Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ternimaidon hinta  (Luettu 18364 kertaa)

maajussinmorsian

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Ternimaidon hinta
Mikähän mahtaa olla tänäpäivänä ternimaidon "markkinahinta", jos sellaista herkkua on jossakin myytävänä?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Ternimaidon hinta
kahdesta viiteen euroon kuuluu olevan haitari!

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Ternimaidon hinta
Torilla kymmenenkin euroa litra ja mummot repii kaiken käsistä...  :)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Ternimaidon hinta
Mikähän mahtaa olla tänäpäivänä ternimaidon "markkinahinta", jos sellaista herkkua on jossakin myytävänä?

melkein saa sen mitä kehtaa pyytää.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Ternimaidon hinta
Kas kun osui googlella tämmönen keskustelu. Ternimaidon hinta pitää suhteuttaa saatavuuteen, laatuun elintarvikkeena ja muihin käyttökohteisiin, verrattuna normimaitoon ja tilamaitoon.

Saatavuus: Lehmä poikii karkeana nyrkkisääntönä kerran vuodessa. Sitä ternimaitoa saa silloin muutamana päivänä vuodessa per lehmä. Normimaito juoksee koko ajan kuorma-auto lasteina pitkin maata.

Laatu: Priima luksus superruoka.

Käyttökohteet: Vasikka menee kaiken muun edelle. Muut saa jos jää.

Jos siis normimaidon tuottajahinta on kaukana alta puolta euroa ja huolella tuotettu tinkimaito euron litra, niin ternimaito on perstuntumalta heittämällä joitakin satasia litra.

Kohtuudessa ja todellisuudessa sekä silkassa hyväntahtoisuudessani sanoisi, että alle 10 eurolla litra myyminen on halventamista.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ternimaidon hinta
kahdesta viiteen euroon kuuluu olevan haitari!

 :o

Ei ole varmaan mikään monirivinen hanuri tuolla hinnalla  ;D

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Ternimaidon hinta
Porukat myi ennen minua 2.5€/l. Ite oon myyny 3.5€/l ja omasta mielestä mielettömän halvalla..

suhmura

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 75
Vs: Ternimaidon hinta
mie oon myyny ternimaitoa 5€/litra ja jonotuslista on jatkuvasti aika pitkä:) olen kyllä ajatellut korottaa hinnan vuodenvaihteessa 8 egeen...

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Ternimaidon hinta
mie oon myyny ternimaitoa 5€/litra ja jonotuslista on jatkuvasti aika pitkä:) olen kyllä ajatellut korottaa hinnan vuodenvaihteessa 8 egeen...
Hui.  :o Oon ottanut 10€/l, eikä kukaan oo valittanut.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9603
Vs: Ternimaidon hinta
Pitäiskö siitä hintaakin ottaa? Hyvä jos jollekkin kelpaa, muuten ylimääräiset menee tunkioon  ;D

Pantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 384
Vs: Ternimaidon hinta
Me ollaan nyt juotettu kaikki ternimaito vasikoille joten yhtään ylimääräistä ei ole ollut myytäväksi. Ennen myin maidon paikallisella tuottajatorilla ja sain muutaman euron  litrasta vaikka tein suuren työn ennenkuin se maito oli siellä purkitettuna, nimikoituna, pakastettuna ja kuljetettuna. Mummot osti ja se 5 euronen jonka he joutuivat siitä pulittamaan oli omasta mielestäni ihan liikaa heidän kukkarolleen. Sitten kuulin että jobbarit oli keksineet hyvän keinon: ostivat kaikki maidot ja kuljettivat Helsinkiin. Siitähän sai siellä vaikka kuinka paljon rahaa.

Enää en myy.

Ihan hyvän idean näin kun pieniä maitokannuja oli navetan hyllyllä kymmeniä ja päällä nimi. Jokainen maitokannu täyttyi vuorollaan ja sitten soitto että nyt voisi tulla hakemaan ternimaitoa.

axb

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Ternimaidon hinta
Paikallinen kauppias kyseli myyntiin... pakatuna pakasteena tarjos 8e/l eli ulosmyynti varmaan ois sit toisella kympillä...

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Vs: Ternimaidon hinta
Pitäiskö siitä hintaakin ottaa? Hyvä jos jollekkin kelpaa, muuten ylimääräiset menee tunkioon  ;D

Voi ny lehemän römpsä! Tunkioon?

Oikeasti, alle 10e/l tuottajahintaa ei pidä hyväksyä. Yhtään ei tartte hävetä pyytää enempikin.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Ternimaidon hinta
Juottakaa se "juustoontuva" ternimaito vasikalle ja myykää se huono ensikon maito pois  :o

Kamikaze

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 124
Vs: Ternimaidon hinta
Paikallisessa suoramyynnissä 8€ litra. Sillä ollaan myyty kyläkoulun vanhempainyhdistyksen hyväksi, jos yhdistyksen jäsen (vaimo) itse hoitaa maidon ämpäristä eteenpäin. On siitä vain vastusta, ensin hommata litran pullot a 50 centtiä, sitten sekotella 2-4 lypsyn maidot ja sitten pullotella, kirjoittaa ja liimata tarrat, rahdata pakkaseen ja sitten myyjäisiin. Ei yhtään liikaa hintaa.