Tosta jeepin jauhannasta tulee mieleen Ilkka Kanervan kertoma tarina. Puhui tämän joskus Kokoomuksen piirikokouksessa.
-Olin Turussa pitämässä vappupuhetta vuonna jotain. Väkeä oli paikalla ummet ja lammet ja itse kökötin pöntössä puhumassa. Siihen sitten hiipparoi sivummalta joku ulkoasustaan päätellen laitapuolen kulkija. Hän parkkeerasi siihen pöntön lähelle ja kuunteli hetken aikaa hiljaa. Sitten hän alkoi heittää kaikenlaisia väliheittoja, ensin vaimeasti, sitten vähän kovemmalla äänellä ja lopulta minulla oli aikamoisia vaikeuksia jatkaa puhetta. Mietin kuumeisesti puheen lomassa mitä tekisin. Lopulta laitoin kaikki yhden kortin varaan ja keskeytin puheen ja totesin kaverille. -Jos et nyt osaa olla hiljaa niin minä pidän taatusti siitä huolen, että sinulle löydetään työpaikka.
Kaveri meni sanattomaksi ja jatkoin puhetta. Hetken aikaa hän oli vielä paikalla ja liukeni siitä sitten enempää kommentoimatta pois...
Ei se Ilekään niin tyhymä ole, mitä äkkiä ajatellen luulisi

Tosi hyvä heitto, tepsisiköhän tuo jeeppiinki 
Jeeppi ei tajua että suomen tuloerojen kasvu johtuu siitä että täällä on liikaa sallittu ja suorastaan tuettu köyhänä laiskottelua. Ei siitä että rikkaat olisivat liian rikkaita.
Progressiivinen verotus ja kaikkea. Suomi ei tosiaankaan motivoi tienaamaan paljon. Sen vaan pitäisi paremmin motivoida tienaamaan edes jonkin verran...
Jos köyhät täysin terveet eivät voisi laiskotella tekemättä mitään ja silti tulla toimeen, talous tosiaan kasvaisi kovempaa.
Samaa mieltä, kyllä paras kannustin työssä käymiseen on se, että tienaa huomattavasti enempi kuin kotona makaamalla

Sen lisäksi valtio rahoittaa paljon sellaista toimintaa, joka ei oikeastaan edes kuulu valtion tehtäviin

Miksi esim. Suomen valtio maksaa somaleille matkoja kotimaahan lomaileen, jos ne kerran on sieltä tulleet tänne hakemaan turvaa, miksi niiden pitää päästä välillä lomaileen sinne kotimaahan veronmaksajien piikkiin