Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Tunnelmointia joulusaunassa....  (Luettu 6120 kertaa)

navettapiika

• Vieras
Tunnelmointia joulusaunassa....
Joulusauna tuo myyttinen hetki..kuinka sitä jo eilen illlalla odotin. Kaikki, mikä voi pieleen mennä, oli sinne mennyt.
Kissan lempo oli tuulettanut maitohuoneen, joten kaikki oli jäässä vesiputket ja lypsykone. Lämmitin täysille ja niin saimme joulun kunniaksi ikioma suihkulähteen.  Hanan muoviosat halkesivat ja siitä sitten pulppusi vettä korkeuksiin. Vedet kiinni ja hanan vaihto.
Eihän toki se näin näppärästi käynyt, mutta kuvitellaan niin, että joskus päästään sinne joulusaunaankin. Tunti siinä tuhraantui ja viimein oli paikat sulana ja vesi virtasi putkien sisällä, niin vesi virtasi ei mahla.
Viimein lypsylle ja lehmien kiukulla ei rajaa. Ruokinta oli kyllä toiminut, joten sontaa irtosi ihan kohtuudella ja lypsäjäkin osansa sai.
Sitkeällä sisukkuudella tuli sen viimeisenkin vuoro ja kone pesuun.
Lehmät takaisin pihattoon ja viimeinkin joulusaunaan..
Suihkuhuoneessa uskalsi jo hengähtää ja kuoriutua koko vaatevyörystä.. Toppatakki, lämpöliivi, pitkähihainen paita, t-paita, housut, pitkikset, rintaliivit ja nimettömät putosivat yksi kerrallaan huojuvaan pyykkikoriin. Ja sieltä alta löytyi aikuisen naisen kurvikas vartalo, minkä sitten kuumalla suihkulla herättelin henkiin.. Ja kiipesin saunanlautteille saunan armahtavaan lämpöön.. Mukaan oli kuin olikin eksynyt se kuuluisa Iittalan jykevästä lasista valmistama konjakkilasi ja täytteenä tuota helmeilevän jaloa juomaa..
Nyt oli nautinnon paikka, kaiken sen kurimuksen jälkeen.
Asettauduin lauteille ja otin esimmäisen niin lämmittävän kulauksen. Ja annoin ajatuksille vapauden ja  siitä sitten nautittimisella ei rajaa.. Kuumuus ympärillä oli niin nautinnollista..
Siellä melkein nirvanassa, kuului ääni, jostain todella kaukaa... VAIN pää tuntuu..
Sinne karahti nautinnon meren rannoille minun siniset ajatukset ja kiireellä takaisin suihkuhuoneeseen ja vaatteet melkoisella vauhdilla päälle.
Eteisestä sukat ja saappaat. Vauhdilla kohti navettaa ja siellä se odotti. Illan loppuhuipennus.
Poikiva lehmä.. Ja taas sukellettiin ja oi´ottiin jalat. Nuorison rivakalla vedolla edessämme oli jouluvasikka, mikä haukkoi henkeä. Ja onneksi vasikka oli tulpannut kaiken veden emänsä sisälle ja nyt se voimalla sieltä purkautui, löytäen samalla osuvan kohteen. Minä sain suihkun päälleni ja nyt olin jo niin kypsä siirtymään sinne joulusaunaan takaisin.
Pikavauhtia olin jälleen suihkun kautta lauteilla, ja tavoittelemassa sitä haaveitten merta. Ja maistoin varovasti konjakkilasin reunasta, kuumaa. Tietenkin, se oli nauttinut saunan lämmöstä, kun minä sukelsin lehmän kohtua kohdin.
Sininen hetki tuli viimein ja niin ajatus sai siivet...hiljaisuus, vain ajoittain kiukaan sihinä  heittäessäni vettä sen kiville..
Pitkän lämmittelyn jälkeen suihkuun ja huumaavan tuoksuista pesuainetta hiuksiin. Kunnon vaahdotus ja hieronta..ihanaa..
Ihanuuden rikkoi poksahdus ja koko taloon laskeutui käsin kosketeltava pimeys. Hetken kuuntelin yhä tihenevää hiljaisuutta, mutta ketään ei tilanne tuntunut vaivaavan. Nukkuu koko talo, paitsi minä, saunan nautiskelija..
Pyyhe käsikopelolla hiuksiin ja toinen vartalon suojaksi. Saappaat eteisestä, ei osuneet ainakaan omat, koska jalka melkein pyörähti ympäri. Ja kohti navettaa.. hienoja nämä vanhat ratkaisut, tuvan pääsulakkeet löytyvät navetan seinältä..
Onneksi puhelimen valolla pystyy edes jollain lailla suunnistamaan ja vanhalla muistilla pärjää hyvin. Törmäilen ämpäreihin ja sivuutan tankin. Ja viimein sulaketaululle, nopeasti tärisevin käsin räpellän sulakkeet vaihtoon ja humps, valot iskevät silmiin ja shampoo. En näe mitää, mutta kuulen kyllä...Jostain tankin takaa kuuluu reipas ääni, joulutonttuko se täällä.. Hitto, unohdin maitoauton kuski, kait.
Ja kun käännyn ympärille sanoakseni jotain todella nasevaa ja.. tippuu pyyhe.
Ennenkuin tajuankaan on joku aivan vieressä ja sieppaa pyyhkeen lattialta ja pyöräyttää sen ympärilleni varmoin ottein.
On tainnut emännän joulusauna jäädä kesken, kuuluu hiljainen kommentti. Edelleenkään en näe mitään, mutta tunnen voimakkaiden ja varmojen käsien liikkeet. Ja kohoan lattialta käsien mukana ja siihen tippuvat viisi numeroa liian suuret saappaat.
Jos veisin emännän sisälle, ettei vain palellu.. ja niin matka jatkuu oletettavasti maitokuskin voimakkailla käsivarsilla kohti tuvan lämpöä.. ja siitä suorilla kohti makuuhuonetta.
Eihän toki sitä maitokuskia sovi  viivyttää linja on tiukka ja kiirekin painaa päälle..
Makuuhuone kätkee hellän hekuman hetken..
Ja nukahdan hetkeksi, mies on poissa ja ainoa muisto on onnellinen tunne vartalollani.. mutta shampoo on jo kuivanut hiuksiini ja pyyhkeet jääneet jonnekin..
Ravistaudun hetkeen ja nousen ylös. Hiippailen talon läpi suihkuun, sauna on jo hiukan viilennyt ja konjakkikin jälleen oikean lämpöistä. Suihkuttelen varovasti vartaloani ja mietin, oliko se muka maitokuski..ettei vain joulupukki olisi yllättänyt.
Tällainen jouluyö...

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Tunnelmointia joulusaunassa....
voi voi voi voi. tiätkö mikä nyt todennäköisesti pääsi unohtumaan :o
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

navettapiika

• Vieras
Jos jättäsin sen sun mielikuvituksen varaan... vai jatketaanko tai tehdäänkö korjaava liike?

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Juurikin näin... Ala-Pertti, tuntuu että tarinasta puutut ainoastaan sinä. ;D
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

navettapiika

• Vieras
Juurikin näin... Ala-Pertti, tuntuu että tarinasta puutut ainoastaan sinä. ;D
Kukapa tietää olenko se minä vain onko se jostakin muusta.. ottaa selvää ken tahtoo.. ;)

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jos jättäsin sen sun mielikuvituksen varaan... vai jatketaanko tai tehdäänkö korjaava liike?

niinno. en kyllä tiä voinko minä asialle enää mitään ja onko muutenkaan soveliasta minun enää hämmentää asiaa lisää jos vahinko on jo päässyt tapahtumaan, niin kyllä sinä luultavasti itse joudut siitä vastuun kantamaan. tietty jos tuossa tankkikuskissa on miestä kantamaan tekonsa seuraukset, niin kannattaa tietty ottaa siihen avoimella mielellä ja kiihkoilematta yhteyttä ja sovinnossa suunnitella miten nyt eteenpäin.

nepähän kun ne saappaat jäivät sinne tankkihuoneeseen :o

navettapiika

• Vieras

niinno. en kyllä tiä voinko minä asialle enää mitään ja onko muutenkaan soveliasta minun enää hämmentää asiaa lisää jos vahinko on jo päässyt tapahtumaan, niin kyllä sinä luultavasti itse joudut siitä vastuun kantamaan. tietty jos tuossa tankkikuskissa on miestä kantamaan tekonsa seuraukset, niin kannattaa tietty ottaa siihen avoimella mielellä ja kiihkoilematta yhteyttä ja sovinnossa suunnitella miten nyt eteenpäin.

nepähän kun ne saappaat jäivät sinne tankkihuoneeseen :o
Juurikin niin, mutta luotan siihen, että tänä aamuna siellä ei käy valvontaeläinlääkäri. Eikä siellä ole maitoakaan, kun tankki on tyhjä.. joten jos pikasesti pesen sen maitohuoneen lattian.. ja pitää kait  ne nuoren-isännän saappaatkin hakea, että hommiin pääsee.. :P

Ala-Pertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
no sittenhän voi ollakin, jotta mitään peruuttamatonta ei ole päässytkään tapahtumaan.
mutta tarkista nyt vielä se tankkihuoneen ovi. jos se mokoma jäi auki, niin sinulla on taas tänään uusi joulu ;D

sorkkis

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Verstaalle tarttis mennä . Kaasupullo ulkosaunaan lämpeemään , tana , perk. Ennen kymmentä pääse tekemään mitään varmaanka .  >:( >:( >:( >:(
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

navettapiika

• Vieras
Verstaalle tarttis mennä . Kaasupullo ulkosaunaan lämpeemään , tana , perk. Ennen kymmentä pääse tekemään mitään varmaanka .  >:( >:( >:( >:(
Tässä se on tosi suomalainen mies, se menee jouluaamuna saunaan kaasupullon kanssa. Onhan sekin tietenkin sylipainiin kelpoinen.. ???

Toivo Tonta

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • karkki vai keppana?
Verstaalle tarttis mennä . Kossupullo ulkosaunaan lämpeemään , tana , perk. Ennen kymmentä pääse tekemään mitään varmaanka .  >:( >:( >:( >:(
Tässä se on tosi suomalainen mies, se menee jouluaamuna saunaan kossupullon kanssa. Onhan sekin tietenkin sylipainiin kelpoinen.. ???
toim.huom.
pessimisti ei pety!

T-Bone

• Vieras
Huikea joulutarina , loppua kohti sen jälkeen kun ne sulakkeet palavat  lukijakaan ei  oikein osaa enää erottaa fiktiota faktasta vai oliko se toisinpäin.
Väsymystäkään ei erotu tarinasta mikä lieneekin ilmiselvästi unohtunut  ::)

Itse muistelen konttineeni joskus lantakuilussa korjaamassa puristimen läppää jouluna enkä saisi siitä kirjoittamallakaan  näin mukaansa tempaisevaa kerrontaa... ;) ;D

navettapiika

• Vieras
Huikea joulutarina , loppua kohti sen jälkeen kun ne sulakkeet palavat  lukijakaan ei  oikein osaa enää erottaa fiktiota faktasta vai oliko se toisinpäin.

Itse muistelen konttineeni joskus lantakuilussa korjaamassa puristimen läppää jouluna enkä saisi siitä kirjoittamallakaan  näin mukaansa tempaisevaa kerrontaa... ;) ;D
On siitäkin kokemusta.. saisikohan vastaavan siitäkin. Pitää miettiä, josko huomenna hiljaisena aamunhetkenä.. Sehän oli muuten aina jouluaaton kohokohta, kun paskatykki lakkasi vetämästä ja kirnusi sontaa edes takaisin.. ;)

milkboi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.

Kahukirkon paiimeenil oon yyksintyö,,,se tuota Iemeliäkin riepoo,kun ei saa rauhassa joulua viettää ;D
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

T-Bone

• Vieras

On siitäkin kokemusta.. saisikohan vastaavan siitäkin. Pitää miettiä, josko huomenna hiljaisena aamunhetkenä.. Sehän oli muuten aina jouluaaton kohokohta, kun paskatykki lakkasi vetämästä ja kirnusi sontaa edes takaisin.. ;)

Siitä tarinasta puuttuu ne menninkäiset vai oliko ne niitä keijukaisia ...jäljelle jää vaan kauhea väsymys ,likaisia vaatekertoja ja tuoksuvat sormet ..... :P ;D