Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mitä nyt tekis oikeen...  (Luettu 8213 kertaa)

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Mitä nyt tekis oikeen...
15 hehtaaria mettää päätehakkuu kypsänä metsäkeskuksen mukaan, meijerin ja teurastamon osuuspääomat täynnä, velaat maksettu ja pian 10 vuoden ajan  vuosittain sijoituksiin mennyt 15-20 tonnia. Olisiko järkevintä sijoittaa metsärahat suoriin osakekauppoihin vai mitä tehdä?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Osta uus rattori tai käy vaikka malediiveillä.

*****akos niitä kaikkia rahoja säästelemään.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Kaikki salaojiin, uus navetta, uus talo, kuivuri, peltotiet kuntoo. 1000m2 konehalli, koneita, lomamökki, lentolupakirja +helikopteri, maasturi, metsää, peltoo......  Jotain tällaists
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

mx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 488
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
15 hehtaaria mettää päätehakkuu kypsänä metsäkeskuksen mukaan, meijerin ja teurastamon osuuspääomat täynnä, velaat maksettu ja pian 10 vuoden ajan  vuosittain sijoituksiin mennyt 15-20 tonnia. Olisiko järkevintä sijoittaa metsärahat suoriin osakekauppoihin vai mitä tehdä?
Normi maitotila!

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2007
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
outokumpu, yit, outotec. noi nousee seuraavan kymmenen vuoden sisällä ylös. yks saa mennä konkkaanki jäät silti voitolle.

noihin 50 pinnaa ja loput 50 pinnaa hajauttaen osinkokoneisiin. rinkuloita, pankkeja, noksuakin jne.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Osakehuoneistoja kaupungista.Ei välttämättä paras tuotto,mutta melko varmoja 8)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Sijoita kaikki vanhaan japanilaiseen käyttötaiteeseen, eli katanoihin  ;D ;D

Tai osta 70-luvun Opel  ;D

Mää oon ajatellut ryypätä ja tipustaa kaikki metsätuloni. Jääpä muistoja perikunnalle jaettavaksi  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Tupajumi

  • Vieras
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Kaikki salaojiin, uus navetta, uus talo, kuivuri, peltotiet kuntoo. 1000m2 konehalli, koneita, lomamökki, lentolupakirja +helikopteri, maasturi, metsää, peltoo......  Jotain tällaists

On elämä raskasta työtä,on siinä harvoin onni myötä....Miks ihmeessä pitäis koko ajan investoida ja touhuta,eikö pitäis myös nauttia elämästä TÄSSÄ JA NYT, jos siihen kerta on varaa,eikä joskus sitten vasta eläkkeellä,jolloin ehkä terveydentila ei enää sallikaan elämästä nauttimista täysin rinnoin.

Viimeksi muokattu: 14.11.14 - klo:18:08 kirjoittanut Tupajumi

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
....pian 10 vuoden ajan  vuosittain sijoituksiin mennyt 15-20 tonnia. Olisiko järkevintä sijoittaa metsärahat suoriin osakekauppoihin vai mitä tehdä?

Minkälaisiin sijoituksiin nuo ovat aikaisemmin menneet? Suoraan osakkeisiin ei ole huono ajatus kunhan siedät mahdollisen pörssilaskun. Osakkeet ovat jo aika monta vuotta nousseet putkeen ja joskus tulee pienempi tai suurempi lasku.

Kunnollinen osakehuoneisto kaupungista on muiden ehdottamista järkevin. Mutta ei tuolla 15 ha saa todennäköisesti kuin yhden tai kaksi minikokoista jos oikeista tai sellaisista kaupungeista puhutaan, jotka ovat eläviä ja kasvavia vielä 15 vuoden kuluttua. Jonkin sortin asuntorahastojakin on nykyään tarjolla jos haluaa jakaa riskin huonosta vuokralaisesta.

Sijoita kaikki vanhaan japanilaiseen käyttötaiteeseen, eli katanoihin  ;D ;D

Tai osta 70-luvun Opel  ;D

Mää oon ajatellut ryypätä ja tipustaa kaikki metsätuloni. Jääpä muistoja perikunnalle jaettavaksi  ;D

Nää ovat hauskimmat    :D   Tuo ensimmäinen ei ole pöhkö vaan ihan miettimisen arvoinen. Varsinkin jos sen laajentaa koskemaan taidetta yleensä.

Ryyppäämisen tiedän, mutta mitä tuo tipustaminen tässä yhteydessä on? Itselle tulee mieleen lintujen metsästäminen ja reissaaminen ympäri maailmaa sen vuoksi. Tai tipu-iän juuri ja juuri ohittaneiden naispuolisten jahtaaminen ja perikunnan kasvattaminen  ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Japanin Keisarillisen armeijan lommoinen shin gunto on aina hyvä ostos  ;D

Tipustaminen on samaa kuin kisuttaminen  ;D Nokka kohti keinuvaa pyrstöä  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Kaikki salaojiin, uus navetta, uus talo, kuivuri, peltotiet kuntoo. 1000m2 konehalli, koneita, lomamökki, lentolupakirja +helikopteri, maasturi, metsää, peltoo......  Jotain tällaists

On elämä raskasta työtä,on siinä harvoin onni myötä....Miks ihmeessä pitäis koko ajan investoida ja touhuta,eikö pitäis myös nauttia elämästä TÄSSÄ JA NYT, jos siihen kerta on varaa,eikä joskus sitten vasta eläkkeellä,jolloin ehkä terveydentila ei enää sallikaan elämästä nauttimista täysin rinnoin.
Mä taas olen saanut ravenlordin viesteistä sellaisen kuvan, että tarkoituksena ei ole nauttia elämästä vaan saada mahdollisimman paljon rahaa säästöön...

Itse en näe kovin hienona vaihtoehtona jotain 55v eläkeikää jolloin on kerennyt siellä parsipuuhalassa saamaan kaikki mahdolliset vaivat ja parisataa tonnia ylimääräistä rahaa säästöön, joka tuntuu olevan yllättävän monellakin isännällä tavoitteena. Mutta se onkin vain meikäläisen mielipide.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Tipustaminen on samaa kuin kisuttaminen  ;D Nokka kohti keinuvaa pyrstöä  ;D

Keinuvia pyrstöjä on aika paljon, joten kyllä metsärahat saa varmasti kulumaan... Mitä nykyinen kotipyrstö moisesta meinaa vai käykö hän sillä kollipoikaistamassa tai puumailemassa  ;D ?

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Mä taas olen saanut ravenlordin viesteistä sellaisen kuvan, että tarkoituksena ei ole nauttia elämästä vaan saada mahdollisimman paljon rahaa säästöön... 

Säätäminen ja elämästä nauttiminen eivät sulje toisiaan pois, mutta rajaa erittäin kalliit nautinnot pois. Joiden ihmisten parhaimmat nautinnot eivät edes kovin paljoa rahaa vaadi. Jos töitäkin pitäisi tehdä, niin ei sitä aikaakaan rajattomasti ole nautinnoille. Kyllä minä ymmärrän oikein hyvin halun saada rahaa säästöön. Ei raha onnea tuo, mutta sopiva määrä tuottavasti säästettynä helpottaa kummasti elämistä. Varsinkin pienellä eläkkeellä elämistä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Kaikki salaojiin, uus navetta, uus talo, kuivuri, peltotiet kuntoo. 1000m2 konehalli, koneita, lomamökki, lentolupakirja +helikopteri, maasturi, metsää, peltoo......  Jotain tällaists

On elämä raskasta työtä,on siinä harvoin onni myötä....Miks ihmeessä pitäis koko ajan investoida ja touhuta,eikö pitäis myös nauttia elämästä TÄSSÄ JA NYT, jos siihen kerta on varaa,eikä joskus sitten vasta eläkkeellä,jolloin ehkä terveydentila ei enää sallikaan elämästä nauttimista täysin rinnoin.
Nimenomaan! Maanviljelys kun on elämämäntapa, niin paljo kivempää kun puitteet on kunnossa. Tietenkin, jos tila on tip top, niin toinen juttu.
Mutta sitä minä en ymmärrä, että miks 60+ ikäsenä ostellaan vielä osakkeita. Mun mielestä pitäs paremminkin alkaa purkaa omistuksia ja antaa rahan palaa!
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mitä nyt tekis oikeen...
Tipustaminen on samaa kuin kisuttaminen  ;D Nokka kohti keinuvaa pyrstöä  ;D

Keinuvia pyrstöjä on aika paljon, joten kyllä metsärahat saa varmasti kulumaan... Mitä nykyinen kotipyrstö moisesta meinaa vai käykö hän sillä kollipoikaistamassa tai puumailemassa  ;D ?
Jaa..

Mun metsärahoilla saa tipustettua Nilsiässä yhden illaan. Metsää on nääs 8 tai 15 aaria, en muista  :-\

Toisaalta Nilsiässä on edullista tipustaa  ;D Road Killejä porstua piukassa  ;D

 :P :P
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.