Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ruokintatekniikka  (Luettu 10137 kertaa)

mah

  • Vieras
Vs: Ruokintatekniikka
Mullahan on traktori+apevaunu+leveä pöytä. Ihan vaan siksi koska se ei sule mitään vaihtoehtoja pois.
Mullahan on kiinteä sekoitin(Seko) ja mattoruokkija.Ihan vaan siksi koska olen laiska 8) ;D
Väärin. Sinulla on renki, koska olet laiska. Kiinteä sekoitin ja mattoruokkija on siksi, että sille poloiselle olisi töitä... :-X

case_4230

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: Ruokintatekniikka
Oon nhny myös parissa paikassa traktori+apevaunu ruokintaa mutta ei vaan minua napannu, sitten parissa paikassa ollu että apevaunulla tyhjennetään rehulattoon ja jaetaan pienkuormaajalla sitten rehu...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Ruokintatekniikka
Mullahan on traktori+apevaunu+leveä pöytä. Ihan vaan siksi koska se ei sule mitään vaihtoehtoja pois.
Mullahan on kiinteä sekoitin(Seko) ja mattoruokkija.Ihan vaan siksi koska olen laiska 8) ;D
Väärin. Sinulla on renki, koska olet laiska. Kiinteä sekoitin ja mattoruokkija on siksi, että sille poloiselle olisi töitä... :-X
Väärin.Renki on senvuoksi että meillä on niin vitusti kaikkia hommia.Kiinteä sekoitin ja mattoruokkija on senvuoksi että renkikin tykkää niistä 8)

Red Bull

  • Vieras
Vs: Ruokintatekniikka
Miksi, jos suunnitellaan robottinavettaa, ei voi tehdä mahdollisimman yksinkertaista ja halpaa nykyään? Ei noilla mattohimmeleillä saa yhtään enempää maitoa, tai vaikuta ainakaan positiivesti useat ruokinnat päivässä, niinkuin niitä perustellaan. En ainakaan minä usko... :-X Jos haluaa "vain" yhden robon, niin mielestäni selkein, ehkä halvinkin, olisi 3-rivinen, avokouruilla ja visiiriruokinta. Tällainen olisi edullisesti tehtävissä normi kattoristikoillakin. Tuollaisen pystyisi järkevästi pykäämään puolella miljoonalla robotteineen...

Onko tuollaista joku tehnyt että näkis käytännössä miten pelaa?  ::)

VH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Vs: Ruokintatekniikka
Oon nhny myös parissa paikassa traktori+apevaunu ruokintaa mutta ei vaan minua napannu, sitten parissa paikassa ollu että apevaunulla tyhjennetään rehulattoon ja jaetaan pienkuormaajalla sitten rehu...
En moiti noita härpäkkeitä kun ei omakohtaista kokemusta ole mutta miksi maailmalla isoissa karjoissa enemmistöllä on se läpiajettava pöytä ja vaunu...keep it simple!

mah

  • Vieras
Vs: Ruokintatekniikka
Miksi, jos suunnitellaan robottinavettaa, ei voi tehdä mahdollisimman yksinkertaista ja halpaa nykyään? Ei noilla mattohimmeleillä saa yhtään enempää maitoa, tai vaikuta ainakaan positiivesti useat ruokinnat päivässä, niinkuin niitä perustellaan. En ainakaan minä usko... :-X Jos haluaa "vain" yhden robon, niin mielestäni selkein, ehkä halvinkin, olisi 3-rivinen, avokouruilla ja visiiriruokinta. Tällainen olisi edullisesti tehtävissä normi kattoristikoillakin. Tuollaisen pystyisi järkevästi pykäämään puolella miljoonalla robotteineen...

Onko tuollaista joku tehnyt että näkis käytännössä miten pelaa?  ::)

Ainakin "somebody 77"-nimimerkillä on tuollainen, asemalla tosin. :-X

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Ruokintatekniikka
Oon nhny myös parissa paikassa traktori+apevaunu ruokintaa mutta ei vaan minua napannu, sitten parissa paikassa ollu että apevaunulla tyhjennetään rehulattoon ja jaetaan pienkuormaajalla sitten rehu...
En moiti noita härpäkkeitä kun ei omakohtaista kokemusta ole mutta miksi maailmalla isoissa karjoissa enemmistöllä on se läpiajettava pöytä ja vaunu...keep it simple!
Toimii myös pienemmässä mittakaavassa.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Ruokintatekniikka
Lely vectoria vaan siihen vajaatäytöllä olevaan 1-robon velkanavetaan niin hyvää tulee. ;D ;D ;D ;D ;D
Oon vaatimaton!

VH

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Vs: Ruokintatekniikka
Oon nhny myös parissa paikassa traktori+apevaunu ruokintaa mutta ei vaan minua napannu, sitten parissa paikassa ollu että apevaunulla tyhjennetään rehulattoon ja jaetaan pienkuormaajalla sitten rehu...
En moiti noita härpäkkeitä kun ei omakohtaista kokemusta ole mutta miksi maailmalla isoissa karjoissa enemmistöllä on se läpiajettava pöytä ja vaunu...keep it simple!
Toimii myös pienemmässä mittakaavassa.
Nimenomaan!  Omassa nykyisessä puuhalassa siirryttiin 4 vuotta sitten aperuokintaan traktori+hinattava apevaunu+leveä ruokintapöytä tulee seuraavaankin navettaan.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Ruokintatekniikka
Lely vectoria vaan siihen vajaatäytöllä olevaan 1-robon velkanavetaan niin hyvää tulee. ;D ;D ;D ;D ;D
Näitäkin löytyy, toki voi olla myös erittäin pahalla vajaatäytöllä olevia 2 robon navetoita vectorilla ::)