Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe hengityssuojaimista  (Luettu 4656 kertaa)

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
hengityssuojaimista
Ompa tullu kysyttyä samaa farmitissa ja masinisteissä jotta miksi en täältäkin eli minkälainen hengityssuodatin soveltuisi minulle.Sikalassa joutuu käyttämään ohranpölyallergian takia n.2tuntia päivässä.On tullut käytettyä kemiran keltaista kahdella pölysuodattimella varustettua mallia ja liikaa nuukailtua suodattimien vaihdon kanssa eli vain paineilmalla puhaltanut puhtaaksi ja silloin tällöin pessyt koko härpäkkeen.Mutta tänä kesänä on nuhaa ollut melkein koko kesä niin päätin siirtyä kokeilemaan kertakäyttöisiä velttiilillä varustettua malli ja alkoi nuha helpottaa.Taisi kasvaa liikaa hometta noi kemira suodattimet(omaa tyhmyyttä).  Mutta kertakäyttöisissä on se ongelma että ilmaa vaan ei tule tarpeeksi (kova työ tahti vaatii happea).Kertakäyttöinen on muutaman käyttö kerran jälkeen entinen koska hikoilen paljon.Sama ongelmahan tossa kemiralaisessa on hikeä täynnä.Mutta minkälaisia suodattimia suosittelette?

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: hengityssuojaimista
3m käytin pitkään,sitä perinteistä kuonokoppaa,uudempi ei tuntunu hyvältä.nyt on Moldexin samantapanen,täs on paremmat kuminauhat pelaa ihan hyvin.Tärkeintä on kunnon venttiili ja p2 luokitus,aina kuivikkeet pölisee.Oon käyttäny suojainta yli kymmenen vuotta,homepölymyrkytyksen jälkeen,sikalassa ja pellolla.Jos vaihdossa nuukailee niin aika herkässä on poskiontelon tulehdus.Joskus koitin Air-acen kevytnaamiota mut se oli turhan hikinen.On mulla sellanen suodatinpatruunoilla varustettu jossain mut en sitä muualla käyttäny kun ruiskuttaessa.
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

MF 4000

  • Vieras
Vs: hengityssuojaimista
Jos olet allerginen viljanpölylle kannattaisi vakavasti harkita sellaista moottoroitua  raitisilmakypärää tai miksi sitä nimitetään.Tietenkin se on hankala mutta olisi kaikista parempi ratkaisu.Eikä haise sianpaskakaan sitten Kannattaisi kysyä Melasta asian tiimoilta siihen "saattaa" saada jotain pikku vippiä hankintakustannuksiin.Mulla olisi sellainen  käsitys asiasta.
http://www.mela.fi/Sisaltosivu.aspx?path=172,115,342,1009,1023,1024#moottori

Viimeksi muokattu: 15.11.08 - klo:16:49 kirjoittanut MF 4000

tvu-9550

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Vs: hengityssuojaimista
Moottoroitu isän vanha kypärä löytyy mutta en ole sitä edes kokeillut.En vain haluaisi kanta mitään ylimääräistä sikalassa varsinkin mittaus tilanteessa sen hajoaminen on hyvinkin todennäköistä.nyt haenkin parasta ilman moottoria olevaa.

poronpurija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 959
Vs: hengityssuojaimista
Kypärä on paras, kunhan et käy töiden lomassa ulkona. Varsinkin talvisin naamapleksi huurtuu.

sorkkahessu

  • Vieras
Vs: hengityssuojaimista
Mulla oli pitkään ongelmana ammoniakki , käytin kuonokoppaa jossa oli aktiivihiili suodattimet.

Kertakäyttöisen henkityssuojan kanssa pitää oppia henkittämään oikein . Hikeä tahtoo tulla ja se on kiusallistakin . Olin kanalassa lomittamassa pitkästä aikaa ja kokeilin pitää yhtäjaksoisesti kertakäyttösuojusta ja hyvin meni . Pisin aika oli 3h .

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: hengityssuojaimista
Mulla oli pitkään ongelmana ammoniakki , käytin kuonokoppaa jossa oli aktiivihiili suodattimet.

***Vähennä ruisleivän ja hernekeiton syöntiä. Käy myös laktoosirasitustestissä. Kuonokoppaa voit silti pitää jatkossakin...
Kui mää ain olen paras?

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: hengityssuojaimista
Kertakäyttöinen on muutaman käyttö kerran jälkeen entinen koska hikoilen paljon.
Onpas yllättävää että kertakäyttöinen ei kestä useaa käyttökertaa... ::)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Puppugeneraattori

  • Vieras
Vs: hengityssuojaimista
Ompa tullu kysyttyä samaa farmitissa ja masinisteissä jotta miksi en täältäkin eli minkälainen hengityssuodatin soveltuisi minulle.Sikalassa joutuu käyttämään ohranpölyallergian takia n.2tuntia päivässä.On tullut käytettyä kemiran keltaista kahdella pölysuodattimella varustettua mallia ja liikaa nuukailtua suodattimien vaihdon kanssa eli vain paineilmalla puhaltanut puhtaaksi ja silloin tällöin pessyt koko härpäkkeen.Mutta tänä kesänä on nuhaa ollut melkein koko kesä niin päätin siirtyä kokeilemaan kertakäyttöisiä velttiilillä varustettua malli ja alkoi nuha helpottaa.Taisi kasvaa liikaa hometta noi kemira suodattimet(omaa tyhmyyttä).  Mutta kertakäyttöisissä on se ongelma että ilmaa vaan ei tule tarpeeksi (kova työ tahti vaatii happea).Kertakäyttöinen on muutaman käyttö kerran jälkeen entinen koska hikoilen paljon.Sama ongelmahan tossa kemiralaisessa on hikeä täynnä.Mutta minkälaisia suodattimia suosittelette?
http://www.tampereensuojainpiste.fi/tuoteoikea.php?tee=Helmet


Suosittelen tuollaista moottorikäyttöistä, se on erittäin kätevä, ja kevyt,  ja siinä on karkeasuodatin, jonka voi säännöllisesti puhdistaa paineilmalla, tai ihan vaan läpsyttelemällä sitä vaikka seinää vasten ja sitten hienosuodatin, joka kestää pitkään, tietysti käyttömääristä riippuen, mutta esim. päivittäisellä 2-4 tunninkin käytöllä 3-4 kuukautta, suodatinkulut ovat siis aika pienet.  Toki se karkeasuodatinkin pitää silloin tällöin vaihtaa.  Mutta hyvin puhaltaa ilmaa, erittäin kätevä, suosittelen.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: hengityssuojaimista
Kertakäyttöinen on muutaman käyttö kerran jälkeen entinen koska hikoilen paljon.

***Ala käyttää deodoranttia.
Kui mää ain olen paras?

MF 4000

  • Vieras
Vs: hengityssuojaimista
Mestariluokan vastaus jälleen kerran >:(
Viljapölyallergia ja pölykeuhko eivät ole mitään vitsinvääntöjuttuja.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: hengityssuojaimista
Mestariluokan vastaus jälleen kerran >:(
Viljapölyallergia ja pölykeuhko eivät ole mitään vitsinvääntöjuttuja.


***Jonkun sortin työallergioita ovat kuitenkin.
Kui mää ain olen paras?

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: hengityssuojaimista
Mestariluokan vastaus jälleen kerran >:(
Viljapölyallergia ja pölykeuhko eivät ole mitään vitsinvääntöjuttuja.

Mestareilla on mieli ku vitusta(vanha viidakon sanonta)
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit