunut kun on ollu niinyksinkertaisia lainajuttuja.
[/quote]
Joka kerta,joka pankissa.Ensin sukupolvenvaihdosta tehtäessä,sillä kertaa kuunneltiin enämpi eläkkeelle jäävää vanhaaisäntää,toisessa pankissa kuunneltiin hartaammin yrittäjäeksää,nykyisessä pankissa puhun omasta puolestani.
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit