Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kehukaa pientä meijeriänne!  (Luettu 11719 kertaa)

antti-x

  • Vieras
Kehukaa pientä meijeriänne!
Jotenkin olen profiloitunut pienten (eli Valiota pienempien) ja oikeasti tosi kivojen meijerien haukkujana. Ja siitä sitten kaikki ovat vihaisia että kateellinen olet ja kaikkea muuta. Koska olen ilmeisen väärässä ja pienet meijerit ovat suomalaisen maidontuotannon selkäranka, olisi kiva kuulla ne kaikki hienoudet jotka niiden toiminnasta on unohdettu kertoa tai jäänyt kuulematta. Eli kaikki nyt kertomaan erilaisten pienten meijerien saavutuksista. Vaikka olisin eri mieltä, lupaan että en vastaa tähän ketjuun mitään, ei siis ole tarkoitus haastaa riitaa mitenkään. Vaan tosiaan kuulla mitä ainutlaatuista tai muuten hienoa eri meijerit ovat saanet aikaan. :)

Pari kertaa saatan nostaa tämän uudestaan esiin jos vaikuttaa että ihmiset eivät ole huomanneet avausta ja kehut ovat siksi jääneet vähiin.

antti-x

  • Vieras
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Saa tähän sitten kehua muitakin kuin omaa firmaa. Jotta saadaan homma käyntiin niin pitää kehua Arctic milk meijeriä joka on hienosti lähtenyt tekemään valtakunnalliseen myyntiin erikoisjuustoja joita ei syystä tai toisesta ole muilta löytynyt. Erityisesti maustettuja juustoja (kuminajuustoa pitäisi suomessa, about suurimmassa kuminan tuottajamaassa tehdä paljon enemmän) ja kypsennettyjä munajuustoja.

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Saa tähän sitten kehua muitakin kuin omaa firmaa. Jotta saadaan homma käyntiin niin pitää kehua Arctic milk meijeriä joka on hienosti lähtenyt tekemään valtakunnalliseen myyntiin erikoisjuustoja joita ei syystä tai toisesta ole muilta löytynyt. Erityisesti maustettuja juustoja (kuminajuustoa pitäisi suomessa, about suurimmassa kuminan tuottajamaassa tehdä paljon enemmän) ja kypsennettyjä munajuustoja.
Mää olin varmaan joskus aikaisemminkin kuullut/lukenut tuosta ArcticMilkistä, mutta asioidessani viikolla yx ehtoo YPÄJÄn toisessa_niistä_mainitun_taajaman_marketeista, niin huomasinpa lapputavaraa etsiessni hyllyn reunassa oikein esitteen AM:stä. Firmahan on rekisteröity Ypäjälle, joten oli ihan lähikamaa...hylly tosin oli siltä kohtaa tyhjä eli asiakkaat olivat toimineet. Maistamatta jäi :)

Kotikaupungin juustolan tuotteita (aurattu?lingottu?eiku eli oli Kolattu!) on maistettukin joskus. Harvoin tulee ostettua, "maitoautoedamia" meillä meneekin kilopari viikossa.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Saa tähän sitten kehua muitakin kuin omaa firmaa. Jotta saadaan homma käyntiin niin pitää kehua Arctic milk meijeriä joka on hienosti lähtenyt tekemään valtakunnalliseen myyntiin erikoisjuustoja joita ei syystä tai toisesta ole muilta löytynyt. Erityisesti maustettuja juustoja (kuminajuustoa pitäisi suomessa, about suurimmassa kuminan tuottajamaassa tehdä paljon enemmän) ja kypsennettyjä munajuustoja.
Mää olin varmaan joskus aikaisemminkin kuullut/lukenut tuosta ArcticMilkistä, mutta asioidessani viikolla yx ehtoo YPÄJÄn toisessa_niistä_mainitun_taajaman_marketeista, niin huomasinpa lapputavaraa etsiessni hyllyn reunassa oikein esitteen AM:stä. Firmahan on rekisteröity Ypäjälle, joten oli ihan lähikamaa...hylly tosin oli siltä kohtaa tyhjä eli asiakkaat olivat toimineet. Maistamatta jäi :)

Kotikaupungin juustolan tuotteita (aurattu?lingottu?eiku eli oli Kolattu!) on maistettukin joskus. Harvoin tulee ostettua, "maitoautoedamia" meillä meneekin kilopari viikossa.

AM:n toimitus matka on vähän pitkä vaikka on Ypäjäläinen yritys. Meijeri on c-2 alueella. :-D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Meiltä on lähtenyt maitoa pieneenkin meijeriin, ja se oli aikaa, jolloin pikkujoulut vietettiin hotellissa ja kaikin puolin palvelu tuottajiin päin oli mutkatonta. Jos oli tarvetta tiliä joustettiin ja muutenkin apuja sai ilman suurta vääntämistä.
Meijerin omat tuotteet olivat tosi maukkaita, mutta sitä jalkaa ei marketin oven rakoon oikein saatu. Tuo lähiruoka ei vielä löynyt itseään läpi. Ja sitten Kainuu tuli ja nielaisi sen... :'(

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Meiltä on lähtenyt maitoa pieneenkin meijeriin, ja se oli aikaa, jolloin pikkujoulut vietettiin hotellissa ja kaikin puolin palvelu tuottajiin päin oli mutkatonta. Jos oli tarvetta tiliä joustettiin ja muutenkin apuja sai ilman suurta vääntämistä.
Meijerin omat tuotteet olivat tosi maukkaita, mutta sitä jalkaa ei marketin oven rakoon oikein saatu. Tuo lähiruoka ei vielä löynyt itseään läpi. Ja sitten Kainuu tuli ja nielaisi sen... :'(
Niin tosiaan teiltä lähti maitoa Kainuuseenkin.Mitenkäs siellä entisillä sijoilla useamman meijerin kehdossa,käytiinkö niitä "heinähankotappeluja"?Oma meijerihän meni heti uutena kiinni.

navettapiika

  • Vieras
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Meiltä on lähtenyt maitoa pieneenkin meijeriin, ja se oli aikaa, jolloin pikkujoulut vietettiin hotellissa ja kaikin puolin palvelu tuottajiin päin oli mutkatonta. Jos oli tarvetta tiliä joustettiin ja muutenkin apuja sai ilman suurta vääntämistä.
Meijerin omat tuotteet olivat tosi maukkaita, mutta sitä jalkaa ei marketin oven rakoon oikein saatu. Tuo lähiruoka ei vielä löynyt itseään läpi. Ja sitten Kainuu tuli ja nielaisi sen... :'(
Niin tosiaan teiltä lähti maitoa Kainuuseenkin.Mitenkäs siellä entisillä sijoilla useamman meijerin kehdossa,käytiinkö niitä "heinähankotappeluja"?Oma meijerihän meni heti uutena kiinni.
Meiltä on lähtenyt maitoa kuuteen eri meijeriin... eli vaihtoja on ollut ihan kohtuudella. Ja nyt oli se seitsemäs tarjolla, mutta Arlalle ei nuori-isäntä suostunut edes vastaamaan, kun tiesi kuka soittaa ja miksi. ;D
Noita heinähanko tappeluita ei ole ollut, meitä on kyllä pitkin kylänraittia kyllä arvosteltu ja minä  olen valintoja useammallekkin isännälle perustellut, mutta loppujen lopuksi on meidän valintoja ei suuremmin ole kyseenalaistettu. On ollut sen verta pieni tila, että ei ole suuria hetkauttanut. Nyt sitten on kokoluokka toinen, mutta nyt on isäntäkin toinen, joten päätökset tehdään ehkä hiukan eri mentaliteetilla.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
AM:n toimitus matka on vähän pitkä vaikka on Ypäjäläinen yritys. Meijeri on c-2 alueella. :-D

Jos joku osaa kertoa niin ihan mielenkiinnosta ja laiskuudesta ryhtyä itse penkomaan julkisia omistuksia... Mikä kuvio tässä oikein on taustalla? Ehti jo huvittamaankin sijainnin ja nimen ristiriita  ;D  ellei kyse ole putiikista, joka tähtää kärjistettynä siihen, että vienti esim. Keski-Eurooppaan on päämarkkina ja kotimaa on sivuseikka.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
AM:n toimitus matka on vähän pitkä vaikka on Ypäjäläinen yritys. Meijeri on c-2 alueella. :-D

Jos joku osaa kertoa niin ihan mielenkiinnosta ja laiskuudesta ryhtyä itse penkomaan julkisia omistuksia... Mikä kuvio tässä oikein on taustalla? Ehti jo huvittamaankin sijainnin ja nimen ristiriita  ;D  ellei kyse ole putiikista, joka tähtää kärjistettynä siihen, että vienti esim. Keski-Eurooppaan on päämarkkina ja kotimaa on sivuseikka.

http://arcticmilk.fi/fi/yritys.html

Helpomppi myydä lähiruokaa Hesaan. :-D
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
No tää nyt on vaan tämmönen reilun 1700 tuottajan ja reilun 500milj litran firma
noin  1/4 osa Suomen maidosta ja osa semmosta reilun 7000 tuottajan firmaa,
eli ihan pikkukirnu  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

mah

  • Vieras
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Minulla on isomummon peruina hyvät juustomuotit. Siis ei ole tehty siitä mummoparasta, vaan olleet hänellä käytössä. Tulee namia kotijuustoa joulupöytään. :-X

antti-x

  • Vieras
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Eikö kenelläkään oikeasti ole mitään hyvää sanottavaa mistään olemassa olevasta pienestä meijeristä (Valiota tai sen osuuskuntia pienemmästä, Ojalalle tiedoksi :) ), Arctic Milkiäkin vaan soimataan sen osoitteesta?  :'(

mah

  • Vieras
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Kai pienetkin meijerit on ihan kivat, jos ne on sellaiset terhakat ja suuhun sopivat. Itse olen enempi suurten meijerien ystävä. :-X

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Kai pienetkin meijerit on ihan kivat, jos ne on sellaiset terhakat ja suuhun sopivat. Itse olen enempi suurten meijerien ystävä. :-X


ja aikansa kirnuaa,ni alakaa voiksi menemään... :-*

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Kehukaa pientä meijeriänne!
Viljo messuilla oli puhetta AM:stä kun joku paikallinen kehui sitä kertoen
kunnan tukeneen yritystä vuosituotantoon laskettuna n.5eur/kg juustoa.
Meleko reilua ja hienoja on tämmöset yritykset kun työllistävät paikallisen
raaka-aineen jalostuksessa duunareita pienessä maalaispitäjässä.

Toista se onValiolla, kuntien ei tarvii avustella paljoa saati
antaa takauksia jne ja vastikkeeksi saadaan isot meijeritilit ja hyvinvoivat tilat  8)
Maito toki viedään muualle jalostettavaksi parhaisiin laitoksiin ja osaavimpiin käsiin,
mutta sehän tässä yhtälössä on sivuseikka.

Tokihan AM käyttää Valion maitoa raaka-aineena tuetulle juustolleen  ;)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)