Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Työntekijöiden lakisääteinen tapaturmavakuutus  (Luettu 4869 kertaa)

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
 Pitääs maksaa tuo tuon otsikon mukaisen vakuutuksen v 2015 ennakkomaksu. Voiko se olla 9,3 % arvioidusta vuosipalkkasummasta ? kuten laskutetaan. Tuntuu kohtuuttoman korkealta. Onko yhtiökohtaisia eroja ? Tämä Lähitapiolan taksa.
Vakuutus otettu v 1954 eikä oo korvauksia koskaan haettu.

Viimeksi muokattu: 21.12.14 - klo:14:39 kirjoittanut paukkula

Toisen Lompakko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
Mikäs yhtiö noin runsaasti aikoo laskuttaa.Minun vak.yhtiöni perii noin 4,8% palkkasummasta,näin siis Lähitapiolassa.

Rami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 637
Kyllä minulla näkyy LähiTapiolassa olevan maatalouden palkkojen lakisääteinen tapaturmavakuutus 9,301 %. Onko varmasti oikeana työlaatuna (maataloustyöntekijät). Lastenhoito oli muistaakseni reilusti alle 1 %.  ;D

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Mikäs yhtiö noin runsaasti aikoo laskuttaa.Minun vak.yhtiöni perii noin 4,8% palkkasummasta,näin siis Lähitapiolassa.
Mikä työ ?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Minkäslainen se paukkulan irtisanomisjuttu,josta uimahallin saunas puhuttiin,olikaan :-\

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Kyllä minulla näkyy LähiTapiolassa olevan maatalouden palkkojen lakisääteinen tapaturmavakuutus 9,301 %. Onko varmasti oikeana työlaatuna (maataloustyöntekijät). Lastenhoito oli muistaakseni reilusti alle 1 %.  ;D
Lasten hoitoahan vasikkain hoito on,

Toisen Lompakko

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 53
Paukkula oot oikeessa 9,30 on prosentit.YT:eet on aloitettava työntekijän kanssa ja itteni laitan pakkolomalle,jos siten selviäis kevääseen asti.

antti-x

  • Vieras
Tuo on muuten tyyristä kuin ***kele. En tiedä mikä muilla on taksa, eikä meillä onneksi montaa tonnia palkkakuluja ole muutenkaan.

Mutta siis otetaan vaikka matala 20 tonnin työtulo. Siitä yrittäjän (joka on vähintään yhtä tapaturmaherkkä kuin työntekijä) maksaa MATA-vakuutusta reippaasti alle 400 (tai ainakin pari vuotta sitten maksoi, käsiin sattui 2011 paperi jossa on 360€)

Eli vajaa 2%. Ja työntekijällä sitten jotain melkein 5 kertainen summa? Huh huh.

No MATA on jossain määrin kai tuettu, mutta muistaakseni muksujen max. 200 000€ korvaustasoilla olevat vapaaehtoiset eli )takuulla iman tukea olevat) täysajan tapaturmavakuutukset maksavat joitakin kymppejä, ehkä 50€/ vuosi / muksu.

Voi olla että maataloustyö on riskialttiimpaa kuin 6 vuotiaana poikalapsena oleminen, mutta siis 50 kertaa riskialttiimpaa?

Red Bull

  • Vieras
Minkäslainen se paukkulan irtisanomisjuttu,josta uimahallin saunas puhuttiin,olikaan :-\

Pirullisen oloinen typy oli muutenkin jos samaan caseen kuului..  :-X

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Minkäslainen se paukkulan irtisanomisjuttu,josta uimahallin saunas puhuttiin,olikaan :-\

Pirullisen oloinen typy oli muutenkin jos samaan caseen kuului..  :-X
Ei ole tapaturmavakuutuksen kanssa mitään yhteyttä. Tilallamme on 1956 saakka ollut lakisääteinen tapaturmavakuutus. mutta onnekiksi ei ole koskaan tarvinnut korvauksia hakea.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Kyllä minulla näkyy LähiTapiolassa olevan maatalouden palkkojen lakisääteinen tapaturmavakuutus 9,301 %. Onko varmasti oikeana työlaatuna (maataloustyöntekijät). Lastenhoito oli muistaakseni reilusti alle 1 %.  ;D

Minulla lakisääteinen Pohjolassa. Kiroilin minäkin tuota rajua prosenttia, peräti  8,9 %. Mutta taitaakin olla "halpa". Vakuutuskirjassa lukee toimialana vilja- ja palkokasvienviljely. Tuollaisilla valkokaulualoilla prosentti alle 2! Mukavasti nostaa välillisiä palkkakuluja...   >:(

Minulla on viimeisten 50.000 bruttopalkkaeuron aikana ollut yksi kaveri viikon tapaturmasaikulla, pudottuaan portaissa. Tiedä sitten montako maataloustyöntekijää teloo itsensä kyvyttömäksi vuodessa, mutta tuon prosentin perusteella turhan moni.
Slippin 'n sliding

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Kyllähän maataloustyö on riskialtista, mutta onko se nyt 10 riskialttiimappaa kuin lasten hoito? Että epäilisin samalle hemmolle sattuvan sen vahingon oli se maataloustöissä tai pehmustetussa huoneessa.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Ei mulla ole tarkkaa faktaa tuon riskin suuruudesta, mutta lastenhoidossa on nostelua ja mahdollista liukastua ulkona jne, mutta toisaalta siellä ei käsitellä kemikaaleja, ei pelata isojen eläinten ja koneiden kanssa ja mikä ehkä merkittävämpänä, maatilojen työturvallisuustaso ei ole vielä sillä tasolla kuin se pitäisi olla.

antti-x

  • Vieras
Piti tarkistaa mitä maksaa 5 vuotiaan pojan täysajan tapaturmavakuutus:

Vakuutusturva
Hoitokorvaus ?
Enimmäiskorvaus:   12 890,00 euroa
Omavastuu:   Ei omavastuuta
Haittakorvaus ?
Enimmäiskorvaus:   175 308,00 euroa
Kuolinkorvaus ?
Enimmäiskorvaus:   6 187,00 euroa
Edunsaaja:   Ei ilmoitettu
Vakuutuksen maksu ja alennukset
Vakuutuksen vakuutuskauden maksu:   26,20 euroa

Tuohon ei tietty sisälly sairaseläkettä joka voi olla paljon isompi rasti, mutta silti maksimissaan vakuutusyhtiö maksaa vajaa 200 000€, ja vuoden maksu on 26 euroa.